Gå til innhold

Hvor mange PTer er det her inne, og hvor jobber dere?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber som PT på SATS Majorstua!

Poster ikke så veldig mye på forumet her, men er innom å leser litt nå og da:) Glad i artiklene til Vegard Lysne om kosthold!

Spesielt interessert i følgende temaer:

- Trening(roing, bevegelighet, styrke, kettlebells, slynger m.m)

- Holdningsproblematikk(lower og upper- crossed syndrome)

- Kroppens bakterieflora

- Kosthold(Primal Blueprint, Pål Jåbekk, Weston A. Price, Espen Rostrup m.m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er PT og har jobbet litt på et lokalt gym.

Nå har jeg PT som ekstrajobb og har for det meste online coaching.

Har hengt noen år på MyRevolution og Fitnessbloggen (og tidligere bloggen til Robert). Er over middels interessert i trening og kosthold. Er litt perfeksjonist og skal ha alt mest mulig optimalt, leser derfor mye artikler og følger med på det som er nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skriv gjerne og hva slags utdanning dere har.

- Hva ligger average lønn hos en PT?

Nå har jeg PT som ekstrajobb og har for det meste online coaching.

Bra marked for online coaching?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg selv

Onlinecoaching siden 2007-2008

Jobbet som PT på Kaliber Gym i Trondheim i 4 år

Jobber som PT på Club Fitness siden i snart 2 år

Har jobbet med alt fra norgesmestere i boksing, strongman, fotballspillere, kroppsbyggere, fitnessutøvere, og den vanlige mannen i gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber for tiden fulltid PT hos Elixia Laksevåg i Bergen.

Utdannelse:

- Bachelor i Idrett, Fysisk Aktivtet og Helse fra Høgskolen i Sogn og Fjordane

- Personlig Trener & Treningsveileder-kurs fra Norges Idrettshøgskole

Spesiell kompetanse:

- Styrketrening

- Utholdenhetstrening

- Kostholdsveiledning

Ønsker å lære mer om:

- Bevegelighetstrening

- Alternativ trening (kettlebells/slyngetrening etc)

- Skadeforebygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg selv

Onlinecoaching siden 2007-2008

Jobbet som PT på Kaliber Gym i Trondheim i 4 år

Jobber som PT på Club Fitness siden i snart 2 år

Har jobbet med alt fra norgesmestere i boksing, strongman, fotballspillere, kroppsbyggere, fitnessutøvere, og den vanlige mannen i gata.

Kjapt spørsmål Robert.

Tenkte jeg skulle kjøpe pt timer her på FB. Er det bare å betale, så tar du kontakt:)?

(Fant ikke noe fornuftig sted og spørre, så jeg bare poster det her jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål Robert.

Tenkte jeg skulle kjøpe pt timer her på FB. Er det bare å betale, så tar du kontakt:)?

(Fant ikke noe fornuftig sted og spørre, så jeg bare poster det her jeg)

Det beste er alltid at man uansett sier i fra. Er mange som legger igjen feil e-post adresse på paypal. Og når det gjelder kontooverføring tar det jo alltid litt tid før det blir registrert. Så bare send meg en e-post når du har betalt, så sender jeg deg et kundeskjema du må fylle ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er alltid at man uansett sier i fra. Er mange som legger igjen feil e-post adresse på paypal. Og når det gjelder kontooverføring tar det jo alltid litt tid før det blir registrert. Så bare send meg en e-post når du har betalt, så sender jeg deg et kundeskjema du må fylle ut :)

Supert:) Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått fulltidsjobb som PT på Elixia CC Vest, men begynner ikke jobben før i desember. Jeg er ny i gamet men er vandt til å sitte 2-5 timer foran PCen får å slikke info av nettet. Har MYE å lære og som min sjef og tidligere lærer Simon Hammonds sier: "Experience is knowledge, everything else is just information", dermed sitter jeg igjen med null knowledge hehe. Skal bli artig å komme i kontakt med PT miljøet i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått fulltidsjobb som PT på Elixia CC Vest, men begynner ikke jobben før i desember. Jeg er ny i gamet men er vandt til å sitte 2-5 timer foran PCen får å slikke info av nettet. Har MYE å lære og som min sjef og tidligere lærer Simon Hammonds sier: "Experience is knowledge, everything else is just information", dermed sitter jeg igjen med null knowledge hehe. Skal bli artig å komme i kontakt med PT miljøet i Oslo :)

Gratulerer! hva slags utdanning har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått fulltidsjobb som PT på Elixia CC Vest, men begynner ikke jobben før i desember. Jeg er ny i gamet men er vandt til å sitte 2-5 timer foran PCen får å slikke info av nettet. Har MYE å lære og som min sjef og tidligere lærer Simon Hammonds sier: "Experience is knowledge, everything else is just information", dermed sitter jeg igjen med null knowledge hehe. Skal bli artig å komme i kontakt med PT miljøet i Oslo :)

Simon Hammonds er en Legende. Har vært på en del forelesninger i regi av ham, både under utdanning og i ettertid og har altid lært noe. Han er fryktelig jordnær, flink til å lære bort! Et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har utdanning som PT, et studie Høgskolen i Nesna hadde i sammarbeid med Elixia og Gostudy.

Simon er en dyktig foreleser/lærer og har alltid interessante innspill å komme med. Gleder meg til å jobbe med han nå i desember og fremover. Kan skryte av at Simon valgte 4 av de 60 elevene på skolen hihi :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jobber som PT på 3T-Midtbyen i Trondheim!

Utdannelse:

- Bachelor i exercise science fra Bond University Australia

- Grunnkurs & Treningsveileder kurs fra NIH

- Personlig Trener, kosthold & bokseinstruktør kurs fra Human Performance Center Australia (
http://www.hpc.qld.edu.au/
)

- Idrett & Friluftsliv Høyskolen Finmark

Spesiell kompetanse:

- Styrketrening

- Kostholdsveiledning

- Sertifisert KB instruktør

Interessserer meg spesielt for:

Skadeforebyggende og rehabiliterende trening

Alternativ trening (KB's,slynger,crossfit,etc)

Vil lære mer om:

- Alt
:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er normalt for dere å ta i timesbetaling fra kundene? Er det billigere ved onlinecoaching?

Hei. Når man jobber på et senter så får man timesbetalt fra senteret for hver PT time man har. Ligger vel på rundt 250-300kr for en PT time. Da tar jo treningssenteret halvparten. De mest "populære" online coachene er absolutt ikke rimeligere enn å bruke en PT på et treningssenter, så er vel opp til en selv å finne en man har tro på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...