Gå til innhold

Språkfeil som gir deg høyt blodtrykk


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er en skikkelig uting med skrivefeil.

Dersom jeg hadde blitt kjent med en fyr og begynt å like ham, for så å finne ut at han skrev som en 8-åring, hadde det vært no-go videre. Som Kjetil skrev, så finner jeg mennesker som har slike grove skrivefeil med mindre det ligger en god grunn bak, relativt uintelligente. Og uintelligent = usexy i mine øyne. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Det er en skikkelig uting med skrivefeil.

Dersom jeg hadde blitt kjent med en fyr og begynt å like ham, for så å finne ut at han skrev som en 8-åring, hadde det vært no-go videre. Som Kjetil skrev, så finner jeg mennesker som har slike grove skrivefeil med mindre det ligger en god grunn bak, relativt uintelligente. Og uintelligent = usexy i mine øyne. :meh:

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir lettere frustrert av å lese her inne o.o

Skrivefeil er og blir irriterende! Ikke minst uttalefeil. Strengt talt folk generelt.

Og jeg må bare legge til at jeg bruker "dog" ofte, og attpåtil har skrive feil her og der.

- Folk som sier feil på da/når:mad:

- meg selv når jeg sier feil på da/når, og ender med å slå meg selv hardt i knollen av irritasjon:mad::mad::mad::mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre det ligger en god grunn bak, relativt uintelligente. Og uintelligent = usexy i mine øyne. :meh:

:mad: En trenger da for pokker ikke være uintelligent selv om man har grove skrivefeil?!? Det blir det samme som å si at en er dum om man ikke kan den teoretiske delen av noe, kun det praktiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hvist mann leser enn intligent setning så ser d likevell ut som et lite barn har skreve det vis d er mye skrive feil.

Sånn er det bare, dessverre. Spellcheck finnes både i word og i nettlesere, og burde muligens brukes mer aktivt av enkelte for å luke ut de verste feilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hvist mann leser enn intligent setning så ser d likevell ut som et lite barn har skreve det vis d er mye skrive feil.

Sånn er det bare, dessverre. Spellcheck finnes både i word og i nettlesere, og burde muligens brukes mer aktivt av enkelte for å luke ut de verste feilene.

Skrev du feil med vilje der? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Folk som sier feil på da/når

Tenkte faktisk på det når jeg var ute med hunden. Er ganskel dårlig på det selv noen ganger, men siden jeg er "profesjonell forfatter" tar jeg meg selv i det oftere og oftere før korrekturlesing. Takk og pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...