Gå til innhold

Dagens saker fra media


Anbefalte innlegg

Sukkeravhengighet starter tidlig! hehe:) Det er ikke bare sukkeravhengigheten som spiller en rolle her, da ungene forventer at de skal ha en kosestund som det ikke blir noe av. Hadde de hatt feks. en PS3 og et nytt spill, og denne plutselig forsvant, så tror jeg vi hadde fått en lignende reaksjon. Men at veldig mange unger får i seg for mye sukker, og er forholdsvis "sukkeravhengige" er det ingen tvil om:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, morsomt! :) Jeg tror heller ikke at det er utelukkende snakk om sukkeravhengighet. Det er nok like mye skuffelse over at noe de har gledet seg til ikke blir noe av og at alt det harde arbeidet med å gå rundt i nabolaget har vært forgjeves. Jeg tipper man hadde fått samme reaksjon om man hadde opplyst at den planlagte turen til Disney-land var avlyst, uten at man av den grunn kan påstå at det foreligger noen stor avhengighet. Gutta fra rundt 2:45 i filmen er morsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dn.se/ekonomi/en-korv--104-procent-kott

Pølseprodusent i sverige som merker pølsene sine med at de inneholder 104% kjøtt. Begrunnelsen er at de bruker 104g kjøtt per 100g pølse, siden noe av vannet forsvinner i prosessen. Med samme taktikk vil vi snart se ketshup som inneholder 200% tomat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermat er en relativt ny trend. Se hva Christian Drevon, Jeanette Roede og Fedon Lindberg mener om saken.

På tide at noen tar tak i dette. Jeg kikket litt i kommentarfeltet til artikkelen og fant følgende fra noen som driver helsekostforretning:

Husk; Supermat er bare en betegnelse for mat proppfull av næring hentet fra feks Asia og solskinnstaten California, steder der solen skinner hver dag og fyller maten med masse næring.

Vet ikke om jeg skal le eller gråte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vg hadde nettmøte om proteininntak i dag: http://tpn.vg.no/intervju/mett-med-proteiner/2592

Legger merke til at Hjelmeseth henger seg veldig opp i hvor stor andel av energien som kommer fra protein, og at over 35E% kan være ugunstig. Nå er det veldig lite fornuftig å angi proteininntak i E%, fordi behovet er i mengde, ikke prosent av matinntaket. Derfor er det mer fornuftig å angi anbefalinger i g/kg kroppsvekt.

For en person på 100kg som spiser 2g/kg kroppsvekt, vil dette utgjøre 200g, eller 800kcal. Om denne personen er på diett og spiser 2300kcal om dagen, vil dette utgjøre 35E%. Om personen derimot skal opp i vekt, og spiser 4000kcal om dagen, vil dette proteininntaket utgjøre bare 20%.

Er proteininntaket potensielt skadelig i den første dietten men ikke i den andre? Utifra Hjelmesæth sin logikk så er svaret ja, siden vi kommer opp på den magiske grensen på 35E%. Sannheten er at stresset på kroppen i disse to diettene vil være like stort, siden proteinmengden/kroppsvekt er lik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VG Nettmøte om "korte økter"

http://tpn.vg.no/intervju/korte-oekter-bare-tull/2595

Et svar på spørsmål rundt styrketrening:

"Jeg skjønte ikke helt styrkeopplegget, men generelt bør du gjøre 10-12 repetisjoner i en øvelse, og øke vekter dersom du klarer å løfte flere enn 12 reps. Det er et poeng at du trener til utmattelse i hvert sett, dette merker du selv. Lykke til!"

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...