Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Dette varierer fra individ til individ. Det som er anbefalt er å teste dette ut. Teste ut hvor lang tid kroppen bruker for å hente seg inn etter en styrkeøkt, etter en utholdenhetsøkt, osv. Personlig syns jeg det er dumt å prøve på noe man overhode ikke kan rett før opptak. Spesielt en hardøkt som setter mye belastning i kroppen. Noen henter seg inn fortere, mens andre bruker litt lengre tid.

Anbefaler sterkt at folk finner ut av dette selv på egenhånd. Bli kjent med kroppen og lytt til hva den sier.

Å ligge i ro et par dager ser ikke jeg på som restitusjon. God restitusjon er hvile kombinert med god næring fra mat. En skal altså spise godt, slik at kroppen får de næringsstoffene til å hente seg inn igjen. Det hjelper ikke å ligge i ro i tre dager, hvis man ender opp i sengen med en pose chips og en flaske cola.

Er man litt rastløs, så tar man en lett økt. Gjerne jobbe litt opp i puls hvor man kjenner at kroppen jobber. Men å jobbe i syre-sonen er unødvendig - syns jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres fornuftig ut Thanzen :)

Jeg har et annet spørsmål; på svømmetesten i Oslo, kan man stupe om ønskelig. Er det fra en platå på f.eks en meter over vannet, eller kan man stupe fra vannkanten? Jeg får helt angst av å stupe fra 75cm ++ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut Thanzen :)

Jeg har et annet spørsmål; på svømmetesten i Oslo, kan man stupe om ønskelig. Er det fra en platå på f.eks en meter over vannet, eller kan man stupe fra vannkanten? Jeg får helt angst av å stupe fra 75cm ++ .

Etter det jeg har lest så kan en velge om en vil stupe eller starte fra kanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Du kan velge sjølv om du starter fra stupeblokk eller om du vil starte i vatnet.

Jo, det vet jeg. Men en stupestokk kan være ganske høye. Jeg vil starte fra land, bare PÅ vannkanten, og ikke PÅ stupestokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når meg kanskje til rett under kneskålen? Sikkert en standard på. Mest bekymret for å dra av meg brillene

Jeg har bestemt meg for å svømme uten briller. Har ikke noe problem med litt klor i øynene. Du tjener en del på å ta et godt stup fra stupestokken, og da vil jeg ikke risikere mye frustrasjon og kaving dersom brillene ikke holder seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode tips til å bli sterkere i topp-posisjon i pullups til stang? Mangler akkurat 5 cm mellom brystet og stanga, og er så sinnsykt irriterende, for begynner å stresse litt med å få til minimumskravet på den øvelsen :eek:

Ikke stress. Du skal ikke touche stanga... Bommen har en tykkelse på kanskje 20 cm. Det blir en helt annen ROM. Og mye lettere enn med vanlig stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode tips til å bli sterkere i topp-posisjon i pullups til stang? Mangler akkurat 5 cm mellom brystet og stanga, og er så sinnsykt irriterende, for begynner å stresse litt med å få til minimumskravet på den øvelsen :eek:

Jeg bruker en sånn klype til å henge over stanga, sånn at det blir ca 10 cm lavere. Teller en rep for hver gang jeg toucher klypa. Da blir det litt mer realistisk ift bommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke stress. Du skal ikke touche stanga... Bommen har en tykkelse på kanskje 20 cm. Det blir en helt annen ROM. Og mye lettere enn med vanlig stang.

Har hørt jeg skal tenke ca. 10 cm mellom stanga og brystet for at det skal bli omtrent som på bommen. Men jeg har 15-20 cm mellom, så tror ikke jeg hadde klart det skikkelig på bom. Er 182 cm høy og LANGE armer, så har ganske mye ROM fra før av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode tips til å bli sterkere i topp-posisjon i pullups til stang? Mangler akkurat 5 cm mellom brystet og stanga, og er så sinnsykt irriterende, for begynner å stresse litt med å få til minimumskravet på den øvelsen :eek:

Hvor mange rep ligger du på nå? :)

Ifjor økte jeg med dobbelt av det jeg greide på treningsstudio. Også fordi som de andre sier her, så er det bom du har med å gjøre ikke stang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å svømme uten briller. Har ikke noe problem med litt klor i øynene. Du tjener en del på å ta et godt stup fra stupestokken, og da vil jeg ikke risikere mye frustrasjon og kaving dersom brillene ikke holder seg på plass.

God tips til stup uten å miste brillene er å ta på brillene før man tar på badehetten. Da sitter de godt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...