Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som vet hva synet må ligge på? Jeg vet at du ikke trenger perfekt syn men hvor mye mer eventuelt under kan syne ligge på for å bli godkjent? Jeg mener at synet mitt er alt for dårlig, så jeg må ta laser operasjon hvis jeg skal søke meg inn på PHS.

Er det noen som vet synet på ligge på akkurat? Jeg vet at du ikke trenger perfekt syn men hvor mye mer eventuelt under kan syne ligge på for å bli godkjent? Jeg mener at synet mitt er alt for tidlig så jeg må ta laser operasjon hvis jeg skal søke meg inn på PHS.

På PHS sine sider står det: "Opptak forutsetter normalt godt syn som ikke er svakere enn 5/10 6/12 (0.5) ukorrigert. Dette er synsstyrke i dioptrier, og må ikke misforstås som brillestyrke".

Jeg tror du må ta deg en tur til optiker for å få et nøyaktig svar på spørsmålet ditt. Ta isåfall med deg et utskrift av de medisinske kravene for å sammenligne. :)

På PHS sine sider står det: "Opptak forutsetter normalt godt syn som ikke er svakere enn 5/10 6/12 (0.5) ukorrigert. Dette er synsstyrke i dioptrier, og må ikke misforstås som brillestyrke".

Jeg tror du må ta deg en tur til optiker for å få et nøyaktig svar på spørsmålet ditt. Ta isåfall med deg et utskrift av de medisinske kravene for å sammenligne. :)

Ah, riktig. Jaja takk for tipset i hvertfall! Skal ta turen til optikeren for å undersøke hva synet ligger på og eventuelt om jeg har for dårlig eller gode nok til å kunne søke meg til PHS.

Er det andre her inne som har forbedret karakterer etter vgs? Hvordan har dere dokumentert det i så fall? :)

Jeg har det! Når du får kompetansebeviset på den nye karakteren din, så må du tilbake til den vgs du tilhører for å få et nytt vitnemål! :-) det skal egentlig legges inn automatisk på samordna som elektronisk, men det hadde jeg dobbelsjekket. Send det nye vitnemålet sammen med ettersendingsslippen!

Annonse

Annonse

Jenter som søker PHS trenger ikke å bekymre seg så mye for de fysiske kravene. Er du kvinne eller tilhører en minoritet, er du nesten garantert plass. :whistle:

Ingen som er garantert noe som helst dersom man ikke er skikket til utdanningen.

Ingen som er garantert noe som helst dersom man ikke er skikket til utdanningen.

Jeg skrev nesten garantert. Uansett, hvis dere har satt dere inn i hvordan opptaket på PHS fungerer, så vet dere like godt som meg at det ikke akkurat er en ulempe å være kvinnelig søker, eller en minoritetsperson. Og er du begge deler, spiller det ingen rolle at du ikke kan svømme eller er dum som et brød, det er rett inn med deg.

Jeg skrev nesten garantert. Uansett, hvis dere har satt dere inn i hvordan opptaket på PHS fungerer, så vet dere like godt som meg at det ikke akkurat er en ulempe å være kvinnelig søker, eller en minoritetsperson. Og er du begge deler, spiller det ingen rolle at du ikke kan svømme eller er dum som et brød, det er rett inn med deg.

Javel. Tidligere kunne skolen gjøre unntak fra svømmekravet og norskkarakteren, men jeg er ganske sikker på at de ikke gjør det nå lenger. Det er uansett slik at man må bestå en svømmetest i løpet av de tre årene for å faktisk få vitnemål. Så man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å komme seg unna svømmingen (hvis det fortsatt er mulig??). Tror ikke man kommer inn hvis man er dum som et brød :-) Vet ikke hvor du har dette fra. Om det er noe du har hørt fra andre eller om du faktisk har inside information.

Har frem til i går trent benkpress før lav bom, og har klart rundt 5-6 reps på den lave bommen. Men i går kjørte jeg lav bom først og da klarte jeg plutselig 10 reps o_O Skylles det at jeg rett og slett har vært sliten etter benkpressen tidligere? Eller kan det være at jeg har kommet videre fra et såkalt platå?

Har frem til i går trent benkpress før lav bom, og har klart rundt 5-6 reps på den lave bommen. Men i går kjørte jeg lav bom først og da klarte jeg plutselig 10 reps o_O Skylles det at jeg rett og slett har vært sliten etter benkpressen tidligere? Eller kan det være at jeg har kommet videre fra et såkalt platå?

Selvfølgelig blir du sliten i muskulaturen etter benkpressen... Merker stor forskjell selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...