Gå til innhold

Hvor mange PTer er det her inne, og hvor jobber dere?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kun pt-delen går over 5 helger og 13 dager (der noen dager er halve slik at det er 18 dager tilsammen), så hvis de regner 7-8 timer per 'dag' så blir det et sted mellom 91 og 104 timer. Er det tilsvarene det du tok?

Det høres noenlunde ut som det jeg tok ja. Så etter diplomet mitt for å sjekke, men fant det ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns folk om å ta timer hos PT'er uten utdannelse? Vet om flere som jobber som PT uten å ha noen utdannelsen, da PT ikke er en beskyttet tittel, men de har masse erfaring og kunnskap.

Tja. Min PT har ingen "vanlig" PT-utdannelse, men en bachelor i sports management (tror jeg det var?) som blir noe annet. Men han har jobbet mange år som PT, lærer på toppidrettslinje, trener et 1.div-lag i fotball, og er stadig på kurs og seminarer for å oppdatere seg. Jeg synes han er kjempeflink, men det er nok fordi han selv har søkt å stadig forberede seg. Kunne anbefalt han til hvem som helst, så jeg synes ikke det er et problem at han ikke har en PT-tittel sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Om du har et kjent navn er markedet stort, hvis ikke får du nok lite suksess der. Tar isåfall veldig langt tid og bygge opp et navn om du starter fra scratch når det gjelder online coaching.

Make sense... Derfor jeg lurte på hvordan det gikk med liz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke sett før nu!

Jeg blogget en stund før jeg begynte, og bygget en grei base først - jeg begynte ikke direkte som online coach :-)

Og, jeg begynte hovedsakelig på grunn av etterspørsel på det, så for mitt vedkommende har det gått veldig greit.

Rett rundt hjørnet har jeg blitt tilbudt jobb som nettopp dette, gjennom en større nettside, også. Så, det har virkelig åpnet dører for min del. Perfekt jobb å kombinere med medisinstudier! Det kan tas med over alt, jeg bestemmer kundemassen selv, og jeg elsker det jeg driver med! Livet gliser akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hej alle!

Trenger deres hjelp her :)

Jeg skal begynde på PT utdannelsen hos AFPT i slutten av sep, hvilket jeg ser frem til.

Har søkt støtte til dette. Uten, at skulle komme med for mange personlige oplysninger her, fik jeg netop en telefon fra en "vigtig" dame ang. dette, men hun mente at det var veldig vanskeligt at få seg jobb indenfor faget og at det ofte ikke var lønnet. Må jo le lidt af sidste påstand.

Men dere som allerede jobber som PT eller evt. søker eller har søkt. Hvad er deres holdning og erfaring til dette? Har det været veldig vanskeligt at få jobb?

Håber, på lidt respons folkens!! :D

God onsdag!

Vh.

Flashja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde at det var lett å få seg jobb, markedet for PT er stort. Men, det er klart at flere også blir PT'er og mange velger å kombinere det med videre studier for å få bredere kompetanse, og kombinere flere fagfelt; eksempelvis fysioterapi, osteopati, naprapat etc. Om du r gode resultater på kurset, er flink til å skrive søknad og har en grei CV fra før, og et vinnende vesen burde det ikke være noe problem. Som PT selger du deg selv, og DITT produkt - så man bør ha litt personlighet, og gjøre et godt førsteinntrykk på intervju :-)

Masse lykke til!

jeg tok mitt kurs på AFPT selv og er veldig fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...