Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okay. Skjønner:) Hmm.Det spørs litt hva slags fag du har i september. Det er noen fag du faktisk IKKE kan være borte mer enn 6 timer i. Dette er fag der det er obligatorisk oppmøte. Det er noen fag i B1 som er det, som noen moduler i bla. kriminalteknikk, fysisk trening, arrestasjonsteknikk osv. Dette må du nesten ta opp med skolen om du kommer inn. Det spørs jo også hvilken skole du søker. Semesteret er lagt opp litt forskjellig fra skole til skole tror jeg. Alle fagene er jo like på skolene, men timeplanene forskjellig..:) Håper du fikk svar?:)

oki :) Den er grei, får kontakte de. Thank u :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har prøvd meg på testen flere ganger, har ikke sjekket pulsen da men:P Jeg syntes den er tøff jeg! :p Jeg er relativt god på løping generelt, men med opp og ned øvelsene på hver side så slet jeg! Melkesyren gjorde alt mye hardere heheheh

Mener ikke å si at det var så innmari lett, det krevde en del! Men vil ikke skremme av de som ikke har prøvd seg heller :) Hvis man gruer seg til noe og tenker at "dette blir jævlig", så blir det ofte det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er det opptak29.05 i Oslo kl 08.00

Men jeg hater meg selv som ikke ahr kjørt noe særlig kondisjon, så nå blir det 3 ganger i uka 4x4. Håper det holder! *dummemeg*

Må jeg fysisk gå på politistasjonen og hente en politiattest? Hvordan kan jeg finne ut av hvilken politistasjon jeg tilhører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å si at det var så innmari lett, det krevde en del! Men vil ikke skremme av de som ikke har prøvd seg heller :) Hvis man gruer seg til noe og tenker at "dette blir jævlig", så blir det ofte det :p

Hehe ja seff, ser den! Vil absolutt ikke skremme noen jeg heller, men jeg tror det kan være safe å si at hvis ikke du har testa løpetesten enda, så hiv deg i joggeskoa med engang!:) Sier ikke det for å skremme, men man bør ha løpt den noen ganger før opptaket, så man vet hvordan man bør disponere tiden. Bedre å si at den er litt hard, å heller bli positivt overaska, enn at man tror den er enkel, å får helt sjokk! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testa meg aldri i løpinga før opptaket. Jeg var glad for at jeg på forhånd ikke visste hvordan det kom til og gå. Jeg klarte meg fint, selv med astma.

I Oslo er det fadderuke :-) den inneholder aktiviteter med og uten alkohol. Og grilling i skolegården. Utrolig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er det opptak29.05 i Oslo kl 08.00

Men jeg hater meg selv som ikke ahr kjørt noe særlig kondisjon, så nå blir det 3 ganger i uka 4x4. Håper det holder! *dummemeg*

Må jeg fysisk gå på politistasjonen og hente en politiattest? Hvordan kan jeg finne ut av hvilken politistasjon jeg tilhører?

Dette står ganske godt forklart i brevet som kom i posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er det opptak29.05 i Oslo kl 08.00

Men jeg hater meg selv som ikke ahr kjørt noe særlig kondisjon, så nå blir det 3 ganger i uka 4x4. Håper det holder! *dummemeg*

Må jeg fysisk gå på politistasjonen og hente en politiattest? Hvordan kan jeg finne ut av hvilken politistasjon jeg tilhører?

4x4 intervaller er effektive, men jeg ville byttet ut iallefall én av øktene med løping av testen. Regn ut hvor mange sekunder du kan bruke på hver runde, alt etter hvor mange poeng du sikter etter. Prøv å holde og jevnt og fint tempo gjennom testen ;) Dette har du nok regnet ut allerede, men legger det ved just in case;

Grovt regnet: 16 runder = 1 poeng, 17,5 runder = 2 poeng, 19 runder + 4 meter = 3 poeng. For kvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 intervaller er effektive, men jeg ville byttet ut iallefall én av øktene med løping av testen. Regn ut hvor mange sekunder du kan bruke på hver runde, alt etter hvor mange poeng du sikter etter. Prøv å holde og jevnt og fint tempo gjennom testen ;) Dette har du nok regnet ut allerede, men legger det ved just in case;

Grovt regnet: 16 runder = 1 poeng, 17,5 runder = 2 poeng, 19 runder + 4 meter = 3 poeng. For kvinner :)

Hm, lurt! Det skal jeg prøve. Takk for tips! Men da må jeg jo stjele en sal på SATS f.eks, og måle opp banen da. Eller har dere et forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står ganske godt forklart i brevet som kom i posten

Syns ikke det jeg i grunn. Slik jeg forsto, må jeg ned på Politistasjonen personlig for å få ut en attest. Og jeg regner med at det er den på Grønland, siden jeg er folkeregistrert i Oslo? Eller er jeg dum i hodet? (/fremtidigpoliti here I come/ *kremt* :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, lurt! Det skal jeg prøve. Takk for tips! Men da må jeg jo stjele en sal på SATS f.eks, og måle opp banen da. Eller har dere et forslag?

Jeg spurte de ansatte om jeg kunne løpe i en sal på Elixia på et tidspunkt der det ikke var time - fikk et stort nei. Forståelig nok det da. Har derfor brukt håndballhallen der jeg bor. Målte opp banen med beina. Tok med meg 4 flasker, og brukte de som kjegler, og fikk låne 2 matter av hallen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte de ansatte om jeg kunne løpe i en sal på Elixia på et tidspunkt der det ikke var time - fikk et stort nei. Forståelig nok det da. Har derfor brukt håndballhallen der jeg bor. Målte opp banen med beina. Tok med meg 4 flasker, og brukte de som kjegler, og fikk låne 2 matter av hallen :)

Jeg kjører ofte tabata der inne, og de sa det var ok. Men skal uansett undersøke nærmere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det jeg i grunn. Slik jeg forsto, må jeg ned på Politistasjonen personlig for å få ut en attest. Og jeg regner med at det er den på Grønland, siden jeg er folkeregistrert i Oslo? Eller er jeg dum i hodet? (/fremtidigpoliti here I come/ *kremt* :p )

Regner med at du kan gå til hvilken som helst politistasjon i landet for å få en politiattest. De trenger bare å vite hvorfor du skal ha attesten, og da viser du fram brevet du fikk om opptak :) og du må selv ned for legitimere deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte de ansatte om jeg kunne løpe i en sal på Elixia på et tidspunkt der det ikke var time - fikk et stort nei. Forståelig nok det da. Har derfor brukt håndballhallen der jeg bor. Målte opp banen med beina. Tok med meg 4 flasker, og brukte de som kjegler, og fikk låne 2 matter av hallen :)

Så teit! På Elixia der jeg trener er det ikke et problem i det hele tatt :-) så lenge ingen bruker salen, så kan jeg løpe så mye jeg bare orker!

Hvilken Elixia trener du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit! På Elixia der jeg trener er det ikke et problem i det hele tatt :-) så lenge ingen bruker salen, så kan jeg løpe så mye jeg bare orker!

Hvilken Elixia trener du på?

Elixia Madla. Fikk et klart nei før jeg engang var ferdig med spørsmålet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du kan gå til hvilken som helst politistasjon i landet for å få en politiattest. De trenger bare å vite hvorfor du skal ha arresten, og da viser du fram brevet du fikk om opptak :) og du må selv ned for legitimere deg selv!

Takk! :) (Fint navn forresten, jeg heter det samme i virkeligheten ;) )

Apropo, kaaanskje noen her har lyst til å gi oss et hint hvordan personlige egenskaptestene går ut på når de har tatt den? Så kan vi som enda ikke har vært på opptaket forberede oss litt mentalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) (Fint navn forresten, jeg heter det samme i virkeligheten ;) )

Apropo, kaaanskje noen her har lyst til å gi oss et hint hvordan personlige egenskaptestene går ut på når de har tatt den? Så kan vi som enda ikke har vært på opptaket forberede oss litt mentalt?

Hahaha:D Så hyggelig!!

Ja, det hadde vært veldig ålreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...