Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler ikke å bruke kortison, er heller ikke nødvendig.

Enten så går du en-to uker uten å bruke nesespray (som vil føre til søvnløse netter, og kanskje noen dager fri fra jobb)

Eller så gjør du det på den beste måten:

Bruker nesespray bare i det ene neseboret helt til det andre neseboret får normal funksjon igjen, for å så slutte i det hele tatt til begge er i orden. Å bruke kortison (eller i ekstreme tilfeller operere seg) er unødvendig. Mange som har gått på otrivin lurer seg selv til å tro at de konstant er tette i nesen og syke, mens det egentlig bare er nesesprayen som gjør dette. Kroppen kan fikse seg selv og vil gjøre det hvis du lar den.

prøvd å gi faeeen i spray i over 2 måner- still da same shit. knusk tørr i nasen. tilbake til Nasonex- sleep like a baby...a big baby...but still like a baby :hilarious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simennzz, hvorfor anbefaler du ikke kortisonspray?

For min del, HELT umulig å sove uten å få puste gjennom nesa.

Rebound-syndrom skyldes nettopp missbruk av nesespray, så enig i det. Kan jo selvfølgelig ta en cold turkey og ikke bruke noe i noen dager, har prøvd, holdt ut en halv natt :p

Fordi effekten av kortison er omdiskutert, her er det snakk om små doser i Nasodex, så med tanke på selve sprayen, så vil det mest sannsynlig ikke være fare for noe skader, så sånn sett er det i orden.

Er mer tanken på at man ikke trenger bruke det i hele tatt. Jeg brukte selv Otrivin sikkert sammenhengende i 2 år og trodde jeg hadde unormalt høy slimproduksjon, helt til jeg fortalte det til min far (som er lege), som sa jeg skulle prøve det med å bruke sprayen i ett nesebor. Det ordnet det på ca 2 uker og jeg har ikke brukt nesespray siden :)

Å bruke kortisonspray eller otrivin over veldig lang tid kan også føre til at du aldri kan få normal slimhinne-funksjon igjen, bare sånn det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Nasonex Kortison?- nei eg har ikke peiling:nailbiting::hilarious:

Ja, det er et kortikosteroidpreparat. Men har lokal virkning, så normal bruk vil sjelden gi systemiske bivirkninger, som man er redd for ved kortikosteroidtabletter som virker systemisk.

Mindre enn, eller lik, 0,1% av preparatet har systemisk biotilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi effekten av kortison er omdiskutert, her er det snakk om små doser i Nasodex, så med tanke på selve sprayen, så vil det mest sannsynlig ikke være fare for noe skader, så sånn sett er det i orden.

Er mer tanken på at man ikke trenger bruke det i hele tatt. Jeg brukte selv Otrivin sikkert sammenhengende i 2 år og trodde jeg hadde unormalt høy slimproduksjon, helt til jeg fortalte det til min far (som er lege), som sa jeg skulle prøve det med å bruke sprayen i ett nesebor. Det ordnet det på ca 2 uker og jeg har ikke brukt nesespray siden :)

Å bruke kortisonspray eller otrivin over veldig lang tid kan også føre til at du aldri kan få normal slimhinne-funksjon igjen, bare sånn det er sagt.

Har i alle fall god effekt på meg, hver gang. (ja, jeg sliter med å kutte nesespray hver gang jeg blir forkjølet...:facepalm:). Skal ha taktikken om spray i kun et nesebor om gangen i bakhodet neste gang (y)

For min del, jeg trenger kun sprayen i maks en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i alle fall god effekt på meg, hver gang. (ja, jeg sliter med å kutte nesespray hver gang jeg blir forkjølet...:facepalm:). Skal ha taktikken om spray i kun et nesebor om gangen i bakhodet neste gang (y)

For min del, jeg trenger kun sprayen i maks en uke.

Å bruke sprayen i en uke når du ikke er hekta, er forsåvidt ikkenoe problem, så lenge du ikke blir hekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å gi faeeen i spray i over 2 måner- still da same shit. knusk tørr i nasen. tilbake til Nasonex- sleep like a baby...a big baby...but still like a baby :hilarious:

Regner med du har prøvd saltvanns-nesespray, men kanskje ikke neseskylling?

Usikker på om du finner noen bra produkt av det her i Norge, pleier kjøpe det i USA og ta med meg, fungerer helt fantastisk. Går ann å lage hjemmelaget neseskyll, er bare å google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har prøvd saltvanns-nesespray, men kanskje ikke neseskylling?

Usikker på om du finner noen bra produkt av det her i Norge, pleier kjøpe det i USA og ta med meg, fungerer helt fantastisk. Går ann å lage hjemmelaget neseskyll, er bare å google det.

LIke this- forkjølet i 2011 januar-mars...kjøper otrivin i midten av februar....bruker hverdag..flere ganger daglig i 1,5 måned... etter forkjølelesen...føckings tørr i nasen..GRR- går til nesepesialist- får tips til Saltvanns skylling, wiht ze horn.... funker ikke- ny tur til legen, får Avamys, med beskjed om å bruke det i 3 måned kontinuerlig,- etter 3 måner, tilbake til spesialist, Avamys fungerer ikke, får Nasonex som erstattning= WIN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forjævlig varmt. Kroppen holder vann som bare f, og resultatet er 3kg opp i vekt, føler meg utslitt og plutselig kjenner jeg nesten ikke kroppen igjen i speilet----> No party tonight, føler meg crap og bare sykt sliten. GAH!! Jeg hater varmen!!! :mad::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...