Gå til innhold

Singlet, hva mener folket?


flexxnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes at forbudene mot singlet er latterlige, men jeg utfordrer sjebnen og trener i singlet når det passer meg, og synes det er helt fint at andre gjør det samme :) Forøvrig er det fleece på vinteren for min del utenom cardio, så er ikke noe jeg tenker så mye over :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et treningssenter hvor det er obligatorisk med bar overkropp, for en ide! Si ifra når du starter opp!

Wooot? Da får jeg ikke trent - jeg kommer bare til å titte på toppless-damene hele dagen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg ikke helt poenget med singlet. Men er opp til alle og en vær hvor høy briefe-grad man ønsker å ha på gymmet. For mange gir det sikkert økt livskvalitet å vise seg litt frem i blant, noe som selvsagt er positivt. Ettersom jeg trener tidlig/på natten før jobb ser jeg ikke så mange på gymmet, men regner med at extra small t-shorter på menn er fortsatt også inn? Foretrekker heller sweatshirts og andre typer klær som holder meg varm gjennom hele treningsøkten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ser jeg ikke helt poenget med singlet. Men er opp til alle og en vær hvor høy briefe-grad man ønsker å ha på gymmet. For mange gir det sikkert økt livskvalitet å vise seg litt frem i blant, noe som selvsagt er positivt. Ettersom jeg trener tidlig/på natten før jobb ser jeg ikke så mange på gymmet, men regner med at extra small t-shorter på menn er fortsatt også inn? Foretrekker heller sweatshirts og andre typer klær som holder meg varm gjennom hele treningsøkten.

haters gonna hate...

forever mirin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
Personlig ser jeg ikke helt poenget med singlet. Men er opp til alle og en vær hvor høy briefe-grad man ønsker å ha på gymmet. For mange gir det sikkert økt livskvalitet å vise seg litt frem i blant, noe som selvsagt er positivt. Ettersom jeg trener tidlig/på natten før jobb ser jeg ikke så mange på gymmet, men regner med at extra small t-shorter på menn er fortsatt også inn? Foretrekker heller sweatshirts og andre typer klær som holder meg varm gjennom hele treningsøkten.

Tror nok det ikke handler om å brife eller vise seg frem. På samme måte som man liker å flekse seg i speilet til tider, er det jo ypperlig å kunne se musklene i aksjon når man trener også. Jeg er faktisk en av dem som blir fascinert av å se musklene jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det ikke handler om å brife eller vise seg frem. På samme måte som man liker å flekse seg i speilet til tider, er det jo ypperlig å kunne se musklene i aksjon når man trener også. Jeg er faktisk en av dem som blir fascinert av å se musklene jobbe.

Enig med deg der. Menneskekroppen er i seg selv fascinerende. Personlig syns jeg det kan være en distraksjon under treningen, altså for mye informasjon for CNS å bearbeide under et arbeidende sett ved bruk av speil e.g. Derimot mellom settene eller korte blikk opp mot speilet for å se om formen på øvelsen fortsatt er "tight" kan gi nyttig feedback. For de som i hovedsak er ute etter høyt metabolsk stress, høyt volum og pumpen for å stimulere til hypertrofi kan det å trene med lite klær gi nyttig informasjon. Jeg liker derimot å stole mer på indre feedback.

For å referere tilbake til de to andre .. konstruktive .. tilbakemeldingene svarte jeg egentlig kun på hva jeg personlig mener om bruk av singlet og alt for trange klær på treningsstudio. Traff tydeligvis noen ømme punkter her. Jeg er enig i at formuleringen var generalisert, men det er også spørsmålet i seg selv. Det å være fascinert av å studere hvordan musklene jobber syns jeg var et godt poeng. Derimot vil jeg tro at majoriteten av de som bruker singlet til vanlig med hånda på hjertet, ikke kan benekte at de delvis liker at andre ser de svumlende musklene deres i action?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker generelt kun singlet når jeg trener av forskjellige grunner:

1. Jeg er veldig varmblodig av meg, så hvis jeg skal på meg t-shorte eller lignende når jeg trener innendørs så blir tryne mitt forvandlet til missisippi elva, med singlet så holder jeg meg selv kjøligere (og dermed treningstudio renere:P)

2. Det er kick i seg selv å faktisk se hva som skjer med musklene/kroppen når man pumper, og det igjen gir en økt moral og lyst til å fortsette å pushe seg selv hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det er helt ok med singlet, første treningssenteret jeg begynte på var det ikke lov med singlet og fekk ingen forklaring på hvorfor. Men har man god fysikk ser det bra ut også og det er mer hygenisk en t-skjorte når man tenker på svette under armene( slipper svetteringer) så singlet er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga at det skaper dårlig miljø da eller? bidrar til etablering av store boler-nettverk? :D

eller hygiene? jeg blir mer svett av å trene i t-skjorte, da det er påbud om bruk av håndkle uansett ser jeg ikke helt problemet.

Tror det har noe med at huden kommer i direkte kontakt med apparatene. Om man ser på norsk kultur som har hatt sterk innflytelse av kristendommen allerede fra 800-tallet, så er det ikke så rart at mange ikke er konfortable med å se hud. Jeg tror dette er en debatt som kommer til å vare lenge, før samfunnet er "klar for" forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...