Gå til innhold

Dagens saker fra media


Anbefalte innlegg

"Dopingmafiaen" fra dagens papirutgave av DN (ikke kommet på nett ennå).

En godt stykke journalistisk gravearbeid som gir et interessant innblikk i hvordan dopingmidler produseres og distribueres i Norge. Det er verdt å merke seg at man regner med at salg av dopingmidler gir høyere fortjeneste enn salg av narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var virkelig ingen god artikkel. Nesten samtlige råd som forfatteren kommer med er myter og sannheter med modifikasjoner, som presenteres som selvfølgeligheter.

Så forbanna trist å lese at man fortsatt holder på myten om at frokosten trengs for å starte forbrenninga. Hva tror de kroppen er, et jævla klimaanlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicolai Roness
Så forbanna trist å lese at man fortsatt holder på myten om at frokosten trengs for å starte forbrenninga. Hva tror de kroppen er, et jævla klimaanlegg?

quote alert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om det der på radio. Fedon og ei dame jeg ikke fikke fikk med navnet ble intervjua. Fedon hadde mye fornuftig å si, blant annet at nøkkelhullsmerket er for snevert (noe jeg er enig i). Dagens nøkkelhullsmerke har bare 4 kriterier, mens et annet sunnhetstabell dem har i USA har opptil 30 (om jeg ikke husker feil), og ga poengsum fra 0-100 hvor sunn maten er. Denne dama mente det ble for "komplisert", men ville utvikle nøkkelhullsmerke videre (hvordan sa hun ingenting om)... Hvor vanskelig er det å forstå at en matvare med 10 poeng er mer usunn enn en annen med 60 poeng...??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

http://www.dagbladet.no/2011/11/03/tema/klikk/helse/18878343/

Hvorfor er det så fryktelig lite kilder på påstander med en gang avisene skal skrive om trening? Jeg vet ikke om 60% vs 90% muskelaktivering stemmer eller hva som er fakta her, men hvorfor kan man ikke basere seg på forskning, og ikke personlige trenere?

Haha, ser nå at Roger har postet samme. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...