Gå til innhold

Hva er din holdning til melk?


Robert André

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WTF?!

Har da aldri hørt om noen blir aggressive av melk!:roflmao: Snarere tvert imot, mange syns det har en svak beroligende effekt og varm melk har jo blitt brukt før sengetid i mange land i mange herrens år..

Hjelper lite med dokumentasjon på at du var aggressiv, det er jo ingen dokumentasjon på at det var melka som var årsaken:rolleyes:

Nå har jeg aldri hatt et aggresjonsproblem heller, selv etter flere tiår med ivrig melkedrikking:rolleyes:

I perioder når jeg har slitt mye med magesår, i den grad at jeg ikke klarer å spise, har det gått i melk og yoghurt, til jeg har klart å spise grøt(IKKE havre) og så over på vanlig, fast føde. Samma når magen generellt er sinna, så er melka kjær å ha.

Har drukket melk hele livet, kun avbrutt av en liten periode i tenårene, og i denne perioden brakk jeg et ribbein, og knakk/brista det igjen og igjen. Har ikke knekt noe i senere tid:p Jeg ar "patologisk svært forsinket fordøyelse", men tåler melk veldig godt. Ikke alle meieriprodukter er like greie med meg, men de fleste. Folk er forskjellige. Jeg tåler derimot absoluttvirkeligikke havregrøt, som er så sunt for "alle":p

Spis og drikk det du kan, drit i å innta det som er bevist "farlig" for deg.

Det er begrenset hva Ola Dunk med sin gjennomsnittlige vett i skallen kan komme fram til med "sunn" fornuft. At man trekker konklusjoner bare fordi det passer godt med akkurat deg som individ er ikke noe annet enn tilbakestående.

Dette gjelder forsåvidt 80% av tråden med poster som "melk er nam nam, derfor er det godt og bra for meg". (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset hva Ola Dunk med sin gjennomsnittlige vett i skallen kan komme fram til med "sunn" fornuft. At man trekker konklusjoner bare fordi det passer godt med akkurat deg som individ er ikke noe annet enn tilbakstående.

Ja, la oss trekke konklusjoner for hva som er sunt for alle andre enn oss selv. Konklusjoner fra usunne individer er alltids bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF?!

Har da aldri hørt om noen blir aggressive av melk!:roflmao:

Nå har du det. :)

Snarere tvert imot, mange syns det har en svak beroligende effekt og varm melk har jo blitt brukt før sengetid i mange land i mange herrens år..

Det kan vel ha noe med at laktosen går i blodbanen etter at det er brutt ned av laktase.

Hjelper lite med dokumentasjon på at du var aggressiv, det er jo ingen dokumentasjon på at det var melka som var årsaken:rolleyes:

Det hjelper meg veldig mye, siden jeg ikke husker stort fra den tiden. Det er heller ingenting annet som tyder på at det kan ha vært andre ting som forårsaket aggresjonen.

Nå har jeg aldri hatt et aggresjonsproblem heller, selv etter flere tiår med ivrig melkedrikking:rolleyes:

I perioder når jeg har slitt mye med magesår, i den grad at jeg ikke klarer å spise, har det gått i melk og yoghurt, til jeg har klart å spise grøt(IKKE havre) og så over på vanlig, fast føde. Samma når magen generellt er sinna, så er melka kjær å ha.

Har drukket melk hele livet, kun avbrutt av en liten periode i tenårene, og i denne perioden brakk jeg et ribbein, og knakk/brista det igjen og igjen. Har ikke knekt noe i senere tid:p Jeg ar "patologisk svært forsinket fordøyelse", men tåler melk veldig godt. Ikke alle meieriprodukter er like greie med meg, men de fleste. Folk er forskjellige. Jeg tåler derimot absoluttvirkeligikke havregrøt, som er så sunt for "alle":p

Spis og drikk det du kan, drit i å innta det som er bevist "farlig" for deg.

Jeg drakk aldri melk under min oppvekst, og har ennå tilgode å knekke noe, jeg velger å tro at det er fordi jeg IKKE drakk melk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset hva Ola Dunk med sin gjennomsnittlige vett i skallen kan komme fram til med "sunn" fornuft. At man trekker konklusjoner bare fordi det passer godt med akkurat deg som individ er ikke noe annet enn tilbakestående.

Dette gjelder forsåvidt 80% av tråden med poster som "melk er nam nam, derfor er det godt og bra for meg". (y)

Hehe. Men å skrive at mjølk er gift er altså heilt greit?

Mykje snodig her inne i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset hva Ola Dunk med sin gjennomsnittlige vett i skallen kan komme fram til med "sunn" fornuft. At man trekker konklusjoner bare fordi det passer godt med akkurat deg som individ er ikke noe annet enn tilbakestående.

Dette gjelder forsåvidt 80% av tråden med poster som "melk er nam nam, derfor er det godt og bra for meg". (y)

Alltid fantastisk å kalle folk tilbakestående i en debatt.

Utdyp gjerne:joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Men å skrive at mjølk er gift er altså heilt greit?

Mykje snodig her inne i kveld...

At melk er gift var satt på spissen for å skape en reaksjon. Uansett hvor mye man vrir og vender på det har studier vist at melk også kan ha negativ virkning på friske mennesker. Det eneste jeg oppfordrer til er kritisk sans, og å ha et åpent sinn til at ikke hele sannheten om melk har kommet fram i lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du det. :)

Det kan vel ha noe med at laktosen går i blodbanen etter at det er brutt ned av laktase.

Det hjelper meg veldig mye, siden jeg ikke husker stort fra den tiden. Det er heller ingenting annet som tyder på at det kan ha vært andre ting som forårsaket aggresjonen.

Jeg drakk aldri melk under min oppvekst, og har ennå tilgode å knekke noe, jeg velger å tro at det er fordi jeg IKKE drakk melk. ;)

Les overskriften på tråden, husk det spørsmålet og prøv å tenke deg at jeg snakker om meg og min verden, rundt meg og min kropp, mine erfaringer, generellt meg og mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At melk er gift var satt på spissen for å skape en reaksjon. Uansett hvor mye man vrir og vender på det har studier vist at melk også kan ha negativ virkning på friske mennesker. Det eneste jeg oppfordrer til er kritisk sans, og å ha et åpent sinn til at ikke hele sannheten om melk har kommet fram i lyset.

Hvilke studier tenker du på? Vil gjerne lese om du har en link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At melk har negativ effekt på de som har laktoseintoleranse er vel ikke en hemmelighet. I denne sammenhengen kan forsåvidt ikke de med laktoseintoleranse regnes som "friske" heller.

Du spesifiserte aldri. Så du sier altså at resten av verden ikke kan regnes som friske mennesker så fort spørsmålet om melk og meieriprodukter dukker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spesifiserte aldri. Så du sier altså at resten av verden ikke kan regnes som friske mennesker så fort spørsmålet om melk og meieriprodukter dukker opp?

Litt av et nivå du legger deg på.

Jeg spør igjen: Hvilke studier tenker du på når du sier at det er vist negative effekter av melk hos friske. Og med friske så mener jeg da folk som ikke har en tilstand der de i utgangspunktet reagerer på bestanddeler i melken. Jeg er fortsatt interessert i å lese disse studiene.

Frisk er et relativt begrep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et nivå du legger deg på.

Jeg spør igjen: Hvilke studier tenker du på når du sier at det er vist negative effekter av melk hos friske. Og med friske så mener jeg da folk som ikke har en tilstand der de i utgangspunktet reagerer på bestanddeler i melken. Jeg er fortsatt interessert i å lese disse studiene.

Frisk er et relativt begrep...

Den kommer når jeg er ferdig med rapporten neste uke, alt som har blitt skrevet her inne har vært mens jeg har spist. At man må utelukke majoriteten av verden når man har studier i det hele tatt synes jeg er ganske uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...