Gå til innhold

Den store syndetråden!


Effy

Anbefalte innlegg

gikk amok på kjøkkene å tok det jeg hadde lyst på. blant anna: sjokolade, nugatti på first price lompe+ smør! knekkebrød med nugatti, fårepølse, youghurt med bær, sukrin, nøtter, havregryn, kjeks med sjokolade, first price tortillas chips, stekt egg med sukkerfritt ketsjup, halv boks med dream sjokolade is!! (æææ) men alt har komt opigjen, magen klarte ikke å holde på d, blei jævlig kvalm å måtte kaste d opp. Men sukkeret i alle drittmaten er i kroppen min, å d liker jeg ikke!

sprakk igår å sprakk i kveld. Er på diett og vil se best mulig ut til sommeren. Noen som har noen tips til å ikke sprekke på diett?

føler meg feit å ekkel no!! fysj :( whyyy er sjokolade sååååååååå godt!?!?? arrrg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gikk amok på kjøkkene å tok det jeg hadde lyst på. blant anna: sjokolade, nugatti på first price lompe+ smør! knekkebrød med nugatti, fårepølse, youghurt med bær, sukrin, nøtter, havregryn, kjeks med sjokolade, first price tortillas chips, stekt egg med sukkerfritt ketsjup, halv boks med dream sjokolade is!! (æææ) men alt har komt opigjen, magen klarte ikke å holde på d, blei jævlig kvalm å måtte kaste d opp. Men sukkeret i alle drittmaten er i kroppen min, å d liker jeg ikke!

sprakk igår å sprakk i kveld. Er på diett og vil se best mulig ut til sommeren. Noen som har noen tips til å ikke sprekke på diett?

føler meg feit å ekkel no!! fysj :( whyyy er sjokolade sååååååååå godt!?!?? arrrg:p

Har du en historie med spiseforstyrrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det har jeg. Vill ikke legge ut alt her, men kan si som masse som at jeg har vår på å ta fra sykdommen fra 12års alderen.

Ser så mange utrulige fine folk her som spise masse god og sunn mat, jeg vill gjerne leve slik! men korleis kommer jeg meg ditt?

har du noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det har jeg. Vill ikke legge ut alt her, men kan si som masse som at jeg har vår på å ta fra sykdommen fra 12års alderen.

Ser så mange utrulige fine folk her som spise masse god og sunn mat, jeg vill gjerne leve slik! men korleis kommer jeg meg ditt?

har du noen råd?

Kan komme med masse råd, dessverre har jeg ingen erfaring med spiseforstyrrelser og vet ikke hvordan du faktisk føler det. Kanskje Lily kan hjelpe med dette.

Mitt råd vil imidlertidig være at du må tørre å utfordre deg selv til å gå utenfor din egen komfortsone når det gjelder mat, lære deg at mat ikke er farlig og jobbe hardt med å spise mat og holde den nede. Det er sikkert ganske lett for meg å si - kanskje ikke så lett for deg å utføre, men du må prøve. Finn mat du liker og som gjør at du ikke føler deg stappa og har lagt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily kan hjelpe vettu, for spiseforstyrrelser kan jeg - på godt og vondt :blush:

Du innrømmer at du har en spiseforstyrrelse, men hvilken/hvilke typer spiseforstyrrelse du sliter med sier du ingenting om. Antar vel at det er en anorexi (spisevegring) i måten du skriver på (?), men en kan aldri være på den sikre siden. Grunnen til at jeg spør, er fordi det som regel er en grunn til at du får sånne matkick. Spiser man for lite mat over lang tid, vil de som regel komme som et "overlevelsesinnstinkt". Men om du sliter med bulimi/overspising, kommer de fordi du er vant til å spise mye mat og kroppen "spør" etter en ny runde.

Er det noe du vil snakke mer om, så er det bare å sende meg en PM eller så kan det diskuteres i en tråd som handler om spiseforstyrrelser. F.eks. "Tråden om spiseforstyrrelser". Det blir nemlig litt OT å snakke om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandis. Eneste måltid i dag, dog så er det planlagt utskeielse. Er alergisk mot gluten, men HALLO grandiosa er awesome!

*prøver og ikke være ufin*

Seriøst?

Du har cøliaki og spiser grandis?

Synes du virkelig det er verd og bli dårlig pga frossenpizza?

Jeg har cøliaki selv og vet hvor dårlig man kan bli om man spiser noe man ikke tåler, og aldri om jeg vil framprovosere en slik reaksjon!

Du vet at du kan skade tarmtottene permanent og senke tolleransegrensa di?

Dette er ikke bra mot kroppen din!

(leses med streng vennlighet ispedd omtanke!)

Synding ja...

Kom over oppskriften på en sjokoladekake jeg har lenge hatt lyst til og bake.

Lurer på om det blir baking idag.... :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe..går sikkert opp flere kilo nå..all den harde jobbingen er jo veeertfall ødelagt :(( :p

Hæhæhæ :D - kan ikke tulle med sånne innlegg, for det FINS jo folk som har et litt, (skal vi si annerledes?) syn på mat og synding :D flira godt av meg sjøl, for haka droppa liksom ned på brystet da jeg så den fluffstatusen din :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*prøver og ikke være ufin*

Seriøst?

Du har cøliaki og spiser grandis?

Synes du virkelig det er verd og bli dårlig pga frossenpizza?

Jeg har cøliaki selv og vet hvor dårlig man kan bli om man spiser noe man ikke tåler, og aldri om jeg vil framprovosere en slik reaksjon!

Du vet at du kan skade tarmtottene permanent og senke tolleransegrensa di?

Dette er ikke bra mot kroppen din!

(leses med streng vennlighet ispedd omtanke!)

Nå har ikke jeg cøliaki, men glutenallergi. Ingen ødelagte tarmtotter, benskjørhet, mangelsykdommer, dh eller støtte fra nav. Det er mye man gjør her i livet som ikke er bra for kroppen, og en grandis i halvåret er ikke det værste når man er 24 og veldig klar over den fysiske reaksjonen som kommer :) For ja, det er værdt det for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæhæ :D - kan ikke tulle med sånne innlegg, for det FINS jo folk som har et litt, (skal vi si annerledes?) syn på mat og synding :D flira godt av meg sjøl, for haka droppa liksom ned på brystet da jeg så den fluffstatusen din :rofl:

hehe ja..syns det er et par litt småteite "syndinger" innpåher iblant...Noenganger virker det som om folk tror 100 kcal ekstra gir drastiske endringer på kroppen..får nesten lyst å prøve å KUNN trøkke i meg myye drittmat i en uke bare for å se om jeg hade gått opp :p sikkert et kilo, som hadde vært vekke uken etter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja..syns det er et par litt småteite "syndinger" innpåher iblant...Noenganger virker det som om folk tror 100 kcal ekstra gir drastiske endringer på kroppen..får nesten lyst å prøve å KUNN trøkke i meg myye drittmat i en uke bare for å se om jeg hade gått opp :p sikkert et kilo, som hadde vært vekke uken etter :p

Jeg har testet det i et par uker nå, frem til eksamen som er i morra.. det fine med å være i grei form, er at det ser annerledes ut med mer vann og en kg ekstra fett på kroppen :D Før i tida ville det bare sett enda mer blubbete ut, nå er det egentlig bare mer trøkk :thumbsup: og jeg løfter tyngre.. win-win :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet det i et par uker nå, frem til eksamen som er i morra.. det fine med å være i grei form, er at det ser annerledes ut med mer vann og en kg ekstra fett på kroppen :D Før i tida ville det bare sett enda mer blubbete ut, nå er det egentlig bare mer trøkk :thumbsup: og jeg løfter tyngre.. win-win :D

hadde vært litt gøy å prøve..man går jo ikke opp noe særlig på så kort tid uansett, å når man trener kommer man seg jo raskt tilbake igjen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det var heller ikke meninga og belære.

Ble litt overrasket bare.

Beklager om jeg har tråkka litt der jeg ikke hører hjemme.

Nei, det er ingenting å beklage! Men jeg har hadd den diskusjonen såpass mye med ymse leger da jeg i utgangspunktet mente det samme som deg, att det enten er intoleranse eller cøliaki, men det er mulig å bare være alergisk uten cøliakien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett stykke oreokake, ett stykke ostekake, ett stykke sjokoladekake, ett stykke marsipankake, ett stykke romkake, potetgull og brus!

Blir trøkk på trening (og dassen) i morgen!:p

Å kjære....

Du har ihvertfall kost deg!

Jeg har bakt brownies med 500gr sukker i, 250 gr smør og like mye sjokolade.

Resultatet; Misslykket kake som endte i søpla.

Kanskje like greit.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære....

Du har ihvertfall kost deg!

Jeg har bakt brownies med 500gr sukker i, 250 gr smør og like mye sjokolade.

Resultatet; Misslykket kake som endte i søpla.

Kanskje like greit.... :unsure:

hah skal være sikkert. Var i dåp og hadde ambisjoner om å smake på ALT :p.

WHyyy kasta du den? :o hørtes jo digg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den hørtes god ut (og bildet i kokeboka var nok til og legge på seg 5kg. Minst!) men når kaka ender opp hardt stekt i kanten og rå inni...

Ikke engang JEG er så desperat etter kake.

Mann&barn ble skuffa da. Måtte love og bake ny i morra, men da med min oppskrift som er temmelig safe, og ikke så mye sukker i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...