Gå til innhold

PT Lønn


burny_

Anbefalte innlegg

wow det var da voldsomt til personangrep, om du vil meg noe gjerne send meg en pm.

Tja åpnet øynene, når jeg var der igår var det en jente ala 60kg som svingte seg med 24kgx2 for utallige reps, og tror neppe jeg kan måle meg med guttene på forumet som tar typ 250-300kg i knebøy og lignende.

For meg var det først og fremst spesielt at f.eks sett som widowmaker i knebøy/mark og benk plutselig ikke eksisterer og alt må være 6-8reps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow det var da voldsomt til personangrep, om du vil meg noe gjerne send meg en pm.

Tja åpnet øynene, når jeg var der igår var det en jente ala 60kg som svingte seg med 24kgx2 for utallige reps, og tror neppe jeg kan måle meg med guttene på forumet som tar typ 250-300kg i knebøy og lignende.

For meg var det først og fremst spesielt at f.eks sett som widowmaker i knebøy/mark og benk plutselig ikke eksisterer og alt må være 6-8reps.

Ikke så mange her som tar 250-300 i bøy. :)

Faktisk bare 2 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh av 16.000 medlemmer? dere fabler? er ikke dette ett avansert forum med masse kunnskap og aktive medlemmer som trener som gale? eller har jeg misforstått hehe....230kg tok jeg idag og det er en fjert i havet for hva de store/sterke guttene tar.

Realiteten er at nivået på fitnessbloggen iht utøvere, etc ikke kan feks matche treningsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg tittet over loggene og det var masse gutter og jenter i knallgod form og jeg tror aldri verden på at jeg løfter noe som helst mer enn dem i kettlebells eller hva det skulle være, jeg drikker masse og koser meg med tullemat og trener halvhjertet mens de loggene jeg har sett her inne er seriøse som fy, så der er jeg uenig med deg og han som mener selvtilitten min er sviktende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel jeg tittet over loggene og det var masse gutter og jenter i knallgod form og jeg tror aldri verden på at jeg løfter noe som helst mer enn dem i kettlebells eller hva det skulle være, jeg drikker masse og koser meg med tullemat og trener halv hjertet mens de loggene jeg har sett her inne er seriøse som fy, så der er jeg uenig med deg og han som mener selvtilitten min er sviktende.

Alt er relativt. De beste holder seg fortsatt på treningsforum. Noen er begge plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg tittet over loggene og det var masse gutter og jenter i knallgod form og jeg tror aldri verden på at jeg løfter noe som helst mer enn dem i kettlebells eller hva det skulle være, jeg drikker masse og koser meg med tullemat og trener halvhjertet mens de loggene jeg har sett her inne er seriøse som fy, så der er jeg uenig med deg og han som mener selvtilitten min er sviktende.

Nå trenger man ikke løfte mye i knebøy for og være i form, man kan løfte 120 kg i bøy og se mye, MYE bedre ut en folk som løfter 300.

Nå spiller også vekt en stor rolle, du ser ganske høy og stor ut,

kan feks ikke sammenligne meg på 78kg med deg.

Dette er ikke noe styrkeløft forum, men en allmenn fitnessblog.

det finnes et styrkeløft-subforum however.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt uenig med dere begge, jeg kan ikke huske sist jeg trente med under 20reps eller spiste spesielt mye i forhold til min egen kroppsvekt og har alikevel aldri hatt bedre fremgang mtp på muskelvekst, spesielt ved bruk av kettlebells der jeg ikke går tyngre enn 34kg i hver hånd - som burde og skal være barnemat for en som underviser i det.

Og jeg er ikke spesielt sterk, er villig til å vedde på at jeg er blant de svakere på dette forumet.

Jeg tror nok ikke det er så mye vanskeligere enn at en PT eller Kettlebells instruktør som etter flere år ikke viser noe som helst tegn til synlig utviklet muskulatur rett og slett ikke tar trening så seriøst eller gir så mye av seg selv under trening.

Yo Rock

Hvor stor må man være for å være en grei Kettlebell insruktør? Ville du for eksempel akseptert fyren under her som trener?

[ATTACH]55957[/ATTACH]

Fedor Fuglev - girevoi sport

20 x verdensmester

8 x europamester

30 x ukrainsk mester

60 verdensrekorder

Og slik kan vi fortsette med eksempler i massevis. Å bedømme ferdigheter, kunnskaper og fysisk prestasjon utelukkende på bakgrunn av utseende blir ihvertfall for meg litt for enkelt.

Jeg observerer at mange velger trener på bakgrunn av utseende, men med mindre man skal bruke treningene til å beundre treneren sin, så forstår jeg det ikke helt. For meg er ihvertfall kunnskap, erfaring og personllig egnethet viktigere. Det er mulig dette kommer av at jeg ikke har planer om å stille på noen scene, men det har jo heller ikke 99,9 % av treningsbransjens kunder.

[ATTACH]55958[/ATTACH]

Szymon Ziolkowski - Slegge

Olympisk mester 2000

Verdensmester 2001

VM sølv 2009

VM Bronse 2005

[ATTACH]55959[/ATTACH]

Hossein Rezazadeh (i rødt) - Vektløfter

2 x olympisk mester

4 x verdensmester

[ATTACH]55963[/ATTACH]

Mo Farah - 5-10 000 m

2 x olympisk mester

1 x verdensmester

5 x europamester

post-8807-14440884482158_thumb.jpg

post-8807-14440884482387_thumb.jpg

post-8807-14440884482709_thumb.jpg

post-8807-14440884485788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles nevner for samtlige på bilde er at du kan se at de er godt trent (om en innenfor sin sjanger) Har jo med kroppsholdning, byggning, fremtoning... hele pakka.

Nok ikke nødvendig å gå for Bole Ole som pt fordi "han har sånne sinnsyke muskler" ... Men min holdning er at skal du kunne ha forståelse, så må du kunne omsette teori til praksis, og praksis får du kun ved å trene selv.

Jeg er enig med Pt-hammer, skal du drive som feks kettlebell instruktør så må en kunne forvente en interesse og kunnskap over snitt og resultatet av dette vil jo gjerne vises på kroppen til vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om byggere injiserer hormoner i store mengder og får resultater av det, betyr det ikke at naturlige svingninger av f. eks. GH er av betydning for oss andre. Relevant studie under, pluss diskusjon av studien m. m. i videoen.

Effect of growth hormone and resistance exercise on muscle growth in young men

3:30 og utover:

http://www.youtube.com/watch?v=S_Aqn9JHG0c

Jeg har lest litt forskningsartikler på det området, men vil langt fra kalle meg en ekspert. Skal lese meg litt opp på dette, så jeg kan komme tilbake til spørsmålet - kan godt hende jeg har feil:) Må bare si at jeg begynner å bli lei han der Ian McCarthy som gulper opp alt fra Layne Norton og Alan Aragaon, men på en så bastant måte at det ikke finnest andre synspunkt enn hans. Ser ut som han aldri har løftet en vekt, men likevel er verdensmester i sine egne øyner.

Synest den forskningsartikkelen var særs dårlig og det sto ingenting om test-subjektene sin bakgrunn. Jeg la samtidig merke til; "Whole body protein synthesis rate increased more (P less than 0.03), and whole body protein balance was greater (P = 0.01) in the GH-treated group,"

Tror nok en økt protein-syntese (som jeg kommenterte i argumentent mitt innledningsvis med HGH -> IGF -> økt proteinsyntese -> bedre grunnlag for hypertrofi, vil spille en rolle i mer avanserte atleter. Selv om det ikke var noe forskjell i spesifikk muskelvekst, så mistenker jeg at testen var gjort på utrente "novice" individer - noe som ofte fører til misvisende resultater, siden alt fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo Rock

Hvor stor må man være for å være en grei Kettlebell insruktør? Ville du for eksempel akseptert fyren under her som trener?

[ATTACH]55957[/ATTACH]

Fedor Fuglev - girevoi sport

20 x verdensmester

8 x europamester

30 x ukrainsk mester

60 verdensrekorder

Og slik kan vi fortsette med eksempler i massevis. Å bedømme ferdigheter, kunnskaper og fysisk prestasjon utelukkende på bakgrunn av utseende blir ihvertfall for meg litt for enkelt.

Jeg observerer at mange velger trener på bakgrunn av utseende, men med mindre man skal bruke treningene til å beundre treneren sin, så forstår jeg det ikke helt. For meg er ihvertfall kunnskap, erfaring og personllig egnethet viktigere. Det er mulig dette kommer av at jeg ikke har planer om å stille på noen scene, men det har jo heller ikke 99,9 % av treningsbransjens kunder.

[ATTACH]55958[/ATTACH]

Szymon Ziolkowski - Slegge

Olympisk mester 2000

Verdensmester 2001

VM sølv 2009

VM Bronse 2005

[ATTACH]55959[/ATTACH]

Hossein Rezazadeh (i rødt) - Vektløfter

2 x olympisk mester

4 x verdensmester

[ATTACH]55963[/ATTACH]

Mo Farah - 5-10 000 m

2 x olympisk mester

1 x verdensmester

5 x europamester

Begynne å trene kettlebells her da. Reidar kvåle driver med slik nå. Tidligere NSM :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Wow! Mye forventninger til en kettlebells instruktør her!! Jeg er selv sertifisert KB instruktør og er ikke spesielt stor eller kjempe muskuløs, jeg for min del prøver heller å formidle treningsglede, motivasjon og god teknikk. Jeg mener iallfall at det er det som til syvende og sist faktisk teller, at kunden har det gøy og finner motivasjon i å utfordre seg selv etterhvert som progresjonen/resultatene kommer, ikke hvordan jeg som instruktør ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...