Gå til innhold

Signaturer i forumet - Forespørsler og forklaring


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Vi vil gjøre det litt lettere for nye brukere å orientere seg om hvem som har hvilken kompetanse på forumet, og innfører nå signaturer på enkelte medlemmer. Som de fleste vet liker vi å holde ting ryddig og oversiktlig, og har derfor hatt signaturmuligheten deaktivert siden starten.

Dette er kravene:

  • Positivt bidratt til å heve kunnskapsnivået og hjulpet andre over tid
  • Har relevant kompetanse eller erfaring andre burde vite om

Merk at det er mods som legger inn signaturene foreløbig.

Vi har signaturene som punktlister med 1-3 linjer.

Noen eksempler på hvordan de kan se ut:

  • Ernæringsnerd og fast skribent på Fitnessbloggen
  • Redaktør og skribent på Fitnessbloggen, og har skrevet over 800 artikler om trening og kosthold
  • Fast skribent på Adressa.no og treningsekspert for Bergens Tidende
  • Tidligere sjef for PT på Kaliber og driver nå Club Fitness i Trondheim
  • Studerer ernæring på UiB
  • PT på Elixia Sjølyst
  • Har laget Fyrstikkprogrammet – oppskriften på å gå fra fyrstikk til tømmerstokk.
  • 5 års erfaring som Naprapat, og jobber på .....
  • Konkurrerer aktivt i bodyfitness
  • Norges sterkeste mann 2011
  • Bachelor i biokjemi fra NTNU
  • 3. plass i bodyfitness under Sandefjord Open i 2010
  • Utdannet treningsfysiolog fra NIH

Bruk alltid denne tråden (og ikke PM til mods) for forslag til signaturer, enten på deg selv, eller på andre. Og for all del ikke ta det ille opp hvis du ikke får egen signatur, enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Min mening er at signaturene bare tar opp plass. Er like greit at det bare står sånn som det står under navnet ditt Espen. DET SYNES JEG

Men jeg syntes det er flott at relevant erfaring og utdanning kommer frem. Hva med å evt. legge det under profilbildet som en link til en pop-up. Litt rotete formulert kanskje, men at det står "erfaring/utdanning" helt nederst under profilbildet som man kan klikke på for å lese hva vedkommende da har av erfaring og utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syntes det er flott at relevant erfaring og utdanning kommer frem. Hva med å evt. legge det under profilbildet som en link til en pop-up. Litt rotete formulert kanskje, men at det står "erfaring/utdanning" helt nederst under profilbildet som man kan klikke på for å lese hva vedkommende da har av erfaring og utdanning.

Hva med de som bare kan en hel del om mye rart? Jeg synes nesten signaturene er mer elitisme enn badges, men det vil alltid være uenigheter om sånt. Det er også mange eksempler på at utdanning ikke betyr noe i denne sammenhengen (*kremtDrevon*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som bare kan en hel del om mye rart? Jeg synes nesten signaturene er mer elitisme enn badges, men det vil alltid være uenigheter om sånt. Det er også mange eksempler på at utdanning ikke betyr noe i denne sammenhengen (*kremtDrevon*)

Hvis noen kan så mye og har bidratt lenge har de med all sannsynlighet noe å vise til som kan settes der også. Dette er ikke låst til utdanning eller fast jobb på treningssenter. Og det hjelper ikke å være ernæringsfysiolog om man spammer ned forumet om viktigheten av frokost, da blir det lite signatur gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som bare kan en hel del om mye rart? Jeg synes nesten signaturene er mer elitisme enn badges, men det vil alltid være uenigheter om sånt. Det er også mange eksempler på at utdanning ikke betyr noe i denne sammenhengen (*kremtDrevon*)

Hensikten var vel ikke å ta med hver eneste ting man kan. For å ta meg selv som eksempel, så kan vel jeg også litt om mye. Men jeg kunne aldri tenkt meg å ha det som signatur. Da ville jeg rett og slett følt meg dum. Jeg mener at signaturene skal vise hva en person har av relevant utdanning/kursing og evt. dersom han eller hun har ekstra god kjennskap eller kunnskaper med noe spesielt. Ikke en hel haug med småting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil også være et krav om en viss aktivitet på forumet. Hjelper ikke med masse kunnskaper og utdanning om man ikke deler av kunnskapen sin på forumet.

Så bra. Det virker som om mange av de med mest kunnskap er mest sparsommelige med å dele...men det kan hende det inntrykket er helt feil og alt for subjektivt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Konkurrerende utøver i styrkeløft (nasjonal mester i klasse -83kg, og 4.plass på NM i klasse -93kg fra 2011) som reflekterer min seriøsitet rundt trening og at jeg har god erfaring fra konkurranse samt viktigheten av god teknikk i sentrale baseøvelser.

Har også jobbet mye med rehabilitering i forhold til ulike skader person har hatt, alt fra skulderskader til ryggsmerter, både om meg selv og andre aktive utøvere innen ulike idretter, samt eldre personer.

Også drevet en del med online coaching

Vet ikke om det kan oppsluttes i noe mer konkret setning, men give it a shot:

- Konkurrerende utøver i styrkeløft med 4.plass fra NM 2011, -93kg

- Hjulpet mange personer via online coaching

- Stort fokus på skadeforebyggende trening/rehabilitering gjennom slyngetrening og støtteøvelser

Fin bredde, hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...