Gå til innhold

Klær og annet tilbehør du IKKE syntes er fint å se på GUTTER/MENN!


Marte83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som Manchester United-supporter må jeg på det sterkeste få bemerke at man ikke skriver eller sier manu/man u! Denne forkortelsen ble, såvidt jeg vet, brukt til å hetse Manchester United-supportere etter flyulykken i 1958. De to versjonene under er noe som ble sunget av motstandersupportere i etterkant.

"Duncan Edwards is manure

Rotting in his grave

Man you(=ManU) are manure

Rotting in your grave"

"Man U, Man U

Went on a plane

Man U, Man U

Never came back again".

Uansett; fullt så krass som første del av innlegget virker, er jeg egentlig ikke. Jeg ville bare bedrive litt folkeopplysning, og informere om at den typen ordbruk kan medføre trøbbel i den røde delen av Manchester. Videre; jeg går med Manchester United-trøye på trening, når jeg sparker fotball, og om sommeren da de er luftige og behagelige. Er dog ikke noe som benyttes på byen eller liknende, kun til og fra stranda. ;)

Aldri hørt om dette, og alle jeg kjenner som støtter Manchester United sier/skriver manu, så ja, pirketipirk. Takk for informasjonen da! Da har jeg noe å bruke mot united-eksen når han blir så ubehagelig på fotballsøndager og skriver Manu :p

Kanskje man får trøbbel i enkelte områder av verden, men dette er rett og sett tidsbesvarende forkortelse. jeg går med Liverpool-skjorte som vekker rykninger på øyet og grimaser fra andre andre (og da særlig supportermenn på gymmen fra nevnte United-lag ;)), så det var mer "rivalen" i meg som snakket, men uten å hetse verken laget eller døde supportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt om dette, og alle jeg kjenner som støtter Manchester United sier/skriver manu, så ja, pirketipirk. Takk for informasjonen da! Da har jeg noe å bruke mot united-eksen når han blir så ubehagelig på fotballsøndager og skriver Manu :p

Si "United" så er du trygg ;) Har forøvrig dratt på kamp på puben i drakt og vi fant ut at vi skulle bli sittende utover kvelden. Følte meg ikke direkte drifresh når puben skiftet over til typisk nattklubbmusikk og sivilistene begynte å strømme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugbytrøyer som ikke er for et eller annet lag, helt enig.

men man må da få lov til å tusle rundt med sin All Blacks-trøye...

nz_home_black_09_10.jpg

evt Springboks...

1368768_max.jpg

Jeg mener i grunnen spesifikt den som jeg har avbildet, enten med ruter/striper eller asymmetrisk stripe. De du har lagt inn bildet av er greie for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...