Gå til innhold

Hva med de som ikke liker grønnsaker?


KimS

Anbefalte innlegg

Nå er jeg helt ny her og skal prøve å få bygd meg litt muskler til sommeren, MEN problemet er jo at jeg liker ikke grønnsaker, noe jeg sikkert ikke er alene om.

Så da spør jeg dere inne her som er mer erfaren på dette med alskens av matgreier, hva kan man spise om man ikke liker grønnsaker? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså, hvorfor MÅ man spise grønnsaker?

Hva med de vitamin bjørnene da? :p

Ja du må spise grønnsaker, kostilskudd kan ikke måle seg med skikkelig mat. Det er en tilvenningsak, og du VILL få bedre resultater om du spiser grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulrot og løk kan raspes i kjøttsaus, gryteretter, brød (bare gulrot, IKKE løk her:P) o.l. Prøv å finn måter du liker grønnsaker på. Grønnsaker oppkuttet med dipp? Go for it. Gratinert med ost og fløte, bedre enn ingenting. Alle liker noen grønnsaker på ett eller annet vis. Kanskje du kan prøve en ny grønnsak? Søtpotet, fennikel eller noe? Grønnsaksbjørnene erstatter ikke grønnsaker, men er for dem som ikke spiser nok av det. Så litt grønnt må du nok få i deg.

Paprika på hvitosten, hvitløk og avokado/rødbeter på leverposteien, grønnsakssuppe til pannekakene, finnes uendelige muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan til nøds spise salat blader (vanlig salat) på hamburgere, har spist tomat ved siden av biffsnadder...

Agurk, paprika, champignon (sopp), blomkål, kålerabi etc liker jeg ikke.... Stekt løk til biff funker..

Men jeg liker kremet grønnsakssuppe ironisk nokk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da liker du jo grønnsaker..:huh: Salat, tomat, løk, grønnsakssuppe. Alt er grønnsaker.

Du må bare prøve deg frem for å finne noe du liker. Burgern tåler lett en god den grønnsaker, samme med pizza, taco o.l. Ikke vær redd for å prøve. Finnes ikke noe godt alternativ til å ikke spise grønnsaker, annet enn å faktisk spise noen av dem.

"Men altså, hvorfor MÅ man spise grønnsaker?"

Really..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan til nøds spise salat blader (vanlig salat) på hamburgere, har spist tomat ved siden av biffsnadder...

Agurk, paprika, champignon (sopp), blomkål, kålerabi etc liker jeg ikke.... Stekt løk til biff funker..

Men jeg liker kremet grønnsakssuppe ironisk nokk :p

Bare å kjøre på med brokkoli og blomkålsuppe da! Jeg spiser gjennomsnittlig 3kg brokkoli i uka i tilegg til andre grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke sånn at jeg synes det er godt, mer at jeg synes det ødelegger smaken av kjøttet, men så har jeg og tenkt å starte med lavkarbo, kutte ut poteter, pasta, ris osv, så da må jeg vel bare bite i det sure eplet og spise noe grønt til biff og kylling osv.

Har dere noen oppskrifter eller tips til hvordan jeg kan minske smaken av grønnsakene? evt noen gode oppskrifter/tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må smøres ved å smøre grønnsakene:) Du liker salat, da spiser du salat og gjør det godt med nok salt, cottage cheese innblandet eller ost i terninger. Det er godt med krydra kyllingbiter i også, eller kokte egg. Kanskje du liker å tilsette dijon sennep? Jeg har faktisk spist salat med fiskeboller også. Det var godt sammen med cottage cheese. Velg de grønnsakene du vet du liker sånn passe og sså kan du teste flere etterhvert. Noe er bedre enn ingenting. Jeg spiser salat hver dag, aldri kokte eller stekte, frodi jeg liker det ikke så godt. Salaten min består av isbergsalat, rå løk, agurk, paprika, hvitløk, tomat og stangselleri og det jeg nå bruker spm dressing er tahinisaus med salt på, og jeg bruker også osteterninger oppi + det kjøttet eller eggene i biter jeg skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...