Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså, ikke for å problematisere noe som egentlig ikke er ett problem, men som jeg har gjort til ett problem fordi jeg begynte å grunne på det (jeg kjøpte faktisk en hel pose twist bare for dette)

Hvis man har 1 pose twist, så inneholder den 330 gram twist. Hver "servering" er på 25 gram og 120 kalorier. 100 gram twist er derimot 475 kalorier.

En servering inneholder 1g protein, 16g karbo 5,6g fett = 118,4 kalorier

100 gram inneholder 4g protein, 63,5g karbo og 22,5g fett= 472,5 kalorier

25 gram er 1/4 av 100. Regner vi om en servingsize til 100 gram blir det 4g protein, 64g karbo og 22,4g fett. Altså temmelig nøyaktig av hva som står på pakken.

Er det slik at produsenten kan runde av til nærmeste hele 5'er på næringsdeklarasjonen? For når jeg tenker meg om er det ikke alltid det er halve eller tall mellom 0-5 som brukes for å angi energi.

Dette plager meg, hvor kommer de restende kaloriene fra næringsdeklarasjonen når man regner om på det hva antallet utgir i protein, karbs og fett???:p Tilsetningsstoffer? Buffer? Luft? Posen? :wtf:

Min pose inneholder 5 daim, 5 banantwist, 5 cocos, 4 japp, 4 karamell, 4 cohoclate tofee, 4 lakris, 3 aprikos, 3 toffee, 3 nougat, 3 nøtt og, 1 fransk twist og 1 marsipanpølse.

Den inneholder 45 biter. Dvs at hver bit skal i snitt veie 7,3g. Dvs at 1 serving er 3,5 bit.

Og hvis jeg kan spise 3,5 biter for 118,4 eller 120 kalorier, hvorfor er det da bare 1 marsipanpølse i posen??:mad:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15779-en-pose-twist-med-en-twist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har du tenkt det same på Buffalo wings, eller kylling lår?

500g kyllinglår : 19g protein , 14g fett, 2 karb? ( tar det fra hodet) = 260 kcal ish og 1300 total ish.

Men så er vel 150g bein? Så totalt blir hele pakken rundt 900kcal og du kan spise enda mere mat <3 :)

Fordi marsipanpølsa ikke er best (a), alle vet jo at sjokoladecripssaken er best!

:notworthy:plz ikke slå!

Kan få sjokoladecrispen du. Jeg liker den ikke så godt. Om jeg tømmer en hel pose så ligger den nok som tredje sist, bare foran aprikosen og lakrisen =)

500g kyllinglår : 19g protein , 14g fett, 2 karb? ( tar det fra hodet) = 260 kcal ish og 1300 total ish.

Men så er vel 150g bein? Så totalt blir hele pakken rundt 900kcal og du kan spise enda mere mat <3 :)

Nei.

Fordi

1) Jeg spiser ikke kyllinglår

og

2) Sjokolade er bedre enn protein:giggle::lol:

Næringsinnholdet er oppgitt for pr.100g spiselig vare, (Blir vel egentlig 210kcal pr.100g utifra dine tall?), og dersom det er 350g spiselig kylling blir det 735kcal totalt :) Ingen regner vel med beina når du kjøper en pakke kyllinglår. Det håper jeg da virkelig ikke.

Og det er da virkelig den lille firkanten med nøtten inni som er den desidert beste twisten.

Og det er da virkelig den lille firkanten med nøtten inni som er den desidert beste twisten.

Jeg hadde reflekser som en katt, og snappa den siste av de der rett foran nesa på en kollega i forrige uke. Det var en stor dag, og aldri før har en twist smakt så godt :)

Beste twisten er banan:D etterfulgt av marsipanpølsa... Kokossjokoladen kommer på sisteplass (Fordi jeg er lei av den, mamma pleide å få med seg en neve med slike sjokolader hjem fra en av gamlingene der hun jobba før. Han hadde nemlig lagt merke til at hun alltid valgte den når hun fikk velge sjokolade, så han sparte alle til henne)

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg liker ALLE twistene i posen jeg:LOL:

For og si det på en annen måte; Finnes det direkte VOND sjokolade?? Ja det finnes noen som er mindre gode, og som ikke er favoritten, men er det VOND? :p

Lakrisen er VOND, men den er ikke direkte sjokolade. Aprikosen er VOND :p

Og om vi beveger oss utenfor twistposen er f.eks alle rom- eller likørfylte sjokolader ikke akkurat noen høydare :p

85% sjokolade eller mer er ikke spiselig engang :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...