Gå til innhold

Min idrett: Carl Yngvar Christensen


....

Anbefalte innlegg

Carl Yngvar Christensen

EB_z5ozW-zTTXUyZxwGL6wfLLOiozaGZZO_Ynp4zyZzg

163 kg tunge Carl Yngvar Christensen beskrives som et fenomen. 22-åringen er bare junior, men har allerede verdensrekorden i styrkeløft for seniorer. Målet er gull i VM i Puerto Rico, men en skade hindrer han i å få trent ordentlig.

http://tv.nrk.no/serie/min-idrett/mspo31100412/sesong-3/episode-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

For oss som så på streamingen av VM med hjertet i halsen under dommertrøbbelet, var det interessant hva som faktisk skjedde (streamen datt nemlig ned under de siste minuttene da det ble klart at det kunne bli omforsøk).

(Digget også kompilasjoner av løftetryner før sistemarken til Carl på NM)

En flott dokumentar, og ingen tvil om at CYC og de andre flinke løfterne våre fortjener hvert sekund på TV de får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kul episode men skuffet over at de ikke forklarte utstyrsbruken for ola normann. Det er noe som kan fremstå som veldig merkelig for de som ikke kjenner idretten.

At man ikke klarer å gå frem til knebøystativet pga den stive drakten eller man har posituren som en zombie med benkskjorte er ikke noe som umiddelbart skaper mer interesse for styrkeløft for dem som ikke allerede er veldig interessert i styrketrening, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier han spinke dær 164kg o_O ? :notworthy:

Mhm.. tynt ..

What?! Hva skjedde med dustedommeren? Jeg er helt enig Natalie!

Han var dustedommer obv.. :confused:

Noen som vet hvor høy fett prosent Carl Yngvar har? Helt sinnsykt mye muskelmasse på den mannen.

Veldig fin dokumentar ja :)

Sikkert litt over snittet ... men det finnes mye muskler på den kjempen! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kul episode men skuffet over at de ikke forklarte utstyrsbruken for ola normann. Det er noe som kan fremstå som veldig merkelig for de som ikke kjenner idretten.

At man ikke klarer å gå frem til knebøystativet pga den stive drakten eller man har posituren som en zombie med benkskjorte er ikke noe som umiddelbart skaper mer interesse for styrkeløft for dem som ikke allerede er veldig interessert i styrketrening, tror jeg.

Mest sannsynlig la de ikke merke til utstyret i det hele tatt. Utstyrsmotstandere har en tendens til å se spøkelser på høylys dag når det kommer til sånne ting, og jeg tror 100% oppriktig at de aller fleste ikke tenkte lenger enn "oi så stor og sterk" og "hvorfor skal ikke stangen over hodet" når man drar mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...