Gå til innhold

Feite mannfolk er det jævligste som finnes?


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10050654

En FrP-politiker( det er alltid dem, er det ikke?) skrev nylig på facebook at: "jeg har sagt mitt om feite kvinnfolk, men la det være helt klart, ingenting er verre enn FEITE MANNFOLK! Det er det jævligste som finnes, det oser av selvforakt og gi faen mentalitet. Feite mannfolk burde tvangsjogges hver forbanna dag!

Menn har ingen unnskyldning for å være feite, det er latskap, selvforakt, ignoranse og elendige personlige egenskaper som ligger bak."

Hva er folkets tanker om overvekt og fedme? Kan man uttale seg uten å ha vært overvektig/feit selv?

Mine tanker er disse:

Det plager ikke meg at mennesker er tjukke. Vet at mange her inne kanskje har andre meninger, men jeg har ingen problemer med at folk spiser masse mat, drikker masse kaloriholdige drikker osv, så lenge de er klar over at kroppen deres er et resultat av livsstilen deres.

Det jeg ikke takler, er typer som Jørgen Foss, som stapper i seg, og sutrer over at det ikke er deres feil at de er tjukke.

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingenting i mot overvektige mennesker, og liker heller ikke å dømme folk, det kan være mange årsaker til overvekt. Selvfølgelig er det fordi man inntar mer enn man forbrenner, men det kan være psykisk betinget, være en følge av manglende kunnskap, være noe man har slitt med siden barndommen, komme etter en gravididet osv., og jeg føler ikke at jeg har rett til å se ned på dem bare fordi de ikke tar like godt vare på kroppen sin som jeg gjør. Selvfølgelig blir jeg noen ganger litt paff når jeg ser hva visse kraftige bekjente spiser, og hvor lite de beveger seg, men det får være deres valg og det er ikke noe jeg legger meg opp i, med mindre de ytrer et ønske om råd og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye dobbeltmoral i samfunnet, hvor folk ikke tør å si det de mener offentlig. Og av en eller annen grunn er det greit å rakke ned på folk som er for tynne, eller som tar silikon i puppene for eksempel. De er det greit å dømme, men overvektige må beskyttes av en eller annen grunn. Jeg liker ikke at folk dømmer.

Liten Asle Bøe i seg jo :) (Han sa noe likende forleden). Jeg sier meg enig i det som ble sagt her. Virker for meg som han FRP-fyren kun sa det for å vekke oppsikt da det virket som han var mer reflektert over emnet i vg sin artikkel. *shrug*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro

Legg merke til at en representant fra det som (på folkemunne) kalles det mest liberale partiet på stortinget, mener at det er riktig å tvangsjogge mennesker som ikke lever opp til hans kroppsideal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bestemmer over sin egen kropp, og de må få lov til å gjøre hva dem vil, så lenge de er fornøyde med det dem har og dem ikke har dårlig selvtillit, men en av de verste typene jeg møter, er mennesker som sutrer og klager over at dem er feite og ekle, også gjør dem absulutt ingenting med det. Bare et skrik etter oppmerksomhet, og latskap rett og slett.

Lev livet som du vil, spis hva du vil og ligg å lat deg i sofan så mye du vil, så lenge du er lykkelig med deg selv og selvbildet ditt. Og hvis du ikke er det, ikke klag. Gjør noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor forskjell på å ha noen ekstra kilo og å være feit da.. Syns at folk det har gått for langt for burde få hjelp, kan ikke være noe gøy å være fange i sin egen kropp.

Det er ikke lett å ta det steget, det er det aldri uansett hva det er. Syntes kanskje Norge skal ta av USA når det kommer til det her, i statene har de 1-2 timer gym hver eneste dag før skolen starter eller som de første timene av dagen på skolen. Klart det er problemer med overvekt der også, men det er ikke noe jeg kan eller vil spekulere i.

Gym på skolen er viktig og det burde hatt en større pri på skolen så det kunne hatt de to første timene av hver eneste dag hele skoleåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig! Jeg hater ikke overvektige, men jeg hater de som er overvektige og unnskylder seg med alle mulig unnskyldninger. De som gjerne sier at man må få lov å kose seg en gang i blandt og trøkker i seg godteri fredag-søndag + rester på mandag. Den andre grupper er de litt eldre menna som gir faen i utseende om sommer, som trasker rundt i feite, hårete, ekle bare overkropper, med et par likbleike bein som stikker ut av en alt for kort hjemmelagd olashorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym på skolen er viktig og det burde hatt en større pri på skolen så det kunne hatt de to første timene av hver eneste dag hele skoleåret!

Noe må de klare selv også. Man kan ikke legge alt ansvar på skolen heller. Men for all del 2 timer gym de 2 første timene er bra men da man må neste ha 2 timer lengere skoedager de dagene utenom de gymtimene som allerde er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...