Gå til innhold

Hvor mange PTer er det her inne, og hvor jobber dere?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Jobber som Personlig Trener på Sats Nesttun i Bergen.

Tok utdannelsen på NIH i Oslo og var ferdig våren 2011.

Har i tillegg kurs i:

kosthold og ernæring, kettlebell, funksjonell trening og jobber også som salinstruktør og har Nike Get Strong, Powerstep og Crosstraining :D

Legger stor vekt på effektiv og riktig trening med tanke på teknikk og hvilket mål kunden har.

Har lang treningserfaring innen styrketrening, seiling, friidrett og dans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Som ny-utdannet, ung og uten dokumentert erfaring som PT, hvordan skal man komme i gang og bygge seg opp på markedet/ få jobb?

Håper noen har noen innspill.

Kommer i stor grad ann på hvor du befinner deg, hvilken kjeder/sentere du hennvender deg til, personlighet og erfaring (både i form av PT, Utdanning og Egenerfaring)

De store kjedene som Sats og Elixia vet jeg er ganske greie p det med lite erfaringen, men dette igjenn kommer ogs ann på senter til senter.

Jeg har også hørt en del at fra Trondheim og nordover (der de større kjedene ikke er like sterkt representert) stiller høyerer krav. Dette er hva jeg har hørt av kilder så ta det med e klype salt.

Generelt tips jeg har er å trene mye selv, skaff deg en forståelse for trening, og en øvelses-verkttøykasse som aldri blir mettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i stor grad ann på hvor du befinner deg, hvilken kjeder/sentere du hennvender deg til, personlighet og erfaring (både i form av PT, Utdanning og Egenerfaring)

De store kjedene som Sats og Elixia vet jeg er ganske greie p det med lite erfaringen, men dette igjenn kommer ogs ann på senter til senter.

Jeg har også hørt en del at fra Trondheim og nordover (der de større kjedene ikke er like sterkt representert) stiller høyerer krav. Dette er hva jeg har hørt av kilder så ta det med e klype salt.

Generelt tips jeg har er å trene mye selv, skaff deg en forståelse for trening, og en øvelses-verkttøykasse som aldri blir mettet :)

Tusen Takk for godt svar! :-)

skal bli spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som jobber som yogainstruktør og har peiling på lønn da? Blir man lønnet som andre instruktører?

Kjenner en del som jobber som Yoga-instrukterer (pilates også for den saks skyld) og hører om store variasjoner. Fra om man jobber i store selskaper - ofte likt lønnet slik jeg har sett det, min erfaring Elixia - til mer yogabaserte foretak som lønner høyere. Slik jeg har skjønt det er det om du er en hybrid (yoga-instrukøtr og generell grupepinstuktør, PT eller noe annet i bedriften) eller om du er ren yogainstruktør.

Ikke mye til svar, men det jeg vet om teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Tok PT utdannelse gjennom S.A.F.E. i 2003 eller noe (kanskje tidligere). Jobbet 4-5 år som Personglig Trener og treningsveileder før jeg flyttet til Tønsberg for å selge kosttilskudd.

Hva synes du om pt-utdannelsen til safe?

Ser de skal kjøre kurs her i bergen fra januar av, så vurderer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teorien var veldig bra og jeg regner med det har holdt følge med utviklingen i utdannelsen. Så vil tro den er bra, hvor mange timer går den over?

Kun pt-delen går over 5 helger og 13 dager (der noen dager er halve slik at det er 18 dager tilsammen), så hvis de regner 7-8 timer per 'dag' så blir det et sted mellom 91 og 104 timer. Er det tilsvarene det du tok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i stor grad ann på hvor du befinner deg, hvilken kjeder/sentere du hennvender deg til, personlighet og erfaring (både i form av PT, Utdanning og Egenerfaring)

De store kjedene som Sats og Elixia vet jeg er ganske greie p det med lite erfaringen, men dette igjenn kommer ogs ann på senter til senter.

Jeg har også hørt en del at fra Trondheim og nordover (der de større kjedene ikke er like sterkt representert) stiller høyerer krav. Dette er hva jeg har hørt av kilder så ta det med e klype salt.

Generelt tips jeg har er å trene mye selv, skaff deg en forståelse for trening, og en øvelses-verkttøykasse som aldri blir mettet :)

Finnes vel svært lite PTer i Nordnorge. Vi har faktisk ingen PT'er i Harstad (altså de som jobber som PT via senter), finnes ett par i Tromsø. Ingen på Finnsnes, noen i Bodø tror jeg. Grunnen er vel fordi det er litt vanskeligere å leve av rent PT-arbeid i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen skriver at man fint kan ha 40 000 i måneden brutto som PT på et treningssenter.

Hvis man jobber 46 uker i året, 4 dager i uka og klarer å selge 6 timer hver dag blir dette 1104 timer i året.

40 000 i måneden blir 480 000 i året så skal treningssenteret ha sitt så blir det 960 000.

Dette gir en gjennomsnittelig timepris for kunde på ca 870 kroner.

Koster det virkelig så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man ikke en bedre deal med senteret man jobber så blir det lite lønnsom drift. Jeg fakturerer 1200 timer + i året. Trur de fleste sentere tilbyr pt-timer til en rimeligere pris enn hva du estimerte. Stort sett ligger det mellom 5-800 kr hos kommersielle sentere. Selv er jeg så heldig at jeg kan sette prisen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...