Gå til innhold

Feite mannfolk er det jævligste som finnes?


Anbefalte innlegg

Noe må de klare selv også. Man kan ikke legge alt ansvar på skolen heller. Men for all del 2 timer gym de 2 første timene er bra men da man må neste ha 2 timer lengere skoedager de dagene utenom de gymtimene som allerde er

Når jeg bodde i USA en periode, var det slik at det var det samme som det vi har i Norge, dog en gang i uka. De har jo også et annet system i skolen enn hva vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg bodde i USA en periode, var det slik at det var det samme som det vi har i Norge, dog en gang i uka. De har jo også et annet system i skolen enn hva vi har.

Man finner kanskje ikke fler tjukke folk enn i usa, men man finner kanskje ikke mer trente studenter heller? Sport er vel ekstrem der nede når de passerer enn viss alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod ikke helt hvordan det er mulig å hate andre mennesker pga utseendet, skjønte du ikke det utifra det jeg skrev?

Nei, men burde i grunn ha gjort det ser jeg. Liten glipp :) Tipper det samme gjelder for din del da han gir personkarakteristikker, noe som betyr at han tydeligvis må ha en eller annen slags kjennskap til dem(med unntak til olashorts greiene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod ikke helt hvordan det er mulig å hate andre mennesker pga utseendet, skjønte du ikke det utifra det jeg skrev?

Sa aldri jeg hatet dem ut ifra utseende, men enkelte grupper av feite folk synes jeg er forkastelige. Føler ikke jeg må gå noe mer inn på det enn det jeg forklarte.

Jeg tror ikke gym alene er reddningen, men kanskje flere typer idrett i regi av skolen på fritiden eller etter skolen.

Når man trøkker alle elever inn i en gymtime så er det mange som kronisk glemmer gymtøy, har vondt etc og slipper hver gang. Henger etter i puberteten og synes det er flaut å dusje med resten av gutta og andre ting. Mer generell gym ville da muligens presset denne gruppen enda lengre vekk fra kjerneklassen. Derfor ville kanskje skolelag i idretter eller noe i den duren fungert bedre, mer inkludering av folk med lik interesser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner kanskje ikke fler tjukke folk enn i usa, men man finner kanskje ikke mer trente studenter heller? Sport er vel ekstrem der nede når de passerer enn viss alder?

For å sette det veldig på spissen, så er sport det som holder landet sammen. For alle har et forhold til en av idrettene som er der, enten en har spillt, hjulpet til, eller vokst opp med det på tven. Det at det er mange tjukke folk og mange trente folk der, har en del med hvor mye folk det finnes i landet der og sånt:D Jeg spillte football i statene på High School, der er det serious business, trening før gym med vekter,løping og det som var og etter skolen var det 2-3 timer trening med football. Det jeg sitter igjen med av dette, er at det faktisk er noe som burde være noe liknende her i Norge mtp gymtimene hver dag, det er bare noe vi alle har godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En FrP-politiker( det er alltid dem, er det ikke?) skrev nylig på facebook at: "jeg har sagt mitt om feite kvinnfolk, men la det være helt klart, ingenting er verre enn FEITE MANNFOLK! Det er det jævligste som finnes, det oser av selvforakt og gi faen mentalitet. Feite mannfolk burde tvangsjogges hver forbanna dag!

Men det er greit å uttale seg negativt om FRP-politikere sånn som du gjør her?

Jeg brukte litt tid tidligere i dag på å lese selve blogginnlegget og artikkelen i avisen, for å se hva han egentlig hadde sagt og for å se på motivasjonen bak uttalelsen, og jeg må si at du understreker hele meningen hans med innlegget ditt her.

Han prøver å belyse at det i dagens samfunn er noen grupper det er greit å uttale seg nedsettende mot, mens andre grupper er hellige. F.eks. er det ikke greit å uttale seg negativt om overvektige, men å gjøre det samme mot tynne, røykere eller f.eks. FRP-politikere er helt greit. Derfor publiserte han en slik provoserende uttalelse, for å få diskusjon og debatt, og dette understreker han også både i avisartikkelen og på bloggen sin.

Kommentarfeltet var forøvrig dagens underholdning, der folk tiltet helt og slengte masse drit om FRP, som selvfølgelig skjøt seg selv i foten med en slik uttalelse. Folk som hadde stemt FRP i alle år skulle nå slutte pga dette. At dette er en uttalelse fra en privatperson (han uttalte seg på sin private blogg, ikke som representant for FRP), var tydeligvis ikke så viktig. Hvis han hadde representert et hvilket som helst annet parti, hadde ikke hans private provokasjonsblogg fått noen oppmerksomhet i media i det hele tatt.

At det ble så mye oppstyr etter at han publiserte dette vitner bare om at det er et tema som sårt trengte å debatteres!

Og nei, jeg stemmer ikke FRP; og har heller ingen interesse av å la denne diskusjonen gå inn på politikk ;) (han har forresten også trukket seg fra alle politiske verv nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er greit å uttale seg negativt om FRP-politikere sånn som du gjør her?

Jeg brukte litt tid tidligere i dag på å lese selve blogginnlegget og artikkelen i avisen, for å se hva han egentlig hadde sagt og for å se på motivasjonen bak uttalelsen, og jeg må si at du understreker hele meningen hans med innlegget ditt her.

Han prøver å belyse at det i dagens samfunn er noen grupper det er greit å uttale seg nedsettende mot, mens andre grupper er hellige. F.eks. er det ikke greit å uttale seg negativt om overvektige, men å gjøre det samme mot tynne, røykere eller f.eks. FRP-politikere er helt greit. Derfor publiserte han en slik provoserende uttalelse, for å få diskusjon og debatt, og dette understreker han også både i avisartikkelen og på bloggen sin.

Kommentarfeltet var forøvrig dagens underholdning, der folk tiltet helt og slengte masse drit om FRP, som selvfølgelig skjøt seg selv i foten med en slik uttalelse. Folk som hadde stemt FRP i alle år skulle nå slutte pga dette. At dette er en uttalelse fra en privatperson (han uttalte seg på sin private blogg, ikke som representant for FRP), var tydeligvis ikke så viktig. Hvis han hadde representert et hvilket som helst annet parti, hadde ikke hans private provokasjonsblogg fått noen oppmerksomhet i media i det hele tatt.

At det ble så mye oppstyr etter at han publiserte dette vitner bare om at det er et tema som sårt trengte å debatteres!

Og nei, jeg stemmer ikke FRP; og har heller ingen interesse av å la denne diskusjonen gå inn på politikk ;) (han har forresten også trukket seg fra alle politiske verv nå)

Nå uttaler jeg meg ikke negativt om FrP, jeg bare bemerket at det er overveldende ofte at når en politiker driter seg ut på facebook, så kommer den politikeren fra FrP, enten det handler om feite mennesker, MGP-deltagere eller hva det skal være.

Og jepp, han sier mye jeg er enig i, og jeg brukte "sensasjonssitatet" for å starte en diskusjon her. Men selv om han sier noe fornuftig, betyr ikke det at han burde slippe unna med å si ting som at "feite folk burde tvangsjogges hver dag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå uttaler jeg meg ikke negativt om FrP, jeg bare bemerket at det er overveldende ofte at når en politiker driter seg ut på facebook, så kommer den politikeren fra FrP, enten det handler om feite mennesker, MGP-deltagere eller hva det skal være.

Da må du skrive det i stedet for da. Sånn som du formulerte deg så kan det bare tolkes negativt om FRP-politikere som samlet gruppe.

Poenget mitt var at han uttalte seg som privatperson, mens du siterer han som FRP-politiker, som om partiet har noe som helst med uttalelsen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå uttaler jeg meg ikke negativt om FrP, jeg bare bemerket at det er overveldende ofte at når en politiker driter seg ut på facebook, så kommer den politikeren fra FrP, enten det handler om feite mennesker, MGP-deltagere eller hva det skal være.

Og jepp, han sier mye jeg er enig i, og jeg brukte "sensasjonssitatet" for å starte en diskusjon her. Men selv om han sier noe fornuftig, betyr ikke det at han burde slippe unna med å si ting som at "feite folk burde tvangsjogges hver dag"

Trur det handler meir om kva som er politisk korrekt. Frp er den store syndebukken i politikken, så dei er det lov å rakke ned på. Så alt som skjer med personer som er medlem av Frp er også fritt vilt. Ta den saken med ordføreren som bollet ei jente frå ho var 13-17. Der blei det ikkje nevnt kva parti han var medlem av før etter 3 veker. Hadde det vore ein frå Frp hadde det stått på førstesiden i alle avisene i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå uttaler jeg meg ikke negativt om FrP, jeg bare bemerket at det er overveldende ofte at når en politiker driter seg ut på facebook, så kommer den politikeren fra FrP, enten det handler om feite mennesker, MGP-deltagere eller hva det skal være.

Og jepp, han sier mye jeg er enig i, og jeg brukte "sensasjonssitatet" for å starte en diskusjon her. Men selv om han sier noe fornuftig, betyr ikke det at han burde slippe unna med å si ting som at "feite folk burde tvangsjogges hver dag"

Her kan også media spille en rolle, som legger ut "nyheter" som dette oftere når det gjelder Frp-politikere enn andre.

(Uten at jeg skal si det for sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feite mannfolk er det verste som finnes?

Hmmm...

Hva med feite kvinnfolk?

Er de så mye bedre eventuelt?

:confused:

Mobbing av folk som har det jævligere enn seg selv, er kanskje noe av det mest smålige som finnes. Og det er hevet over enhver tvil at "gladfeite" mennesker er mennesker som lever på en livsløgn eller spiller ut en tilgjort fasade. Klart du kan være feit og lykkelig - men du ville vært enda mer lykkelig om du ikke var feit. Ikke først og fremst pågrunn av samfunnets skjønnhetsidealer, men pågrunn av større livskraft, mer energi og bedre helse. En kan selvfølgelig bruke tid på å kverulere rundt akkurat dette - men det vil være flisespikking på linje med å fundere på om det blir mer eller mindre kalorier i smeltet eller frossen vaniljeis...

:confused:

Sterkt overvektige mennesker - være seg kvinner eller menn - har ikke den samme evne til å nyte livet som normalvektige mennesker. (Ikke dermed sagt at alle normalvektige nyter livet - langt derifra - men her er det snakk om kapablitet.) Dette utspillet er derfor et tydelig eksempel på mobbing av mennesker som enten er syke, som lever på en livsløgn eller som er "låst" og ikke evner å gjøre noe med sitt helseproblem. (Eventuelt en kombinasjon av de tre ovennevnte grunner for vedvarende fedme.)

Mobbing er noe herk.

:sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette utspillet er derfor et tydelig eksempel på mobbing av mennesker som enten er syke, som lever på en livsløgn eller som er "låst" og ikke evner å gjøre noe med sitt helseproblem. (Eventuelt en klombinasjon av de tre ovennevnte grunner for vedvarende fedme.)

Eller så er det en provoserende påstand for å sette fokus på en debatt som ellers ikke ville blitt tatt opp.

Syns han forklarer det ganske fint på bloggen sin her:

Jeg ønsket å framprovosere en reaksjon i folk, en hard uttalelse som folk reagerte på. Jeg ønsket å sette ett fokus på det faktum at det er noen grupper i samfunnet som er fredet. I det øyeblikket man diskuterer overvekt, er det med en gang en storm av mennesker som argumenterer med at feite folk er syke, de kan ikke hjelpe for det, osv. I den forbindelse gjør jeg det klart i debatten at jeg ikke snakker om syke mennesker, jeg snakker om friske mennesker som gjør ett bevisst livstilsvalg, som fører til farlig overvekt. Jeg mener faktisk at disse menneskene skader samfunnsøkonomien like mye som en røyker. Det å spise seg til døde, er ikke noe bedre syssel enn å røyke seg til døde. Hvorfor er det ulovlig å uttale dette og hvorfor skal stereotyper brukes for å forsvare dem?

Man sier at, joda han er kjukk og god, men han er en fantastisk person på innsiden mest sannsynlig. "Heller en med noen kilo ekstra, enn en selvopptatt egosentrisk drittperson som er slank". Selvsagt er det rett, men hva om man fant en slank person som hadde drømmepersonlighet? De finnes faktisk de også, pluss at det er mange feite folk som er komplette drittsekker. Slik er det bare, du kan ikke se utenpå en person om de er slik eller sånn.

Som folkevalgt for FRP er jeg vant med at det er lov å rakke ned på meg. FRP medlemmer er mobbeoffer, hele veien inn i media. Det er sosialt akseptert og nesten forventet. På samme måte som at alle som leser "Se & Hør" er slik og sånn. (Alle leser det, men få innrømmer det.)

Jeg har derfor valgt å fratre alle mine politiske verv og jeg vurderer også å melde meg ut av paritet. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg føler at fokuset blir rettet feil. Dette handler ikke om FRP-politikk, men om min personlige evne og ønske om å provosere fram ærlige reaksjoner i folk. Jeg ønsker å vise at noen grupper i samfunnet er fredet for kritikk, andre ikke. Dømming etter utseende er en uting, noe forbanna svineri.

I løpet av dagen har jeg fått mange kommentarer fra folk jeg ikke kjenner om at jeg ser ut slik og sånn, jeg er slik og sånn basert på dette osv. Folk er veldig flinke til å henge seg opp i disse overfladiske tingene, men som sagt, det er bare lov en vei...

Han har også et innlegg som svarer på de reaksjonene som kom i ettertid:

http://kjetilrj.blogg.no/1339540413_svar__har_ftt_mange_f.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg synes det er forfriskende at noen tør å si noe om overvektige - det er jo tabu! Ellers sier han jo selv at det var et privat utsagn i en gruppe for upolitiske utsagn, så hvorfor det skal kobles mot Frp forstår jeg ikke. Tenk om noen skulle forsøke å finne best mulig mismatch mellom mine utsagn og gruppetilhørighet hver gang jeg sa noe snodig?

Dere med lavt stoffskifte ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det en provoserende påstand for å sette fokus på en debatt som ellers ikke ville blitt tatt opp.

Provoserende påstander er bare provoserende i den grad de har en kime av sannhet i seg. La meg servere en:

Jødene styrer verdensøkonomien mot ragnarokk - på tide vi setter en Davidstjerne på jakkeslaget dems.

Det finnes jødiske bankiers som kynisk spekulerer i finanskrisen for å maksimere egen profitt. De er, om en ser på etnisitet muligens i prosentvis overvekt på Wall Street og City i London. Men - flertallet av jøder er altså ikke skruppelløse bankfolk.

:confused:

På samme måte kan en avkle den fallerte FrP mannens uttalelse: Det finnes feite mennesker som med vitende og vilje driter i egen helse og påfører samfunnet store omkostninger over helsebudsjettet. Men det store flertall av sterkt overvektige ønsker å ta grep om sitt helseproblem før det blir gjort til et offentlig ansvar. En kan velge å tro at fete mennesker lyver, at de vil, men ikke gidder, at de ønsker å få det til, men er for lat... Det er i så fall et uttrykk for eget menneskesyn.

Hva gjør en med feite mennesker som ikke evner å ta grep om egen helseproblematikk? Debatten er forsåvidt både viktig og interessant - men å komme med fornedrende oppgulp om at de er de jævligste mennesker som finnes og at de bør tvangsjogges hver dag - det er mobbing og vitner om et forkvaklet menneskesyn.

Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provoserende påstander er bare provoserende i den grad de har en kime av sannhet i seg. La meg servere en:

Jødene styrer verdensøkonomien mot ragnarokk - på tide vi setter en Davidstjerne på jakkeslaget dems.

Det finnes jødiske bankiers som kynisk spekulerer i finanskrisen for å maksimere egen profitt. De er, om en ser på etnisitet muligens i prosentvis overvekt på Wall Street og City i London. Men - flertallet av jøder er altså ikke skruppelløse bankfolk.

:confused:

Men hvilken sammfunnsdebatt ønsker du å belyse med en slik påstand? Jeg syns ikke den kan sammenlignes med den diskuterte påstanden i det hele tatt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilken sammfunnsdebatt ønsker du å belyse med en slik påstand? .

Hadde du tatt med hele innlegget mitt, så ville du sett svaret på spørsmålet ditt er å finne der allerede.

Hva gjør en med feite mennesker som ikke evner å ta grep om egen helseproblematikk? Debatten er forsåvidt både viktig og interessant - men å komme med fornedrende oppgulp om at de er de jævligste mennesker som finnes og at de bør tvangsjogges hver dag - det er mobbing og vitner om et forkvaklet menneskesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som roper høyest og er mest fornærmet her er de som ikke er istand til å se nyanser eller lese mellom linjer. Det mannen vil fram til er jo at han mener et tema fortjener fokus, og han lyktes i stor grad ;)

At noen mener han brukte usmakelige virkemidler for å nå målet sitt kan jeg respektere selv om jeg ikke er 100% enig.

Det er et interessant poeng at det er sosialt akseptert å rakke ned på røykere og hvor dumme de er siden vi har så mye kunnskap om skadevirkninger innenfor det temaet, men om noen setter fokus på en som er overvektig, så blir det ramaskrik, selv om vi har mye kunnskap om skadevirkninger der og...... food for thought?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...