Gå til innhold

undrumfitness

Medlemmer
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av undrumfitness

  1. Vel jeg fant ingen meshbukser. Har kjøpt nike Running woven pant, samt reebook bukse i mer windpant-stil.
  2. Trenger innspill på treningsbukse / bukse til jobb som PT. Ønsker en ganske "ren" bukse uten for store merker eller tekster. Særlig betterbodies og gasp ønsker jeg nå å unngå. Jeg ønsker å kunne trene dype bøy uten at de ryker samtidig som jeg ønsker å bli ansett som en anstendig PT. Har likt DCore sine Comfy mesh pant. Har også brukt wind pant fra både gasp og dcore. Ulike mesh bukser er derfor ønskelig. Tenker at Nike burde ha noe?
  3. Mulig, men under knebøy og markløft presser man vel helst magen ut? Jeg syns det er vel så greit å presse ut i planke også. De er mulig man mister noe av effekten på transversus ved en slik teknikk? Jeg har liksom tenkt på inndraging som mer yoga..
  4. Studien på velvære er en del av et større forskningsprosjekt. Det vil være flere publikasjoner på både psykiske og fysiske variabler i tiden fremover. En fysiolog og en psykolog tar sin doktorgrad på dette. Selv skrev jeg master basert på prosjektet. For mer fysiske endringer se vedlagte linker. http://brage.bibsys.no/nih/bitstream/URN:NBN:no-bibsys_brage_13404/1/Undrum%2c%20Jorgen%20v2010.pdf Brage - NIH: Fysisk trening og eldre : effekter på beinmineraltetthet : en randomisert kontollert studie
  5. Ang hypermobile ledd så vil det vel i grunn dreie seg om å unngå de voldsomme leddutslagene med tung belastning. Sterkere muskulatur vil såklart være å foretrekke. Du kan fint kjøre de fleste øvelser så lenge du passer på overdrevent leddutslagene og teknikk.
  6. Høres ut som en anspent muskel/triggerpunkt. Det går over, er ikke farlig, men du blir fortere kvitt den hos en kiropraktor/Naprapat
  7. Husk at steder/prowler er sterkt påvirket av underlag. Jeg kjører på kunstgress som gir god motstand og jevn friksjon. Ser for meg at sprintbane må skape litt lugging? ser at jeg skrev slededag, jeg mente slededrag (ipad retting). Jeg har stort sett hentet min inspirasjon fra Christian Thibaudeau fra tnation. Med tanke på at dette er øvelser som foregår uten eksentrisk fase så kan man gjør endel arbeid uten å påvirke restitusjonstiden i like stor grad som tilsvarende øvelser med både konsentrisk og eksentrisk fase. Jeg tror derfor at dette er fint å legge etter vanlig styrketrening. Jeg tr
  8. Dette kan brukes på mange måter. Du kan bruke det til å sprenge barrierer og lære deg å presse deg selv maksimalt eller så kan du bruke det som et tillegg i din trening. Jeg bruker dette veldig mye som en ekstra øvelse for et større treningsvolum på enkelte muskelgrupper etter vanlig styrketrening. F.eks kjører jeg slededag for øvre rygg etter ordinær ryggtrening.
  9. Spartantraining Kettlebells Träningsredskap Veldig kjapp og grei service. Du må tolle inn, men blir rimeligere enn å sveise. Svært få gidder å sveise for en slikk og ingenting. Trur jeg måtte ut med ca 3700 ferdig frakta til Norge.
  10. Mange er selvstendig næringsdrivende og da blir regnestykket anderledes. Hvor mye senteret skal ha avhenger mye av type senter og din "verdi" som PT.
  11. Klarer man ikke en bedre deal med senteret man jobber så blir det lite lønnsom drift. Jeg fakturerer 1200 timer + i året. Trur de fleste sentere tilbyr pt-timer til en rimeligere pris enn hva du estimerte. Stort sett ligger det mellom 5-800 kr hos kommersielle sentere. Selv er jeg så heldig at jeg kan sette prisen selv.
  12. Det er jo en av flere mulige årsaker. Vanskelig å si uten å undersøke deg. Sjekk om det fins noen art-terapeuter i ditt område eller Evt oppsøk en dyktig kiropraktor. Skal du absolutt holde på uten hjelp ville jeg foreslått mobilitetsøvelser for thorakal (om den er stiv?), trigge omkringliggende muskulatur (rotatorcuff mm.) samt bryst og brysttøyning.
  13. Kort sagt er vel Norges helsehøyskole en skole som forholder seg til litt andre kriterier for hva som er god forskning enn andre mer "troverdige" høyskoler.
  14. Det fins gode og dårlige internettcoacher. Jeg jobber slik du ønsker å jobbe. Jeg har ikke fysio, bare enkle muskelbehandlingskurs. Likevel har jeg mer enn nok å gjøre. Det er imidlertid ikke gjort i en håndvending.kjør på med utdannelse, desto mer du studerer jo morsommere blir det:) ta deg god tid og vær ydmyk så klarer du det du vil. Kanskje målet endrer seg underveis også
  15. Siden PT Hammer svarte på fysiodelen, så kan jeg svare på dette. Idrettsbiologi innebærer endel labb ja. Fysisk aktivitet og helse er mer praktisk rettet. Kort sagt går idrettsbiologistudentene dypere til verks i muskulatur og analyser, mens fysisk aktivitet og helse studentene mer jobber på befolkningsplan med helseutfordringer i ulike grupper (fedme/hjerte-kar osv). Man kan jobbe ulike på ulike behandlingssentere ala Feiringklinikken, NIMI, Cato-senteret osv. Enkelte ender opp som folkehelsekoordinatorer, selv ente jeg opp med å lage min egen greie med behandling, trening og foredrag
  16. Fysisk aktivitet er ikke like omfattende, handler mer om helse. Er helse og sykdom viktigere enn fysiologi og biomekanik er det veien å gå. Du kan fortsatt ta idrettsfysiologi master. Om du vil bli behandler så er det mulig å bli fysio, men ikke tro du lærer noe om trening der. Skal du bli behandler så er kiropraktor, napaåatm osteopat veien å gå. Selv kombinerer jeg pt med enkel muskelbehandling, samarbeider med naprapater og kiropraktorer. Det selger meget bra
  17. Om du er ute etter kvalitetskunnskap og en solid utdannelse ville jeg valgt: Idrettsbiologi bachelor samt. master i idrettsfysiologi.Du får da PT og ernæringskursene innbakt i utdannelsen. Du blir imidlertid ikke spesielt godt på coaching og praktisk trening av den grunn, utdannelsen vil kun sikre deg det teoretiske. Praktisk kan man ta ulike kurs, men forstår du teorien er det lett å hente inspirasjon fra andre og etterhvert utvikle egne tanker basert på litteratur, kunnskap og erfaring fra deg selv og andre.
  18. Legg den inn i webshopen så kommer fraktkostnader fra del der. Bestilte med endel annet når jeg handlet så vet ikke bare til rulla.
  19. Kettlebells.nu er stedet å handle
  20. Ta grunnfaget et annet sted. Det er så lett at du kommer inn på NIH. Da er det bare å jobbe på der videre. Sogndal og andre høgskoler kan ikke måle seg med kompetansen du møter på en fulltidsutdannelse på NIH. NTNU er nok beste alternative, men likevel så anderledes
  21. Ta grunnfag idrett et sted. Deretter bachelor og master på nih. Grunnfag er lett å komme inn på og gjennomføre andre steder.
  22. Tøyning av piriformis samt triggerpunktbehandling har som regel god effekt!
×
×
  • Opprett ny...