Gå til innhold

Dagens saker fra media


Anbefalte innlegg

Anekdotiske eksempler har liten verdi, utover å fortelle en historie om en persons erfaringer. Ingen har hevdet at det finnes et universalt kosthold for alle. Får vurdere å drøfte artikkelen i en sak i morgen.

Jepp liten verdi, men får mye oppmerksomhet. Virker som VG tar alt de får tak i av negativitet rundt lavkarbo omdagen, og hamrer løs.

Virker som ønsket med å tjene penger på Vektklubben sin går foran ønske å formiddle seriøs, faktabasert informasjon til folket..

Er kanskje bare jeg som er naiv som forventer det av en slik avis.

Tommel opp for bra skrevet artikkel i ang. lavkarbo i dag. You did it again! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk noe vettugt fra den andre siden av dammen :)

http://www.huffingtonpost.com/manuel-villacorta/pre-planned-meals_b_1002219.html

sitat: "The other day I was at the grocery store and saw something that made me pause: a table of guys selling "energy" bars. These bars were organic, dairy-free, wheat-free, raw, natural -- all those trendy catch-words you see so often -- but they had the caloric value of a full meal. One of the guys selling them helpfully told me, "This could be your lunch!" And that's when I got worried. Because that bar may be organic, wheat-free and raw, but it isn't food. So here's my suggestion: Let's look past all these trendy, supposed health products and bring back the real trend -- food."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

http://www.side2.no/helse/article3253965.ece

Hva bør du frykte i maten din?

"Naturlig" vs. "unaturlig"

Jeg er fortsatt interessert i e-stoffenes virkinger i kroppen uansett om det er "naturlig eller "unaturlig"... Det er det ingen som opplyser noe om!

Bare for å ta et par eksempler. Fruktose, som er "naturlig nok" ble hyllet som sunt søtstoff/erstatning for sukker for noen år tilbake. Idag vet vi de uheldig virkningene av for mye fruktose tilsatt i maten vår...

Konserveringsmidler.. Uskyldig nok, men krematoriene har nå problemer med å brenne opp likene og kirkegårdene fylles opp av kropper som bruker evigheter på å råtne til jord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konserveringsmidler.. Uskyldig nok, men krematoriene har nå problemer med å brenne opp likene og kirkegårdene fylles opp av kropper som bruker evigheter på å råtne til jord...

Det vil jeg gjerne se en kilde på. de brenner lik på 700-800 grader så om kroppen min tåler varme opp til de tempraturene med e-stoffer i seg må jeg drikke mye mye mer pepsimax for å realisere drømmen om å bli en superhelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt interessert i e-stoffenes virkinger i kroppen uansett om det er "naturlig eller "unaturlig"... Det er det ingen som opplyser noe om!

Bare for å ta et par eksempler. Fruktose, som er "naturlig nok" ble hyllet som sunt søtstoff/erstatning for sukker for noen år tilbake. Idag vet vi de uheldig virkningene av for mye fruktose tilsatt i maten vår...

Konserveringsmidler.. Uskyldig nok, men krematoriene har nå problemer med å brenne opp likene og kirkegårdene fylles opp av kropper som bruker evigheter på å råtne til jord...

Overvektige personer som fråtser i ulike energidrikker kan fort få i seg for mye fruktose, men for alle oss andre er ikke dette noe problem. Moderasjon er nøkkelen til sunnhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg gjerne se en kilde på. de brenner lik på 700-800 grader så om kroppen min tåler varme opp til de tempraturene med e-stoffer i seg må jeg drikke mye mye mer pepsimax for å realisere drømmen om å bli en superhelt.

Beklager, det har jeg ikke, og finner ikke. Så det utsagnet må jeg bare trekke tilbake. Hørte det av en kollega, og istedet for å sjekke det opp i selv godtok jeg det som en sannhet. Shame on me :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...