Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx
Gammel myte, eller er det sant?

Jeg synes det høres merkelig ut, men dette ble sagt av en jeg kjenner som har god peiling på styrketrening. Han mente jenter ikke bør ta benkpress, da dette gjør så puppene presses nedover og vi får hengepupper.

Seriøst? Slå han:P

Annonse

Haha! Tullskit! ^^

Men sånn bortsett fra det..jo mindre fett %, jo mer hengepupper. Harde fakta om fett og kropp, og pupp er i all hovedsak fett. OM man ikke kjøper seg sånne moderne pupper da. :-) På den andre siden, det er ikke så nøye? Før eller siden kommer de til å henge rett ned som noen slunkne slips uansett. :-D

Jeg trodde heller ikke noe på det, lo godt å lenge når jeg hørte jentene hadde sluttet å trene benkpress for å unngå hengepupper. Men han er svært veltalende, er godt trent og har årevis med erfaring innen styrketrening - så jeg begynte å lure alikevel :blush:

Vel, no har strengt tatt folk flest ein stygg tendens til å kalle alle puppar som ikkje peikar oppover for hengepuppar. Det er faktisk ikkje sånn at dei er fylt med helium slik at dei motsetner seg tyngdekrafta altså;)

Eg berre nevner at enkelte har ei litt urealistisk haldning til bryst.

Annonse

• 2 uker senere...

Man får hengepupp fordi huden som holder puppefettet oppe etter hvert blir mindre og mindre elastisk og tyngdekraften trekker vekten nedover. Huden vil kunne strekke seg nedover, men i de fleste tilfeller skyldes nok hengepupp at man har mistet mye fettvev i puppen eller at puppehudet har blitt strukket pga morsmelk. Noen er heldige og opplever at huden trekker seg sammen igjen, men andre ikke er fullt så heldige. Dette henger også sammen med alder. Muskler derimot har veldig lite å si for hvilken retning pupper peker, men man kan øke volumet rundt brystkassa ved trening av bryst og rygg og kanskje gi den digre huden noe annet å spenne seg over enn litt slunkent fettvev og dermed se litt strammere ut?

Jeg har lite peiling, men det ga ikke mening for meg :p Pupper er jo fett. Hvis man går ned i vekt eller fettprosent, så blir puppene mindre. Samtidig strammer jo huden seg opp igjen over tid og med trening? Dette summeres ikke til hengepupper i mitt hode :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...