Gå til innhold

For dere som har gått ned en del i vekt, hva var vendepunktet?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble singel, ganske enkelt. Fant ut at funka ikke å spise bare grandis og godis hele dagen. Og etter 2-3 månder var jeg så sykt hooked at jeg gikk ned 25kg før jeg hadde rundet et halvt år. Var 105kg (tror jeg, veide meg ikke så ofte da) er 82kg nå. På bilde til venstre var jeg allerede gått ned 10kg

Har holdt på siden ; D

Wooow! For en fremgang....du bør være stolt! Tørr jeg spørre...kjenner eksen deg igjen i det hele tatt? :p syyyk forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utgangspunkt 115kg fatty fatty boom boom

1: Var for lat til å stå i matkø på Hovefestivalen, så jeg gikk ned 10 kg bare der

2: Tenkte jeg kunne begynne å trene.

3: Etter ett år med trening veide jeg 69 kg ( så ut som en fugleunge )

4: Nå to år senere veier jeg 95 ( Not fat, HUSKY ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei allesammen.

Jeg synes det er så mange flotte og ikke minst flinke folk:) Tar av meg hatten for dere alle:) Jeg er en av de som nå har begynt på veien mot et bedre liv, etter 4 svangerskap, 4 år i sofaen med prolaps og 3 rygg operasjoner, mye godis og skikkelig ille på matfronten..spiste 1 gang om dagen!!! har vel prøvd ALLE " superkurer" fra Nutrilett, Herbalife, Cambridge, Suppekurer, eggekurer, ja you name it!! Det funker ikke!! For 3 uker siden bestemte jeg meg for og rett og slett begynne og spise og røre på meg! Men så er problemet mitt: Jeg spiser 60gr havregryn m/lett melk til frokost. Mellom måltid: fra 70-100 gr kyllinfilet. Lunsj: 1 Ryvita med mager kalkun skive på. Middag: 70-100 gr kylling, kjøtt, fisk og mye grønt. Kveld: 1 kokt egg og 5 eggehviter. Ikke noe frukt, drikker kun vann. Jeg enten sykler eller går rask gange med mye motbakker, samt litt jogging 6 dager i uken, men GUD jeg føler meg oppblåst og sliten!! Er det en overgang? Jeg måler meg men veier meg ikke...på disse ukene er det ingen minus på målebåndet!! DEPRIMERENDE!!! Noen som kan fortelle meg hva jeg evt gjør feil, hva skal jeg evt gjøre?? Jeg har et "fettforkle" som skal fjernes hos plastikk kirurg i jan 2013, men NOE burde vel skjedd??? Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer alle som har startet med relativt større tall, sykdom eller skade, og som nå jobber mot eller har oppnådd målet. Heder og ære til dere! :)

Jeg for min del har alltid vært veldig spinkel og aktiv i barndommen, og tenkte at jeg kunne spise hva jeg enn ville uten konsekvenser. Jeg var aktiv med både håndball og fotball, og spiste "riktig" ellers. På videregående sluttet jeg siden det ble litt for seriøst, og ville heller fokusere på skole.

1. året på videregående gikk jeg inn i et forhold med gaming og potetgull, og trodde ikke det ville få så store konsekvenser siden jeg var såpass slank fra før av (skjemmes). Tror ikke jeg trente utenom gymmen gjennom hele videregående, faktisk. Plutselig en dag så jeg et tilfeldig bilde av meg og noen venner, og da gikk det opp for meg; lårene dasket mot hverandre når jeg gikk, magen ble gjort om til mat-pack, og armene mine var blitt svære. Jeg kan ikke si at jeg var feit, men det var stor forandring i forhold til hva jeg var vant med, og jeg levde en utrolig dårlig livsstil som kunne ha gått mye værre. Dette var naturligvis nok til å innse at jeg ikke kunne fortsette slik lenger, så jeg kastet meg på folkehøgskole og fikk en introduksjon til styrketrening der siden linjen min trente mye på PHS kravene. Jeg var fremdeles ikke fornøyd etter folkehøgskolen, så jeg begynte å trene mer aktivt som student, fremdeles ganske uviten.

Så fant jeg Fitnessbloggen! Jeg leste gjennom noen artikler og logger, og lurket på forumet en liten stund. Jeg ble inspirert til å forandre kostholde mitt, og plutselig var det ikke nok å bare være tynn lenger. Jeg ville bygge muskler og bli sterkere! Jeg vil også få høre "Dat ass!" en gang i livet mitt. <ahttp://forum.fitnessbloggen.no/uploads/emoticons/default_roflmao.png' alt=':roflmao:'> Jeg tok meg mot til å registrere meg, poste på forumet og sendte PM til randoms. Til tross for å ha oppførselen til en random creeper, har jeg blitt møtt med åpne armer. Stor takk til alle som har gitt meg svar her inne, og spesielt Kristin Charm som har vært uendelig tålmodig med meg og min uvitenhet, og som virkelig har tatt seg tid til å hjelpe meg angående trening og kosthold. Det boostet motivasjonen min mer enn noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ble vendepunktet når jeg ble skilt, jeg hadde fått 5 barn ganske tett og så ut som en julegris! Så satt jeg der og følte meg helt jævlig! Med god grunn egentlig.. Jeg var engang godt trent og forbannet meg på at jeg skulle bli det igjen. Så jeg begynte å gå turer på opptil 3 timer om dagen, HVER dag..så begynte jeg å svømme. Etter det fikk jeg smaken og dørstokkmila var ikke så tøff lenger, da tok jeg opp igjen styrketreningen. Og jeg gikk ned fra 79 kg til rundt 50 kg på 8 mnder.

Nå er det en lek og jeg kan ikke fatte at jeg valgte på leve de årene i koma. Jeg skyldte hele tiden på at jeg ikke hadde tiden til å trene, jeg orket ikke.. Nå vet jeg jo at det ikke var sant. Jeg gadd ikke, jeg følte meg egentlig ikke så tykk heller faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske enkelt: Har alltid hatt dårlig selvtillit, først når jeg fikk min første kjæreste at jeg fikk mer av selvbildet på plass. Når det ble slutt dalte ting nedover ,men plutselig en sommer dag begynte jeg bare å jogge, og dette utviklet seg til å begynne på treningsenter, kuket litt rundt der på apparater osv spiste lite. Dette pågikk i 9 måneder før jeg rykket inn på madla. Først her møtte jeg en slegge kaster som lærte meg fantastiske markløft og knebøy. Siden da har det vært ganske bra med styrketrening, fått litt skader her og der pågå dårlig teknikk men har fikset opp i skavankene nå. Kostholdet er mer på rett vei og jeg ligger vel på 14fettprosent og er ganske fornøyd med meg selv. veier 93 kilo og er 181 høy og trener ikke bare for gevinsten men fordi det er gøy å løfte tungeting fra bakken eller dra tunge ting=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligget på rundt 73kg fra jeg var 16 år - og prøvd å slanke meg siden, uten hell. (jeg var fysisk aktiv, bare ikke god nok på kosthold.)

Flytta hjem fra en aktiv livsstil i Thailand vår 2010. (jeg var 21 år gammel) Påla meg svært dårlige vaner i Norge og raste opp til 84 kg.

Så meg selv i speilet i februar og og tenkte "shit, jeg er bælmfeit" Ingen av klærne passa lenger... meldte meg på Grete Roede og tatt av 12 kg. 8 to go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å gå fra fatty 115kg til 60kg i sommerferien jeg var 17år, og det var lærerikt nok det. SItter på myemye fagnyttig nå som jeg skulle visst da, men back to topic- vendepunktet var da jeg kunne kjøre pushups for så og si første gang ever(y) samt kan vel nevne at det å si og være en som går fra fatty > beinvrangel > Ola Nordmann ..har endret synet på at alt er faktisk mulig med tid og vilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare klart å holde vekten i 2 uker foreløpig, men grunnen til at jeg innså at jeg burde gå ned var fordi jeg hadde fått valker på ryggen!

Jeg begynte å trene fordi det bare var 2 mnd igjen til jeg skulle gå birkebeineren, og hadde litt dårlig tid :whistle: Jeg måtte jo fullføre, kom sist i mål da. Men det var 250 personer som brøt, og jeg var ikke en av dem(y) Da jeg var i Oslo hos familien etter jeg hadde gått birken, gikk jeg inn et veddemål med broren min om å gå ned til 55kg (jeg veide 66kg) er 158cm høy forresten. Hvis jeg klarte det, skulle jeg få 1000kr, og hvis ikke måtte jeg betale han 1000kr. Ca 10 sek etter jeg inngikk veddemålet så angret jeg! Tenkte at jaja...jeg får bare ha 1000kr klare til jeg kommer til Oslo neste gang jeg da!

Fortsatte treningen, men gikk fra 3 til 4 treninger i uken. Holdt på litt over 1 mnd, ingen forandring på vekta. Men var litt fastere i formen da! Så bestemte jeg meg for å begynne å ta bilde hver mnd, og et rett opp og ned bilde, ikke sexy undertøy eller noen spesiell posering for å se bedre ut! Og jeg var ikke særlig fornøyd med det første bildet for å si det sånn! Jeg tenkte, hvis jeg fortsetter med denne livsstilen, selv om jeg trener(ikke hvis jeg hadde trent sykt mye da, men det gidder jeg jo ikke), så kommer jeg bare til å bli større! Hvis jeg nevnte for noen at jeg ville ned i vekt, så kom folk med råd istede for å si "nei du trenger da ikke det". ÆSJ... Jaja, når jeg klarer birkebeineren så klarer jeg det her!

15 mai, begynte jeg på en diett jeg laget selv(ganke lik lavkarbo, men bedre mener jeg selv ihvertfall), og håpet på å gå ned 1 kg i uken, da ville jeg rekke det til jeg skulle møte broren min i august. og på juni bildet så var det allerede stor forandring. Da hadde jeg gått ned 6 kg, så ble det ferie, og jeg skeia bare mer og mer ut. Så veide jeg 62 kg 61,7 for å være nøyaktig. Æææh, jeg fikk bare dårligre og dårligre tid før jeg skulle møte broren min! Fortalte ei på jobben om dette og ble introdusert til PSMF. Gikk på PSMF i 2 uker, og vips, så hadde jeg gått ned 4 kg.

Da hadde jeg bare noen dager på meg, så de 3 siste dagene spiste jeg 2 skyr, drakk en halv liter cola zero, og 1,5 liter kaffe og hadde 4 kondisjonsøkter, i tillegg til basstue.(Ville ikke gjort dette om det ikke var for veddemålet altså) Endelig hadde jeg klart det, jeg veide 55kg og var 1000kr rikere;D Nå har jeg selvfølgelig gått opp 2 kg igjen, men det hadde jeg regnet med. Er fornøyd så lenge jeg holder meg under 60kg. Planen videre er å gå på dietten jeg begynte med for å få opp forbrenningen igjen, til jeg får et sunnere forhold til mat. Jeg må ha regler for å kontrollere meg, men håper på å etterhvert lære det uten. Jeg er veldig motivert til å holde meg nede, herregud, det drøsser komplementer hver gang jeg møter kjentfolk. Det er nesten litt overveldende, men utrolig gøy. Nå er målet videre å holde meg på 57kg, men jeg skal fortsette å trene og håper på en fin og muskuløs kropp. Jeg må jo også ta ny pers på briken til neste år(skal ikke veldig mye til det), men målet er å komme under 6timer. Tilslutt skal jeg få til merket!

Men et godt tips til alle som skal ned i vekt, ta bilde! Det er kanskje ikke så gøy å se seg selv i undertøy når du ikke er fornøyd, men tro meg, du blir motivert til å holde deg nede når du ser på gamle bilder hvor du ikke er fornøyd. Og du tenker, herregud...dette har jeg klart når du ser den positive utviklingen på deg selv! Tenk hvor mye mer jeg klarer, det var jo faktisk ikke så ille å gå ned!

Om noen er nysgjerrige, her er dietten jeg satt opp selv. Den er sikkert ikke perfekt, men den funker for meg;D

Frokost:

2-3 havre knekkebrød med valgfritt pålegg (jepp, bruker alltid å ha ost å skinke eller egg uansett) Men kjekt om jeg plutselig fikk lyst på noe annet.

eller

en porsjon havregryn med melk(2dl) og banan eller rosiner.

Lunch:

Salat, uten pasta ris osv...og heller ikke fetaost eller dressing...osv! Ca 150g kjøtt/fisk med lavt fettinnhold eller 2 passe store egg.

eller

150g kjøtt /fisk og 2 frukt

eller

sånn slankesuppe greier, men det var sjelden, vi hadde ikke vannkoker på jobb.

Middag:

Wok og lignende, jeg stekte eller kokte alltid grønnsakene(fordi det smaker bedre) og 200g kjøtt, var ikke så nøye på hvordan kjøtt det var, men spiste ikke grillpølser liksom (kalkungrill spiste jeg). Ingen saus eller pasta osv til middag heller.

eller

suppe, da kunne jeg spise hvordan suppe som helst så lenge den ikke inneholdt poteter ol. Men jeg kunne bare forskyne meg en gang, en passe stor porsjon.

Kveldsmat:

2dl proteinshake

eller

1 skyr(om jeg var sulten fikk jeg lov av meg selv å ha litt harvrekli oppi)

eller

proteinbar

Mellom måltid:

mandler(syntes ikke at det er spesielt godt, så da var det ikke fare for overspising)

frukt(max 2 om dagen utenom måltid)

også kunne jeg spise så mye grønnsaker jeg bare ville;D

Drikke: vann, lett brus/saft, kaffe, melk og te. Fikk lov å drikke alkohol en dag i uken. Ja, jeg hadde spise dag 1 dag i uken også, men med restriksjoner.

Dette er forøvrig den dietten jeg følger nå også, må bare gi meg tips om det er noe dere ville forandret. Men har holdt på 1 uke og ikke gått opp noe enda ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært atletisk, veltrent og sund! Hadde hest i 15 år, og var aktiv svømmer i 8 år. Så startet man på videregående, flyttet hjemmefra, solgte hesten og la svømmingen på hylla. Begynte å jobbe og studere, mens kiloene sneik seg sakte men sikkert på meg.

En kveld jeg og kjæresten hadde vært ute på byen, fikk han et lite fylleutbrudd å sa; nå må du virkelig melde deg inn på et treningssenter og få gjort noe med kroppen din. alt jeg ser er valk på valk og du har blitt stor etter at jeg møtte deg :o

Jeg fikk selvsagt hakeslepp og ble veldig lei meg, men det var det sparket i ræva jeg trengte for å innse hva i all verden det var jeg gjorde mot kroppen min.

Nå 1,5 år senere, er jeg 18kg lettere, og jobber med å vedlikeholde kroppen som den er, samt definere muskler og forme den som jeg vil ha den :)

Og kjæresten havnet hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange inspirerende historier her, og alle er så FLINKE!!! Helt utrolig! Jeg gleder meg til jeg har en historie å fortelle også. Er akkurat i gang, men tror det som var vendepunktet mitt til å komme i gang må ha vært når ungene jeg satt barnevakt for, på 5 og 6, lurte på om jeg var gravid. Den svei! Så får vi se da, når jeg har gått ned masse, hva jeg mener var vendepunket da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ble singel, ganske enkelt. Fant ut at funka ikke å spise bare grandis og godis hele dagen. Og etter 2-3 månder var jeg så sykt hooked at jeg gikk ned 25kg før jeg hadde rundet et halvt år. Var 105kg (tror jeg, veide meg ikke så ofte da) er 82kg nå. På bilde til venstre var jeg allerede gått ned 10kg

Har holdt på siden ; D

Holy! Mirin'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Det konstante ubehaget man hadde når man skulle skifte i en garderobe.

Alle de tusen tingene man gjorde for å skjule fedmen ( presse skuldrene fram for at jumpern skulle skjule bitch tittsene, pute framfor magen når man satt for å skjule magen, ikke være med på sosiale ting som bading og alle andre gøyale sommeraktiviteter)

Vendepunktet:

- Startet med styrketrening pga befalskoleopptak

- Møtte en råflott jente, startet diett på bursdagen min med 2 mil kardio. Etter 3mnd var man ganske deffa men med ødelagte knær, null styrke, få venner og et konstant søtsug og flere fråtse sprekk

- Tok kontakt med Børge i Myrevolution

- Lært sinnsykt masse og bygde kropp mens fettet forsvant. Kuttet ut voldsomme bulk/deff perioder og forstod plutselig hvordan trening og kosthold ikke trengte være alt eller ingenting men at det fantes en middelvei. Nytter ikke være ulykkelig og asosial med en grei kropp.

Resultatet over 1 år:

- Koser meg med mat

- Tar en fest iblant

- Sosialiserer og er med på ALT!

- Gleder meg til sommeren for første gang i mitt liv

[ATTACH=full]24310[/ATTACH]

Om jeg skulle sagt noe til meg selv før jeg blei feit som ung:

" Legg fra deg spiseskjea og nugattiboksen, slå av tven å hut deg ut... Å for guds skyld bytt ut brødskiva med litt cottage cheese eller noe"

Utrolig bra jobbet frexer, men jeg må nesten regne med at det første bildet ditt ikke var utgangspunktet ut i fra "bitchtits"-fortellingen? :) Er uansett mektig imponert over forvandlingen, men skjønner ikke helt hvordan rutene din "flyttet" seg? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...