Gå til innhold

PT Lønn


burny_

Anbefalte innlegg

Det var veldig god lønn som PT, et attraktivt yrke med den lønnen tenker jeg :)

De fleste PTene jeg har sett rundt omkring ser alt annet enn trente ut, jeg har fremdeles aldri sett en veldig muskuløs PT....vil det jobbe imot deg om du er stor og muskuløs og ønsker å jobbe som PT for en treningskjede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var veldig god lønn som PT, et attraktivt yrke med den lønnen tenker jeg :)

De fleste PTene jeg har sett rundt omkring ser alt annet enn trente ut, jeg har fremdeles aldri sett en veldig muskuløs PT....vil det jobbe imot deg om du er stor og muskuløs og ønsker å jobbe som PT for en treningskjede?

De fleste av oss pt`er relativt utrente, men det finnes selvfølgelig unntak. Tror for eksempel jeg har observert herre ved "navn" plyo her inne, som er relativt stor. Om det vil jobbe mot deg eller ikke er vel ikke godt å si. Enkelte steder vil det sikkert være stor etterspørsel etter den kompetansen du visuelt utråler, mens størrelsen vil sikkert også kunne virke avskrekkende på en del kunder. Hvordan det ville stille seg i for eksempel et intervju er jeg ikke sikker på. Sikkert noen som har mer peil enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle motta instruksjoner på feks markløft av et mann/kvinnemenneske som helt klart aldri har tatt et eneste markløft ville gjort meg meget skeptisk. I skallen min blir det litt som å lære å kjøre lastebil av en som bare har kjørt moped. Mye er kanskje likt, men der er jaggu store forskjeller.

En Pt bør jo være et konsentrat av teoretisk og praktisk kunnskap. Praktisk kunnskap får en stort sett bar igjennom egne erfaringer... En pt bør derfor i mine øyne være godt trent..

Er jeg helt på jordet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på PT-kurset til en av landets større treningskjeder. Vi var vel rundt 20 stk. 3 av 20 kunne de tre store. Resten hadde null peiling.

Det dere må skjønne er at en PTs viktigste egenskap er den personlige relasjonen, formidlingsevne ovenfor kunden samt at kunden gjør noe de liker og tror de vil få resultater av. 95% av kundene vil ikke engang lære seg knebøy eller markløft. De er ikke der for å lære øvelser, de er der for å komme i form og la noen andre guide dem. En PT-økt med ti sett knebøy blir fort kjedelig for kunden...

Dere må skjønne at dersom dere er ute etter teknisk veiledning på markløft og knebøy så har dere et annet fokus enn de fleste andre, spesielt de som kjøper mye PT-timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft var bare et eksempel fra min side. Ta feks alle de forskjellige sal timene... Pump, core og blabla et veldig populær og endel av disse saltimene har både knebøy og milpress på programmet. Hvis vedkommende som leder timene ikke har snøring så er jo det direkte uansvarlig.

Uansett hva du skal løfte eller gjøre så er det endel teknikk involvert.... Kettle bells feks.. kjempepop men teknisk krevende for en newbie. Jeg sier ikke at Pt'n må se ut som Arnold.. men man må jo kunne forvente at vedkommende har endel egenerfaring med det som skal læres bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også noe jeg ikke forstår - hvordan kan en trene mye med kettlebells uten å utvikle ganske kraftig muskulatur.

Jeg ser flere som underviser i kettlebells som omtrent ikke har tegn til synlig muskulatur noe sted - noe som er svært imponerende etter 5år med den slags trening, hvordan i all får de det til?

McBain - Det er interessangt, de vil med andre ord ikke ta i sånn på ordentlig, mer bli litt mølle-rød i ansiktet og svette litt etter sånn gøyale tulle øvelser hehe, utrolig hvor langt ett menneske vil gå for å ikke jobbe hardt-hardt men se ut som en jobber hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også noe jeg ikke forstår - hvordan kan en trene mye med kettlebells uten å utvikle ganske kraftig muskulatur.

Jeg ser flere som underviser i kettlebells som omtrent ikke har tegn til synlig muskulatur noe sted - noe som er svært imponerende etter 5år med den slags trening, hvordan i all får de det til?

Fordi muskelvekst avhenger av matinntaket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypertrofi er også forbundet med tidsbelastning samt det er viktig at en benytter tunge nok vekter (70% av 1 RM). Ofte er det slik at folk som trener kettlebells jobber med for lette vekter siden man veksler mellom ulike øvelser i "komplekser". En frontbøy med en 16kg's bjelle i hver arm gir ikke nok stimuli til muskelvekst når man har 100kg 1RM. Det blir mer av det man kaller utholdenstyrke og kondisjonstrening kontra trening for muskelvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt uenig med dere begge, jeg kan ikke huske sist jeg trente med under 20reps eller spiste spesielt mye i forhold til min egen kroppsvekt og har alikevel aldri hatt bedre fremgang mtp på muskelvekst, spesielt ved bruk av kettlebells der jeg ikke går tyngre enn 34kg i hver hånd - som burde og skal være barnemat for en som underviser i det.

Og jeg er ikke spesielt sterk, er villig til å vedde på at jeg er blant de svakere på dette forumet.

Jeg tror nok ikke det er så mye vanskeligere enn at en PT eller Kettlebells instruktør som etter flere år ikke viser noe som helst tegn til synlig utviklet muskulatur rett og slett ikke tar trening så seriøst eller gir så mye av seg selv under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver stort sett å selge pakker. Da ber jeg de sette inn avtalt beløp på en egen konti i banken min, og lager et bilag etter timen. Så da kjører jeg jo ikke ut lønn i den forstand som skjer hvis man er ansatt.

Pleier å ta 1000kr for en enkelttime (fordi det går bort en del tid, bensin, evt parkeringsavgift, etc).

Solid timepris, men for all del har man ett navn og mye erfaring så kan jo det rettferdiggjøre prisen sånn sett.

Men det krever jo at man leverer godt også, noe du helt sikkert gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laktat viser seg å øke GH utskillelse i enkelte studier, så at melkestyre ikke er optimalt for muskelvekst kan diskuterest Assie.

melkesyre er vel ikke optimalt for noe. Ett tegn på dårlig trent, eller man har kjørt for hardt. kommer litt ann på.

Dette er vel den "siste" enerigen musklene har før man er "tom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er fysiologi og ikke personlige erfaringer som kommer inn i bildet. 34kg's bjeller i hver hånd - spesielt med tanke på at du sier selv du ikke er veldig sterk, vil si at du jobber med relativt tunge vekter i forhold til din styrke. Da øker man rekrutering av type IIa/IIX som har et større vekstpotensiale enn de utholdne fibrene som man trigger ved bruk av lette vekter over lengre tid. Jeg sier at det generelt brukes for lette vekter i den type kettlebellstrening man ser i studio og gruppertreningstimer. Og 20 repetisjoner kommer perfekt inn i den typiske hypertrofisonen med 40sekunder+ varighet i et set. Folk har ofte en relativt rask eksentrisk og konsentrisk fase på øvelser som fører til typiske 2 sekunders repetisjoner.

Konstatinovs; Det er jo et mye omdiskutert tema det der - med delte meninger. Men HGH fører til økt IGF og en økt proteinsyntese. Det er jo en grunn til at byggere tar HGH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstatinovs; Det er jo et mye omdiskutert tema det der - med delte meninger. Men HGH fører til økt IGF og en økt proteinsyntese. Det er jo en grunn til at byggere tar HGH.

Selv om byggere injiserer hormoner i store mengder og får resultater av det, betyr det ikke at naturlige svingninger av f. eks. GH er av betydning for oss andre. Relevant studie under, pluss diskusjon av studien m. m. i videoen.

Effect of growth hormone and resistance exercise on muscle growth in young men

3:30 og utover:

http://www.youtube.com/watch?v=S_Aqn9JHG0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid timepris, men for all del har man ett navn og mye erfaring så kan jo det rettferdiggjøre prisen sånn sett.

Men det krever jo at man leverer godt også, noe du helt sikkert gjør

Betaler glatt 1000 spenn til en som kan sakene sine. Heller det enn 500 til en løk som ikke har snøring men synes det er "tøft" å være pt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle motta instruksjoner på feks markløft av et mann/kvinnemenneske som helt klart aldri har tatt et eneste markløft ville gjort meg meget skeptisk. I skallen min blir det litt som å lære å kjøre lastebil av en som bare har kjørt moped. Mye er kanskje likt, men der er jaggu store forskjeller.

En Pt bør jo være et konsentrat av teoretisk og praktisk kunnskap. Praktisk kunnskap får en stort sett bar igjennom egne erfaringer... En pt bør derfor i mine øyne være godt trent..

Er jeg helt på jordet eller?

Helt på jordet er du ikke, men hvis jeg skulle lære meg f.eks rykk, ville jeg utvilsomt lært det av karen på senga, fremform han andre duden;)

post-8807-14440884418027_thumb.jpg

post-8807-14440884417185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettlebells der jeg ikke går tyngre enn 34kg i hver hånd

Og jeg er ikke spesielt sterk, er villig til å vedde på at jeg er blant de svakere på dette forumet.

.

Hvis du bruker 34kg i hver hånd, kjører aldri mindre en 20rep, så blir det bare latterlig å si at du er blant de svakere på forumet.

Enten så har du aldri åpnet opp øyenene når du har vært på et senter, eller så trener du alene hjemme og sliter ekstremt med selvtilitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...