Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kjennes som jeg har mista melka til lillegullet ... I dag morres kl 5 fikk hun nesten ikke spist noen ting, stakar var sååå sulten :cry:

Kanskje mannen din har begynt å tappe ut melken mens du sover, for å selge den på svartemarkedet? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otrivin først, vent til det løsner, så kjører du på (og fortsetter) med:

[ATTACH=full]144904[/ATTACH]

DO IT.

ikke finn på å bruke otrivin i mer enn 10 dager, resultatet kan være at du må bruke nasespray 4 life... spoken...by fucking experience. Slimhinnene i nasen er ødelagte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke finn på å bruke otrivin i mer enn 10 dager, resultatet kan være at du må bruke nasespray 4 life... spoken...by fucking experience. Slimhinnene i nasen er ødelagte

Stemmer dette her, bruk Otrivin maks i 3-4 dager helst (mindre enn hva som står på pakken), og hvis du har muligheten, prøv å bare bruk Otrivin i det ene neseboret den ene dagen, så skifte til det andre den andre dagen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke finn på å bruke otrivin i mer enn 10 dager, resultatet kan være at du må bruke nasespray 4 life... spoken...by fucking experience. Slimhinnene i nasen er ødelagte

Jeg burde kanskje ha vært mer presis.

Det trengs som regel ikke mer enn en dose, dvs en spray i hvert nesebor, en gang. Rett og slett for å åpne opp slik at saltvannet kommer seg dit det skal. Så fortsetter man med å skylle nesen/bihulene med saltvann (en strøken teskje med salt: ca. 3gr til nesehornet) tre ganger (eller 6) i døgnet.

Hilsen en som har gjennomgått reduksjon av nesemuslinger :)

PM meg for bruk av nesehorn om du er usikker (det er rimelig basic).

edit:

Stemmer dette her, bruk Otrivin maks i 3-4 dager helst (mindre enn hva som står på pakken), og hvis du har muligheten, prøv å bare bruk Otrivin i det ene neseboret den ene dagen, så skifte til det andre den andre dagen osv.

Kloke ord. Min opplevelse er også at all bruk over 4 dager resulterer i at jeg blir bare enda mer tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje ha vært mer presis.

Det trengs som regel ikke mer enn en dose, dvs en spray i hvert nesebor, en gang. Rett og slett for å åpne opp slik at saltvannet kommer seg dit det skal. Så fortsetter man med å skylle nesen/bihulene med saltvann (en strøken teskje med salt: ca. 3gr til nesehornet) tre ganger (eller 6) i døgnet.

Hilsen en som har gjennomgått reduksjon av nesemuslinger :)

PM meg for bruk av nesehorn om du er usikker (det er rimelig basic).

edit:

Kloke ord. Min opplevelse er også at all bruk over 4 dager resulterer i at jeg blir bare enda mer tett.

har en sånn horn :p desperate times calls for desperate measures :p eg brukte otrivin i1,5 måned....forbannja forkjølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke finn på å bruke otrivin i mer enn 10 dager, resultatet kan være at du må bruke nasespray 4 life... spoken...by fucking experience. Slimhinnene i nasen er ødelagte

Kalles rebound-syndrom. Slimhinnene hovner opp som et resultat av at du ikke bruker nesespray. Samme f.eks. med paracetamol, overforbruk -> prøver å slutte -> hodepine.

En kortisonnesespray fikser saken, resept får du hos legen (y)

(pro-tip fra en som missbrukte nesespray daglig i over ett år..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalles rebound-syndrom. Slimhinnene hovner opp som et resultat av at du ikke bruker nesespray. Samme f.eks. med paracetamol, overforbruk -> prøver å slutte -> hodepine.

En kortisonnesespray fikser saken, resept får du hos legen (y)

(pro-tip fra en som missbrukte nesespray daglig i over ett år..)

eg brukte Avamys i 2-3 måner- nese spesialisten syns det var utrolig med otrivin....sa jo" du sa eg må slutte".." ja eg sier det til alle,,men få som klarer å slutte" :p

eter 3 måner gjekk eg over til Nasonex- den har blitt reseptfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalles rebound-syndrom. Slimhinnene hovner opp som et resultat av at du ikke bruker nesespray. Samme f.eks. med paracetamol, overforbruk -> prøver å slutte -> hodepine.

En kortisonnesespray fikser saken, resept får du hos legen (y)

(pro-tip fra en som missbrukte nesespray daglig i over ett år..)

Anbefaler ikke å bruke kortison, er heller ikke nødvendig.

Enten så går du en-to uker uten å bruke nesespray (som vil føre til søvnløse netter, og kanskje noen dager fri fra jobb)

Eller så gjør du det på den beste måten:

Bruker nesespray bare i det ene neseboret helt til det andre neseboret får normal funksjon igjen, for å så slutte i det hele tatt til begge er i orden. Å bruke kortison (eller i ekstreme tilfeller operere seg) er unødvendig. Mange som har gått på otrivin lurer seg selv til å tro at de konstant er tette i nesen og syke, mens det egentlig bare er nesesprayen som gjør dette. Kroppen kan fikse seg selv og vil gjøre det hvis du lar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simennzz, hvorfor anbefaler du ikke kortisonspray?

For min del, HELT umulig å sove uten å få puste gjennom nesa.

Rebound-syndrom skyldes nettopp missbruk av nesespray, så enig i det. Kan jo selvfølgelig ta en cold turkey og ikke bruke noe i noen dager, har prøvd, holdt ut en halv natt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg brukte Avamys i 2-3 måner- nese spesialisten syns det var utrolig med otrivin....sa jo" du sa eg må slutte".." ja eg sier det til alle,,men få som klarer å slutte" :p

eter 3 måner gjekk eg over til Nasonex- den har blitt reseptfri

Yeay :D :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...