Gå til innhold

For dere som har gått ned en del i vekt, hva var vendepunktet?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt vendepunkt kom høsten 2008. Hadde da vært sammen med en gutt i nesten tre år, og hadde lagt på meg bortimot 20 kg. Sofa, film, god mat (les: FEIT mat), og godis var hverdagen. I tillegg fikk jeg blindtarmbetennelse jan 08, og fikk beskjed hos legen om å "spise det du har lyst på". Så da gjorde jeg det.. Og la på meg mange kilo til. Etter en sydentur med ei venninne den sommeren fant jeg et bilde av meg selv i bikini på stranda.

Jeg så bokstavelig talt ut som ett eller annet sjødyr som hadde stranda, og at ingen forsøkte å dytte meg uti vannet er meg fortsatt et mysterium. Heiv meg på lavkarbobølgen og gikk ned 15 kg på tre-fire mnder uten trening. Var mildt sagt slapp i fisken! Når det da ble slutt mellom meg og typen våren 09 bestemte jeg meg for at jeg aldri mer skulle bli feit, og det utviklet seg litt som en hevnaksjon. han ble feitere og jeg ble tynnere :sneaky:

Har i ettertid lagt på meg ca 6 kg over tid, men begynte å trene i høst, og har siden oktober spist etter periodisk faste, noe jeg STORtrives med! Nå har jeg fått nytt treningsprogram, wich I løøøv, og nå skal DAT ASS frem i lyset! Perser hele tiden, og tung løfting blir bare gøyere og gøyere!

Kan med handa på hjertet si at flodhesten Marthe er død og begravet, og realiteten om gasellen er godt i gang!

Play hard or go home!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det konstante ubehaget man hadde når man skulle skifte i en garderobe.

Alle de tusen tingene man gjorde for å skjule fedmen ( presse skuldrene fram for at jumpern skulle skjule bitch tittsene, pute framfor magen når man satt for å skjule magen, ikke være med på sosiale ting som bading og alle andre gøyale sommeraktiviteter)

Vendepunktet:

- Startet med styrketrening pga befalskoleopptak

- Møtte en råflott jente, startet diett på bursdagen min med 2 mil kardio. Etter 3mnd var man ganske deffa men med ødelagte knær, null styrke, få venner og et konstant søtsug og flere fråtse sprekk

- Tok kontakt med Børge i Myrevolution

- Lært sinnsykt masse og bygde kropp mens fettet forsvant. Kuttet ut voldsomme bulk/deff perioder og forstod plutselig hvordan trening og kosthold ikke trengte være alt eller ingenting men at det fantes en middelvei. Nytter ikke være ulykkelig og asosial med en grei kropp.

Resultatet over 1 år:

- Koser meg med mat

- Tar en fest iblant

- Sosialiserer og er med på ALT!

- Gleder meg til sommeren for første gang i mitt liv

[ATTACH=full]24310[/ATTACH]

Om jeg skulle sagt noe til meg selv før jeg blei feit som ung:

" Legg fra deg spiseskjea og nugattiboksen, slå av tven å hut deg ut... Å for guds skyld bytt ut brødskiva med litt cottage cheese eller noe"

Utrolig bra jobba! Hvor høy er du og hva er vekta på de siste bildene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lidd av et overvektsproblem, men vet hvordan det er å ha noen kilo ekstra. Uansett, så vil jeg si til alle dere som har skrevet om deres opplevelse og vendepunkt; dere er utrolig flinke og kan være kjempestolte av dere selv :D Det er vanskelig å skulle legge om livsstilen når man er vant til noe annet, men det som er mest imponerende at dere holder ut, and stick to it ;) Keep up the good work :D(y) Jeg blir glad av denne tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendepunktet mitt var egentlig ganske tilfeldig. Kan jo si at jeg for et år siden veide omtrent 90kg på 183cm (hadde da ikke trent på omtrent 2-3 år).

Det startet med at jeg hadde en særdeles aktiv arbeidsmåned, bestående av 12-13 timer fysisk arbeid hver dag inkludert også lørdager og søndager, i nesten 4 uker i strekk. Med kun 4 magre måltid pr dag, sikkert på rundt 1700kcal tilsammen og en forbrenning på sikkert nærmere 4000 sier det seg selv hvilken vei det gikk :) Gikk ned rundt 10 kg på de 4 ukene. Deretter, et drøyt halvt år senere fikk jeg et samlivsbrudd, sluttet omtrent å spise mat i 4-8 uker, og gikk ytterligere ned 10 kg...

Ligger nå på 70kg, har trent aktivt i omtrent 2-3 mnd og prøver nå å gå opp i vekt hvor målet er 80kg ren muskelmasse :)

Er enig med LeanMachine over, alle som føler de sakte men sikkert er på vei til å nå målene sine kan være stolte av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendepunktet mitt var egentlig ganske tilfeldig. Kan jo si at jeg for et år siden veide omtrent 90kg på 183cm (hadde da ikke trent på omtrent 2-3 år).

Det startet med at jeg hadde en særdeles aktiv arbeidsmåned, bestående av 12-13 timer fysisk arbeid hver dag inkludert også lørdager og søndager, i nesten 4 uker i strekk. Med kun 4 magre måltid pr dag, sikkert på rundt 1700kcal tilsammen og en forbrenning på sikkert nærmere 4000 sier det seg selv hvilken vei det gikk :) Gikk ned rundt 10 kg på de 4 ukene. Deretter, et drøyt halvt år senere fikk jeg et samlivsbrudd, sluttet omtrent å spise mat i 4-8 uker, og gikk ytterligere ned 10 kg...

Ligger nå på 70kg, har trent aktivt i omtrent 2-3 mnd og prøver nå å gå opp i vekt hvor målet er 80kg ren muskelmasse :)

Er enig med LeanMachine over, alle som føler de sakte men sikkert er på vei til å nå målene sine kan være stolte av seg selv!

Det er veldig motiverende og moro å lese. At dere tør å dele slikt er også beundringsverdig. Det er ikke bare bare, og er nok veldig mye følelser involvert for mange ;) Alle i denne tråden burde få en premie :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så mange flinke folk det er her inne!!! :) Stor kudos til alle som har fått til å endre på livet sitt!

Selv gikk jeg fra en aktiv ungdom, til folkehøgskule og ett år i USA som førte til veldig lite trening, og når jeg etterhvert flyttet for meg selv, og var altfor glad i mat, så, ja.. Det gikk vel bare oppover år for år, uten at jeg tenkte noe mer over dette, jeg var jo blid og fornøyd..

Kom meg i gang med trening igjen for 3-4 år siden, men det hjalp ingenting på vekta, så gikk jeg på en liten smell når jobben ble outsourcet, og la på meg 7 kg ila ett halvår (sommer til jul 2011). I september samme året var jeg med på en trainingcamp til maxpulse-reiser, sammen med mitt gamle treningssenter Arca. Her fikk alle en gratis kropps-"test". Ville egentlig ikke ta denne, men gikk med på det da flere andre også tok den og fleipet om sine resultater. Kan ikke annet enn å si at å høre at ens metabolske alder er 15 år eldre enn du er, og at fettprosent, mål og i det hele tatt var skyhøyt gjorde at jeg brast i gråt 2 ganger i løpet av de 30 minuttene.. Men kom hjem, og var altfor langt nede jobbmessig til å ta tak. Det var mer rett før jul da jeg fant ut at ett Grete Roede kurs startet 50 meter fra der jeg bor i januar, at jeg tok mot til meg selv, og sa til foreldrene mine at "dette - dette ønsker jeg meg til jul".

Første kursdagen hadde jeg aldri gått - om jeg ikke hadde fått andre til å melde meg på kurset, og den viten om at de kom til å ringe etter ett par timer.. Gikk rett ut fra kurset og kjøpte meg sjokolade.. Men tok meg i nakken etter ett par dager, og gjorde en innsats, og når jeg en uke etter hadde gått ned 1 kg, og fant ut at dette faktisk kan ha noe for seg, så skjedde omveltningen..

Meldte meg inn på nytt treningssenter, fikk meg en PT, startet styrketrening, fortsatte på 1 GR kurs til, og siden kjørt "eget" opplegg med lavkalori - og egentlig ikke sett meg tilbake! Målet ligger enda en liten bit foran meg, men 25 kg er "nedlagt" og skal aldri, aldri - ALDRI på igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på medisiner som gjør at appetitten øker, jeg samler vann og legger på meg lettere.

Ga litt opp hele alt en periode og plutselig veide jeg 99.9 kg.. JEg hadde en liten nedtrapping på medsiner og kom ned på 93/94 kg, så bl jeg gravid og tok meg sel vi nakken når det gjaldt mat for babyen sin skyl, og hadde hypermesis så likte ikke mye mat. Var lettest og spise rene matvarer som grønnsaker, frukt og kjøtt. Begynte og å gå en del, så jogge og så begynte å trene på studio når jeg nådde ett punkt med vekten der jeg faktisk turte og vise meg på ett studio. Gikk ned til 72kg, men ble dessverre veldig syk og pga opptrapping av meds har vekten gått opp igjen til 80, men denne gangen motarbeider jeg vektoppgangen for alt jeg har.. JEg vil leve til å se mine barn bli voksen, jeg vil bli frisk, jeg elsker faktisk å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man 36 år,, jeg bestemte meg for ca 2 år sinden, jeg hadde passert den magiske 100 kg grensa, og den gikk bare oppover. jeg hva da 34..

jeg bestemte meg att det er nå eller aldrig, jeg ville ikke bli den der som hva det tykke med dårlig helse, og diabetes.

jeg bestemte meg litt i det stille, snakket ikke med noen. jeg satte meg kortsiktige og langsiktige mål.

jeg viste att det å gå ned mye ville ta tid, så jeg bestemte meg å ta 10 % av vekta omgangen, men ikke med tidsfrist. jeg inngikk også veddemål med et familie medlem, om det samme. dette gjorde att jeg fikk en ekstra motivasjon. gjorde att jeg ikke tok den ekstra kake stykket, att jeg ikke tok brus til maten, som hva en vanlig ting før.

jeg tok så kontakt med en enæringsfysiolog, og lavkarbo ekspert, hun ga meg et forslag på meny, og hva jeg burde spise.

dette holdt jeg slavist.

jeg trente mere, og bestemte meg for å trene 4-5 ganger i uka.

trente allt fra spinning, styrke alle form for sal trening.

hva viktig å bruke de vennener som trente, og ble med dem. prøvde mye forskjellig, men variasjon gjorde att jeg holdte ut, og ikke gikk lei.

når vekta gikk nedover, gikk humøret oppover, og ikke minst att formen ble bedre. jeg trente mere, mere energi, og fikk lyst på andre ting innenfor trening.

ble stor fan av løping, siden dette er en ting man kan gjøre over alt.

jeg satte meg nye mål, ikke minst på trening.

det nye målet ble å løpe en halvmaraton i oslo maraton sist september.

da måtte trenings mengden rettes, og intressen, og motivasjonen steg.

selv om kiloene har gått litt opp og ned, så har jeg bestandig hatt en viss kontroll, har enda lystene som en stor man, men har en annen vilje nu.

jeg løp inn på 1.49.59 og er kjempe fornøyd med det. er nu over 20 kg lettere også.

nye mål er satt, og ny motivasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare økt i vekt siden ungdomskolen. Kun trent kampsport, men av/på. Så så jeg denne videoen av tvillingene.

Februar 2012 var førstegang i livet mitt jeg ble medlem av et treningssenter. Så ble jeg bitt av the IRON-BUG!!!

Gått ned ca 30 kg, med nesten bare styrke.

btw Grunnen til at jeg ble medlem i FB var Brukernavn. The God Of Aesthetics!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vel, ned i vekt tok jeg på meg som en type " test " etter å ha sett the machinist, kom ned til 57 kilo på en høyde på 1.83.

Er nå i gang med trening ( holdt på et halvt års tid ) og eg oppe på 80 kilo. Jeg har aldrig vert overvektig, men hadde en stund et ønske om å vera veldig tynn med lite fett. Har nå endret mening og har eit mål om å bli stor og sterk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned fra 96 kg til 81 kg på 15 mnd ved å begynne å trene styrke + litt cardio og spise litt mindre karbohydrater og litt mer proteiner og fett. Skal tilbake til 96 kg, men da med en helt annen fettprosent! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 30kg på et år, men det ligger en historie bak det.

I begynnelsen av 2006 gikk jeg på mitt første kroppsbyggerstevne, jeg hadde trent med vekter siden 96 så hadde mye treningserfaring. Men hadde aldri tatt turen på en live konkurranse. Dette året ble Classic bodybuilding introdusert, en gren som jeg fikk det for meg at den kan man stille i ren, så da kan jeg gjøre det!

Etter månedsvis med diett og coaching fra Ken "Skip" Hill kom jeg i veldig god form (syns jeg). Veide inn på 86kg på mine 189cm.

frontrelaxed.jpgBilde117-001.jpg

Jeg ble dessverre for liten på scenen og ble utklasset av mye større utøvere (sjekk ut en forstoppet HHH ved siden av meg!)

Bilde161.jpg

Så sammen med Skip så fant vi ut at jeg skulle prøve å bygge litt masse for så å stille igjen. Bulk var tingen da! Jeg spiste reint, HELT reint. Ingen ben&jerry ikke oppkarbing, refeed eller noe Bare 7-9 måltid med kylling og ris i et helt år. Resultatet ble alt annet en sexy på 120kg.

0409sidechest.jpgfrontbiceps.jpg

Tilslutt så ble jeg lei av å være så tung. Selv om styrken var fantastisk så tilbragte jeg min første sommer i Tønsberg som strandet hval hver gang jeg var og badet. Vi satt oss ned og gjorde voldsomme forandringer på dietten. Introduserte mer kardio, refeeder, nullkarbing etc etc. Jeg elsker diett og trening så for meg betyr det lite om jeg spiser mye eller lite mat da alt er gøy. Etter 1 år med rolig vektreduksjon så endte jeg opp på 90kg i god form og veldig fornøyd.

bicepspump.jpgetter.jpg

Kjempebra innlegg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...