Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Sjekker at alarmen på mobilen min er skrudd på når jeg legger meg. legger meg. Står opp sjekker at alarmen er skrudd på. Legger meg. Står opp og sjekker at alarmen er skrudd på. legger meg.

Samme her! OCD bro`s !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke ha kjøleskapet åpent mer enn i to sekunder (kulden går jo ut, jeg har tilogmed gjort research på dette..:rolleyes:). Hvis noen andre åpner det og bruker tid på å ta noe ut, eller feks smører på skivene med skapet åpent for å så ta smøret inn igjen, så hopper jeg opp av sofaen og smeller det igjen. Lukker alltid kjøleskap/disker i butikker om jeg ser de er åpne... De jeg bor med er vant til det, så hvis de glemmer det så bare skriker jeg høøøyt, så skjønner de problemet.. Jeg får helt seriøst pusteproblemer av åpne kjøleskap...

Snakker bergensk, men alt jeg leser inni hodet leses på østlandsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg:

- Må trekke ut kontakter som ikke skal være i når de ikke er i bruk. ( vannkoker, kaffetrakter osv) Mamma lar vannkoker ledningen alltid stå i, også står hun og ler når jeg går og trekker den ut etterpå.

- vasker ALLTID hendene før jeg legger meg. det er det siste jeg gjør. hvis ikke står jeg opp og vasker hendene.

- sier ''True story'' altfor ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange bra her! Her er noen av mine:

- Er ekstrem på å avbryte folk som snakker (men ikke på jobb heldigvis, da er jeg litt mer ydmyk)

- Er også veldig glad i å kommandere folk rundt (da serlig samboeren). "kom hit!" "gjør det" osv...

- Det værste jeg vet er folk som drøyer med å gjøre ting som må gjøres. Effektivitet ftw! (det er også ofte her at kommanderingen kommer inn i bildet, da jeg ikke orker å se på at folk drøyer med ting de må gjøre uansett)

- Hvis jeg kommer opp i en problemstilling på jobben som ikke er løst når jeg går hjem, går jeg ofte å funderer på denne resten av dagen og mange ganger kan jeg drømme om det i tillegg...

- må ha system på ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Sjekker at alarmen på mobilen min er skrudd på når jeg legger meg. legger meg. Står opp sjekker at alarmen er skrudd på. Legger meg. Står opp og sjekker at alarmen er skrudd på. legger meg.

hehe, samme her! tar en dobbelsjekk eller tre, i tillfelle den er skrudd feil eller noe! .. med unntak av for noen dager siden, da jeg våknet kl.03 om natten og fikk signal av hjernen om at jeg måtte sjekke alarmen, og hadde faktisk glemt å skru den på kvelden før. flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må inrømme at jeg har en del vaner. Selv om det er svært nært grensen til tvangstanker :p

- Jeg må alltid være ren på hendene, spesielt før jeg skal spise.

- Jeg dobbeltskjekker alltid at treningssekken min er igjen før jeg hopper på scooteren. Hvis jeg ikke gjør det, kjører jeg rundt og tror at den er åpen, og stopper etter noen meter for å skjekke.

- Jeg klarer ikke å sovne om skapdørene ikke er igjen. Unntaket er når jeg er syk, som sist gang var for snart to år siden. Da sovner jeg bare. :p

- Jeg har veldig mange faste rutiner, og er samtidig spontan. Jeg hater rutiner, men de blir som tvangstanker... :blush:

- Jeg får helt vondt i meg når folk skriver "xD". Verste smileyen EVER!

- Må alltid høre på noe når jeg er alene hjemme. Radio, TV, musikk etc, selv om jeg ikke hører etter.

- Må trene minst 6 ganger i uken, hvis ikke føler jeg meg forferdelig. Og jeg sier forresten forferdelig til alt som er det.:rolleyes:

- Jeg føler meg stadig som en Socially Awkward Penguin:

tumblr_lmuqsg29Se1qa1crjo1_400.jpg

http://fuckyeahsociallyawkwardpenguin.tumblr.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har mye rart for seg, inkludert meg!

Jeg klarer heller ikke være våt bare på en hånd.

Hater og være våt på hendene (i regn etc)

Må alltid inn døra igjen minst tre ganger, fordi noe er glemt.

Sikkert mye mer, men sist, men ikke minst: Vekkerklokka!!! Sjekkes 100 ganger før jeg sovner... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig til å leite etter ting - kan f. eks se rett på bilnøklene, men likevel ikke se de :huh:

Må alltid sjekke om jeg har slått av ting uttallige ganger, fordi jeg glemmer at jeg allerede har gjort det..... Lider også av å måtte sjekke 1-2-3-4 ganger at vekkerklokken er slått på (kan plutselig våkne midt på natten bare for å sjekke EN gang til).

Alle glass i kjøkkenskapet MÅ stå oppned og helst etter fasong :confused:

Gjør MYE rart når jeg sover, har f.eks. våknet opp i dusjen, hatt lange alvorlige samtaler med folk som ikke er der og freaka ut på kjæresten min fordi han ikke vekket meg når jeg skulle ha eksamen.. Viste seg da etter mye om og men at jeg hadde hatt eksamen dagen før.... :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør MYE rart når jeg sover, har f.eks. våknet opp i dusjen, hatt lange alvorlige samtaler med folk som ikke er der og freaka ut på kjæresten min fordi han ikke vekket meg når jeg skulle ha eksamen.. Viste seg da etter mye om og men at jeg hadde hatt eksamen dagen før.... :whistling:

Hahaha! Har tatt opp ting jeg sier i søvne (disse fantastiske iphone-appene:p), men dette slår det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke komme på mye merkelig samboeren gjør.. Men Espen tar ivertfall av seg sokkene MED føttene om kvelden... Han tar altså tak i tuppen på sokken med den ene foten og kniper sammen tærne. Så river han av sokken. Så tar han den andre! ;P Hver eneste kveld snubler han nesten i sine egne føtter p.g.a dette! Noe rart han også gjør er å snakke i søvne.. Oftest så jobber han faktisk i søvne og våkner med gode ideer! :) fasinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den styggeste uvanen er at om jeg feks skader meg, knuser noe el.l.( banner uten å tenke meg om), så er desverre det som kommer ut av kjeften min ordet; fitte! Om det da er folk i nærheten så blir jeg i tillegg til å være litt amper også flau! :oops:

Den rareste uvanen er at når jeg kjører gjennom automatiske bomringer (jeg har ikke pass/brikke) så gjør jeg alltid en grimase og noen fingertegn, og håper at om det mot formodning faktisk bilr tatt bilder og ikke kun av bilskiltet og at en person ser bildene, så har jeg gitt den personen en god latter. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fantastisk lesestoff en søndagskveld!

  • Mister mobilen minst 3 ganger om dagen, som regel finner jeg den i lommen etter å ha fått alle rundt meg til å sjekke sine sekker, og ringe fra sin tlf.
  • Kan ikke ta meg selv i ansiktet etter jeg har tatt på noe, bakterieangst. Hvis jeg må trykke på "åpne døren" knappen på tbanen føler jeg meg spedalsk.
  • Sjekker minst 3 ganger at jeg har med meg leppepomade når jeg forlater huset.
  • MÅ ha minst 3-4 alarmer på vekkerklokka.
  • "må" tisse 2-3 ganger etter jeg har lagt meg i senga, "nå hadde det vært kjipt å måtte tisse siden jeg ligger så sykt godt....faen... må ikke må ikke må ikke...fail"
  • Må Alltid gå på do før trening, om jeg så bare sitter der uten at noe skjer..
  • Har en latterlig stor trang til å være best.. vet jeg at noen kanskje er vedre gidder jeg ikke prøve.
  • Sett på friends hver kveld jeg skal legge meg i 2 år.
  • Jeg hater å gå. Løper ofte fra busstoppet istedefor, selvom jeg er iført dongri og skinnjakke.

Å hoi, forbedringspotensiale!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Ganske forstyrrende at du mener dette, når vi tross alt kjenner hverandre in real life, Andy! :p

Skal vi se..

  • Jeg glemmer ting, HELE TIDEN. Kan holde nøkkelen i hånda, snu meg rundt, også er den plutselig borte. Så kan jeg lete etter den i flere timer, før jeg finner ut at jeg feks. har lagt den i kjøleskapet.
  • Jeg glemmer også ting jeg driver med. Uttallige rettetenger har vært påslått mye lenger enn det som er anbefalt. Det samme gjelder komfyrer og andre farlige ting.
  • Jeg legger igjen ting over alt. Alt fra lommebøker på bussen til drikkeflasker på treningssenteret
  • finner aldri igjen ting når jeg skal ha det. Eks: bankkort i butikken, treningskort når jeg skal trene, mobilen når jeg skal ringe noen.. Se punkt over
  • Jeg teller hele tiden. Alt fra antall trappetrinn til antall ganger jeg tar tannbørsten frem og tilbake på en side i munnen. Før måtte jeg alltid gjøre det 8 ganger før jeg tok neste side, også måtte det gjentas 8 ganger...
  • Jeg snakker USEDVANLIG FORT, gjerne fortere enn jeg tenker.
    Unntaket er ALIAS hvor jeg klarer å tenke og snakke like fort. (eller hva Andy, Oaz, Therese, Figuz? :D )
  • Jeg er egentlig ganske smart, men klarer aldri å gi noen dette inntrykket da jeg stadig fremstår som håpløs.
  • Jeg kan ikke gå ut av huset iført joggebukser. unntaket er på trening
  • Jeg kan ikke forlate huset uten å sminke meg, her er trening intet unntak
  • Jeg har ikke evnen til å sette meg ned å jobbe med skolearbeid. Likevel gjennomførte jeg blant annet videregående med et snitt waaay høyere enn "snittet" (haha, morsom setning)
  • Jeg er flink til det meste av det jeg prøver på, men tør aldri å virkelig prøve å få til noe.
  • Jeg er sykt oppmerksomhetssyk, og klarer ikke å la vær å si det jeg tenker på, uansett hva det er.
  • Jeg drikker meg alt for full alt for ofte
  • Jeg klarer ikke å stoppe å spise kake når jeg først begynner (les: 22 kakestykker på én time)
  • Jeg får dårlig samvittighet for alt..!

Kjenner meg altfor godt igjen her...! Og så kom denne også:

ÅH! jeg tar heller ALDRI ting som står fremst i butikkhyllene! :D

Og da ble det nesten litt skummelt, CamillaLor, er du min hemmelige tvillingsøster?:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...