Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva tenker dere om trening rett før opptaket? Hvor mange dager med fri fra trening bør man ta før de fysiske testene? Vil jo gjerne være restituert og klar, men samtidig trene helt opp mot opptaksdagen :)

Jeg trente fem dager før eksamen... det gikk kjempeflott. Det er kanskje individuelt hvor mye restitusjon man trenger, og det kommer jo ann på hvor hardt man trener. Men jeg føler selv at jeg fort trenger 2-3 dager hvile om jeg skal teste meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har vært på opptak før her?

Hvor mye mer presterte du/dere på opptak i forhold til treningen ellers? Gikk det greit å ta øvelsene etter hverandre?

Redd for at jeg skal brenne meg her. Men føler innvendig at jeg skal gi mer enn mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som har vært på opptak før her?

Hvor mye mer presterte du/dere på opptak i forhold til treningen ellers? Gikk det greit å ta øvelsene etter hverandre?

Redd for at jeg skal brenne meg her. Men føler innvendig at jeg skal gi mer enn mest!

Du har mer å gi enn det du tror... Jeg lå omtrent på det samme som jeg hadde gjort på trening. Med litt mer treningserfaring hadde jeg nok prestert bedre, men det var jo godt nok til at jeg holdt meg innenfor poengscore som var påkrevd. Det er ingen tvil om at man blir noe sliten i løpet av dagen, men man blir ikke helt utladet. Gi alt du har. Adrenalin i kroppen hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mer å gi enn det du tror... Jeg lå omtrent på det samme som jeg hadde gjort på trening. Med litt mer treningserfaring hadde jeg nok prestert bedre, men det var jo godt nok til at jeg holdt meg innenfor poengscore som var påkrevd. Det er ingen tvil om at man blir noe sliten i løpet av dagen, men man blir ikke helt utladet. Gi alt du har. Adrenalin i kroppen hjelper også.

Ja ikke sant!

Tenker at man ikke kjenner hvor sliten man faktisk er før opptaket er ferdig, hehe!

Er bare spent på løpinga. Har trent mye kondis siden sist, så jeg håper dette går i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant!

Tenker at man ikke kjenner hvor sliten man faktisk er før opptaket er ferdig, hehe!

Er bare spent på løpinga. Har trent mye kondis siden sist, så jeg håper dette går i boks!

Man får greit med pause mellom øvelsene, så det blir nok ikke noe problem. Når jeg var på opptaket, var øvelsene i denne rekkefølgen (om jeg husker riktig): Dykking, svømming, bom, benkpress og løping.

Det går nok bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har vært på opptak før her?

Hvor mye mer presterte du/dere på opptak i forhold til treningen ellers? Gikk det greit å ta øvelsene etter hverandre?

Redd for at jeg skal brenne meg her. Men føler innvendig at jeg skal gi mer enn mest!

Tenk deg at om man løper de 6 min, pluss maks tid på svømming 2 1/2 minutt, pluss la oss si 45 sek styrketrening tilsammen; man trener ikke en gang i 10 minutrer ;)

da jeg var på opptak sist var det MYE venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om trening rett før opptaket? Hvor mange dager med fri fra trening bør man ta før de fysiske testene? Vil jo gjerne være restituert og klar, men samtidig trene helt opp mot opptaksdagen :)

3 dager ca. Ta en rolig økt 4 dager før.

Jeg kommer til å slite med å sove fordi jeg kommer til å ha så mye oppsamlet energi, haha. Ikke vant til 3-4 treningsfrie dager i strekk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får greit med pause mellom øvelsene, så det blir nok ikke noe problem. Når jeg var på opptaket, var øvelsene i denne rekkefølgen (om jeg husker riktig): Dykking, svømming, bom, benkpress og løping.

Det går nok bra! :)

Det er vel den rekkefølgen jeg håper på! Det ser ut til at svømmingen kommer sist her, ettersom de har booket svømmehallen etter idrettshallen. Sjekket det inne på bookingsystemet :) Det kan bli tungt, men ikke uoverkommelig!

Tenk deg at om man løper de 6 min, pluss maks tid på svømming 2 1/2 minutt, pluss la oss si 45 sek styrketrening tilsammen; man trener ikke en gang i 10 minutrer ;)

da jeg var på opptak sist var det MYE venting.

Hehe sant det! Men jeg må makse ut både på løping og svømming omtrent. Veldig slitsomt for kroppen, men det skal vel gå med litt opptaksenergi innabords! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra mitt synsvinkel, virker som det som det blir en del venting. For meg betyr dette at matpakken jeg tar med meg spiller en stor rolle for prestasjonen. Alt fra fiber til å regulere magen, til langsomme karbohydrater til å fordele energi utover dagen og ikke minst raske karbohydrater for å få masse energi på kort tid.

Jeg kan også tenke meg litt oppvarming før øvelsene med tanke på ventingen? Det må være gullverdt, spesielt for løpingen. Personlig liker jeg å komme opp i "sjokk-puls" et par ganger for å kjenne på den ukomfortable følelsen. For når jeg først og fremst kjenner det i kroppen, så spiller det ikke noe rolle for meg å presse på. Kanskje det er mentalt, men jeg kjenner ihvertfall kroppen bedre og vet hvor mye jeg klarer å presse meg før jeg bryter sammen.

En del snakker om at de ikke trener nok utholdenhet til løpingen. Hvis dere svømmer så trener dere også utholdenhet, men som sagt på en helt annen skala i forhold til løping. Løpingen er tungt, men "nøkkelen" er vel å finne en jevn tempo/puls?

Jeg løp testen nylig. Det som var verst, var å holde tellingen på rundene (som vi slipper på opptaket), utenom det var det bare å si til seg selv: Dette klarer du. Et eller annet ord/setning som trigger deg.

Løpetesten for meg er mentalt, holder du deg positiv så går dette veldig bra. Hvis du tenker at det er tungt og at du ikke klarer det, så demotiverer du deg selv under løpingen. Ikke tenk så mye under løpingen, hold fokus.

Ting å tenke på under løpingen:Kjør på, det er nå det gjelder, en runde til, come on!, dette klarer jeg!

Lykke til med treningen! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager ca. Ta en rolig økt 4 dager før.

Jeg kommer til å slite med å sove fordi jeg kommer til å ha så mye oppsamlet energi, haha. Ikke vant til 3-4 treningsfrie dager i strekk :p

På styrketreninga lønner det seg nok å ta fri noen dager før en makstest, men det lønner seg absolutt ikke å ta tre-fire dager fri fra kondistrening før en makstest på løping. Du burde ihvertfall ha en hard kondisøkt to dager før. Der du ihvertfall presser pulsen ganske mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På styrketreninga lønner det seg nok å ta fri noen dager før en makstest, men det lønner seg absolutt ikke å ta tre-fire dager fri fra kondistrening før en makstest på løping. Du burde ihvertfall ha en hard kondisøkt to dager før. Der du ihvertfall presser pulsen ganske mye:)

Er ikke helt enig der... Hvis jeg hadde hatt en hard kondisjonsøkt før test, så hadde kroppen min føltes som betong. Seriøst. Kroppen trenger hvile. En lett joggetur er greit, men en hard økt få dager før den hard økt, vet jeg at mange jeg kjenner til ville vært uenig i.

Edit - med folk jeg kjenner mener jeg altså folk som driver med kondisjonstrening på alle nivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...