Gå til innhold

PT Lønn


burny_

Anbefalte innlegg

Hei! Til dere som er både PT og har et enkeltmannsforetak, eller dere som jobber for kjeder som Elexia, Spenst, Sats osv. Evnt mindre studioer.

Hva ligger dere på i måneds/timeslønn (evnt hvor mange timer arbeid har dere i uka), får dere kun fast times lønn av kjedene, eller betalt per kunde? Osv osv...

Om noen hadde gidda å skrivd litt så hadde det vært kjempe flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver stort sett å selge pakker. Da ber jeg de sette inn avtalt beløp på en egen konti i banken min, og lager et bilag etter timen. Så da kjører jeg jo ikke ut lønn i den forstand som skjer hvis man er ansatt.

Pleier å ta 1000kr for en enkelttime (fordi det går bort en del tid, bensin, evt parkeringsavgift, etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver stort sett å selge pakker. Da ber jeg de sette inn avtalt beløp på en egen konti i banken min, og lager et bilag etter timen. Så da kjører jeg jo ikke ut lønn i den forstand som skjer hvis man er ansatt.

Pleier å ta 1000kr for en enkelttime (fordi det går bort en del tid, bensin, evt parkeringsavgift, etc).

nesten å forvente det ettersom du er så full i kunnskap Robert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke 1000.- fordi jeg verdsetter meg så høyt, men fordi det er en pris folk er villige til å betale til meg – i tillegg til at en pt-time går på bekostning av ganske mye annet, så skal det være verdt det, må jeg opp i summen der.

Hadde jeg hatt pt som fulltidsjobb og hatt timer fra 08-16 hver dag, ville jeg sikkert priset meg litt lavere (kanskje rundt 750kr/h).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å høre hva dere som jobber for dere selv har! :) Hva skatter dere som enkeltmannsforetakk? (prosentvis) og er det noe avgifter dere må betale for å ha foretaket?

Og er det noen her som jobber for sats/spenst/elexia som kan legge ut hvordan det funker der?

fastlønn + provisjon per kunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixia = 180 for ufaglært og 220 (100 for 45 min "gratistime" - (de førstegangstimene).. deretter øker du oppover til du har 3000 timer = PT pro

.

Ok, kult! Så du bare joiner (gratis) kunden til det senteret han bruker? :-)

De bare møter opp UTENOM senteret.. men de bestiller klipp (39 klipp à fast form pakken) via senteret :-) også fakturerer teamet senteret og får lønn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er viktig å tenke på er at provensjonsbasert arbeid så får man sjeeeeeldent lån (hvis man ikke har god egenkapital)..Hvis man ikke har en fastlønnsavtale i tillegg da.

Vell, fikk første gang lån på 2,2 mill basert må kun pt lønn og kjærsten var student uten egenkapital. har nå lån på 3 basert på lønnen som pt hvor kjæresten akkurat hadde jobbet en mnd. Så det stemmer ikke med PT ialfall:) Mulig andre provisjonsbaserte yrker. Men pt blir litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ser i gamle google calender.

Mandag - 09-21 åtte pt timer

Tirsdag 07-18.00 ni pt timer

Onsdag 08-17.00 6 pt timer

Trosdag 07-18.00 7 pt timer

Fredag 08-14 6 pt timer

fri helg

36 pt timer den uken. En tilfeldig uke jeg fant frem som så relativt normal ut. Selvom jeg er ferdig sent må det jo også sies at jeg har trent, fikset små ting (hadde alltid pc med meg) handlet osv. Ting jeg nå må gjøre etter jobb da jeg har en mer vanlig arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Elixia er du ansatt. Du får feriepenger, sykepenger og pensjonssparing. Du ligger fra 180 - 400 kr timen. De beste pt'ene ligger på ca 700k pluss i året. Jeg tjente 460 mitt aller første år fulltid som PT i elixia om jeg ikke husker feil, så ble det bedre etterhvert:)

Er det de beste som tjener 700k eller er det som jobber mest;) Skjønner hva du mener, men kunne ikke dy meg:)

Det er vel få bransjer hvor man har potensiale til å tjene så bra med så lite utdanning som i treningsbransjen, men å fremstille det som enkelt blir litt feil. Når man skal begynne å utvikle sin kundeportefølje er selgeregenskapene det som er mest avgjørende, og jeg har sett en del tilfeller hvor "selgerne" gjør det bra og de "dyktigste" bruker lengre tid. Over tid jevner dette seg selvsagt ut. Når det kommer til stykke er det hardt arbeid over tid som skiller ut de "beste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at gode selgere ikke holder i lengden. Gode pt'er har en stabil kundebase over lang tid. Å komme seg opp på fra null til 40 kunder krever at du kam selge ditt produkt ja. Men uansett hvor god du er til å selge klarer man ikke selge et møkkaprodukt gang på gang til de samme kundene:) og de pt'ene som jobber mest har de samme kundene over tid. Så jeg står egentlig 100% for at de ptene som jobber mest er av de beste. Vi har selvvsagt like gode som selv velger og jobbe mindre av ulike grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at gode selgere ikke holder i lengden. Gode pt'er har en stabil kundebase over lang tid. Å komme seg opp på fra null til 40 kunder krever at du kam selge ditt produkt ja. Men uansett hvor god du er til å selge klarer man ikke selge et møkkaprodukt gang på gang til de samme kundene:) og de pt'ene som jobber mest har de samme kundene over tid. Så jeg står egentlig 100% for at de ptene som jobber mest er av de beste. Vi har selvvsagt like gode som selv velger og jobbe mindre av ulike grunner.

Vi er 100 % enige Fjeldmann, men måtte bare gjøre et lite poeng ut av at mange solgte klipp ikke nødvendigvis betyr at man er best, ihvertfall ikke i startfasen;) Over tid vil alltid de beste bli mest etterspurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...