Gå til innhold

PT_Hammer

Medlemmer
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Yo Rock Hvor stor må man være for å være en grei Kettlebell insruktør? Ville du for eksempel akseptert fyren under her som trener? [ATTACH]55957[/ATTACH] Fedor Fuglev - girevoi sport 20 x verdensmester 8 x europamester 30 x ukrainsk mester 60 verdensrekorder Og slik kan vi fortsette med eksempler i massevis. Å bedømme ferdigheter, kunnskaper og fysisk prestasjon utelukkende på bakgrunn av utseende blir ihvertfall for meg litt for enkelt. Jeg observerer at mange velger trener på bakgrunn av utseende, men med mindre man skal bruke treningene til å beundre treneren sin, så
  2. Helt på jordet er du ikke, men hvis jeg skulle lære meg f.eks rykk, ville jeg utvilsomt lært det av karen på senga, fremform han andre duden;)
  3. De fleste av oss pt`er relativt utrente, men det finnes selvfølgelig unntak. Tror for eksempel jeg har observert herre ved "navn" plyo her inne, som er relativt stor. Om det vil jobbe mot deg eller ikke er vel ikke godt å si. Enkelte steder vil det sikkert være stor etterspørsel etter den kompetansen du visuelt utråler, mens størrelsen vil sikkert også kunne virke avskrekkende på en del kunder. Hvordan det ville stille seg i for eksempel et intervju er jeg ikke sikker på. Sikkert noen som har mer peil enn meg.
  4. Vi er 100 % enige Fjeldmann, men måtte bare gjøre et lite poeng ut av at mange solgte klipp ikke nødvendigvis betyr at man er best, ihvertfall ikke i startfasen;) Over tid vil alltid de beste bli mest etterspurt.
  5. Er det de beste som tjener 700k eller er det som jobber mest;) Skjønner hva du mener, men kunne ikke dy meg:) Det er vel få bransjer hvor man har potensiale til å tjene så bra med så lite utdanning som i treningsbransjen, men å fremstille det som enkelt blir litt feil. Når man skal begynne å utvikle sin kundeportefølje er selgeregenskapene det som er mest avgjørende, og jeg har sett en del tilfeller hvor "selgerne" gjør det bra og de "dyktigste" bruker lengre tid. Over tid jevner dette seg selvsagt ut. Når det kommer til stykke er det hardt arbeid over tid som skiller ut de "beste".
  6. Legalisering av doping i idrett? Nei. Ser noen har nevnt den klassiske unnskyldningen dopingtatte utøvere kommer med, om at "alle andre gjør det, har blitt nevnt. Som idrettsutøver synes jeg man bør legge opp når man begynner å få slike tanker. Da har du allerede satt begrensninger på eget potensiale. Å diskutere enkeltutøvere, som aldri har blitt tatt, er i de fleste tilfeller meningsløst. Jeg er hellig overbevist om det at finnes individer blant verdens befolkning som har de genestiske forutsetningene til å prestere langt utover hva man tidligere har trodd var mulig. Derfor er ihvert
  7. Jeg ville kjørt Markløft på beindagen. Grunnen er rett og slett som Oaz sier at alt dynamisk arbeid skjer i underekstremiteten, mens overekst. jobber stort sett statisk. Hva som blir antagonister i mark har jeg vridd og vendt på mange ganger uten å komme til noen god konklusjon:)
  8. Etter å ha lest gjennom den posten, må jeg si jeg er overrasket over hvor mange friske og veltrente unge mennesker som trenger oppkvikkende stimuli for å gjennomføre ei skikkelig treningsøkt:confused:
  9. Vekt 82 kg I relativ styrke har jeg nok aldri løftet mer enn jeg gjør nå, men perser i bøy og mark er noe høyere, men da var jeg også 10-15 kg tyngr:) Status per i dag Benkpress 130 kg =1,56 Knebøy 185 kg = 2,26 Markløft 205 kg = 2,5
  10. Du kommer til å trives veldig på idrett grunnfag:) Hun tok en bachelor med spesialisering i fysisk aktivitet og helse. Som du sier blir det et langt løp, og det kan jo absolutt hende at du ombestemmer deg underveis. Hun var veldig lei mot slutten av fysio. Snakk med noen som studerer/har studert fysio før du begynner på den veien. Det er et relativt omfattende studie, i tillegg til at det dreier seg om noe helt annet enn hva de fleste tror. At en slik form for kombinasjonsutdanning er lurt i forhold til jobbmuligheter er vel udiskutabelt. Om du vil bli en av de vanlige Pt`en er litt opp
  11. Her tør jeg ikke gi noen råd, utover at jeg vil påstå at foreleserne ved seksjon for fysisk prestasjonsevne på NIH er blant de absolutt beste.
  12. Alle som tar master ved NIH får tittelen master i idrettsvitenskap, men kan ta master under ulike seksjoner, avhengig av hvilke fordypningsfag man har på bachelor. Jeg har f.eks en mastergrad i idrettsvitenskap med spesialisering i fysisk aktivitet og helse. Opptaks- og fordypningskrav - master i idrettsvitenskap - NIH.Internet
  13. Hvis ikke så øk inntaket ytterligere;)
  14. Overskriften på artikkelen er da ikke så gærn, og mye av det som står der er jo riktig;) En av forutsetninger for optimal muskelvekst er stor grad av aktivering av motoriske enheter. Høy aktivering av motoriske enheter kan oppnås på to måter; 1) Stor motstand eller eksplosiv utførelse, 2) trening til utmattelse (høyt metabolsk stimuli). Den mest ekstreme formen for metabolsk stimuli er kanskje såkalt Kaatsu training eller okulasjonstrening som mange kjenner det som. Denne typen trening utføres uten tilgang på oksygen til muskelen som trenes, og har vist seg å gi veldig gode resultater (Takara
  15. Du har helt rett i at de Rasmussen og co foreslo dette kun på bakgrunn av tidligere registrerte målinger i andre studier, hvilket selvfølgelig var/er en stor svakhet:thumbsdown: Det her er fine greier Asle. Denne skal jeg lese når jeg får tak i artikkelen. Får dessverre ikke lest mer en abstraktet nå Men hvorfor er 2-3 g leucin optimalt? Er det noen som har sjekket høyere inntak? mvh Pt_hammer
×
×
  • Opprett ny...