Gå til innhold

Hva er den beste rumpeøvelsen og hvorfor?


Robert André

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsker å trene rumpe :p Beste øvelsene/favorittøvelsene er bulgarsk utfall (gjerne med frambeinet på step så man kan gå enda dypere), knebøy, glute bridge, både ettbeins og tobeins, beinpress og markløft. Ellers er motbakkeløp ganske så god trening for stumpen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av dype bøy og utfallsvarianter hvor man unngår for mye fleksjon i kne/dorsalfleksjon ankel på bekostning av hofte+ mark og rumenske mark hvor fokuset naturlig går på hofta. Drit i alt mulig hip thrust og isolasjonstull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulgarske utfall, knebøy, markløft, glute bridge - så lenge man klarer å aktivere rumpa på disse øvelsene ;) ikke alle som gjør det!

Så sant, så sant :D Jeg har fått god kontakt på alle disse øvelsene :D Sleit med noen av de før... Håper på større rompe til sommern :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulgarsk utfall er min favoritt. Den tar GODT i rumpa, og jeg kan kjøre på med tung belastning uten å være redd for å ødelegge ryggen eller aldri komme meg opp igjen (knebøy skremmer meg litt, ja...). Glute bridge er også konge for å få skikkelig kontakt med gluteus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...