Gå til innhold

undrumfitness

Medlemmer
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Vel jeg fant ingen meshbukser. Har kjøpt nike Running woven pant, samt reebook bukse i mer windpant-stil.
  2. Trenger innspill på treningsbukse / bukse til jobb som PT. Ønsker en ganske "ren" bukse uten for store merker eller tekster. Særlig betterbodies og gasp ønsker jeg nå å unngå. Jeg ønsker å kunne trene dype bøy uten at de ryker samtidig som jeg ønsker å bli ansett som en anstendig PT. Har likt DCore sine Comfy mesh pant. Har også brukt wind pant fra både gasp og dcore. Ulike mesh bukser er derfor ønskelig. Tenker at Nike burde ha noe?
  3. Mulig, men under knebøy og markløft presser man vel helst magen ut? Jeg syns det er vel så greit å presse ut i planke også. De er mulig man mister noe av effekten på transversus ved en slik teknikk? Jeg har liksom tenkt på inndraging som mer yoga..
  4. Studien på velvære er en del av et større forskningsprosjekt. Det vil være flere publikasjoner på både psykiske og fysiske variabler i tiden fremover. En fysiolog og en psykolog tar sin doktorgrad på dette. Selv skrev jeg master basert på prosjektet. For mer fysiske endringer se vedlagte linker. http://brage.bibsys.no/nih/bitstream/URN:NBN:no-bibsys_brage_13404/1/Undrum%2c%20Jorgen%20v2010.pdf Brage - NIH: Fysisk trening og eldre : effekter på beinmineraltetthet : en randomisert kontollert studie
  5. Ang hypermobile ledd så vil det vel i grunn dreie seg om å unngå de voldsomme leddutslagene med tung belastning. Sterkere muskulatur vil såklart være å foretrekke. Du kan fint kjøre de fleste øvelser så lenge du passer på overdrevent leddutslagene og teknikk.
  6. Høres ut som en anspent muskel/triggerpunkt. Det går over, er ikke farlig, men du blir fortere kvitt den hos en kiropraktor/Naprapat
  7. Husk at steder/prowler er sterkt påvirket av underlag. Jeg kjører på kunstgress som gir god motstand og jevn friksjon. Ser for meg at sprintbane må skape litt lugging? ser at jeg skrev slededag, jeg mente slededrag (ipad retting). Jeg har stort sett hentet min inspirasjon fra Christian Thibaudeau fra tnation. Med tanke på at dette er øvelser som foregår uten eksentrisk fase så kan man gjør endel arbeid uten å påvirke restitusjonstiden i like stor grad som tilsvarende øvelser med både konsentrisk og eksentrisk fase. Jeg tror derfor at dette er fint å legge etter vanlig styrketrening. Jeg tr
  8. Dette kan brukes på mange måter. Du kan bruke det til å sprenge barrierer og lære deg å presse deg selv maksimalt eller så kan du bruke det som et tillegg i din trening. Jeg bruker dette veldig mye som en ekstra øvelse for et større treningsvolum på enkelte muskelgrupper etter vanlig styrketrening. F.eks kjører jeg slededag for øvre rygg etter ordinær ryggtrening.
  9. Spartantraining Kettlebells Träningsredskap Veldig kjapp og grei service. Du må tolle inn, men blir rimeligere enn å sveise. Svært få gidder å sveise for en slikk og ingenting. Trur jeg måtte ut med ca 3700 ferdig frakta til Norge.
  10. Mange er selvstendig næringsdrivende og da blir regnestykket anderledes. Hvor mye senteret skal ha avhenger mye av type senter og din "verdi" som PT.
  11. Klarer man ikke en bedre deal med senteret man jobber så blir det lite lønnsom drift. Jeg fakturerer 1200 timer + i året. Trur de fleste sentere tilbyr pt-timer til en rimeligere pris enn hva du estimerte. Stort sett ligger det mellom 5-800 kr hos kommersielle sentere. Selv er jeg så heldig at jeg kan sette prisen selv.
  12. Det er jo en av flere mulige årsaker. Vanskelig å si uten å undersøke deg. Sjekk om det fins noen art-terapeuter i ditt område eller Evt oppsøk en dyktig kiropraktor. Skal du absolutt holde på uten hjelp ville jeg foreslått mobilitetsøvelser for thorakal (om den er stiv?), trigge omkringliggende muskulatur (rotatorcuff mm.) samt bryst og brysttøyning.
×
×
  • Opprett ny...