Gå til innhold

Hva med de som ikke liker grønnsaker?


KimS

Anbefalte innlegg

Er dette virkelig din oppfatning av grønsakers funksjon i et kosthold?

Hva med næringstettheten? Kostholdet er mer enn proteiner, karbohydrater og fett. Det er også mer enn vitaminer og mineraler.

Grønnsaker bør absolutt ha en sentral plass i et sunt kosthold, og da snakker vi ikke bare om å bygge muskler, men å opprettholde en god helse.

Hva skal du med det om du får i deg det du trenger via vitaminer?

Og tråd spøsmålet var om og bygge muskler. Ikke god helse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du med det om du får i deg det du trenger via vitaminer?

Og tråd spøsmålet var om og bygge muskler. Ikke god helse

Noen lenger oppe her nevnte syre/base-balansen, som er sentralt også med tanke på at styrketrening øker syrenivåene i kroppen. I tillegg har du flere stoffer i grønnsaker enn vitaminer og mineraler, fytokjemikalier som har ulike gunstige effekter.

Jeg går utifra at trådstarter ikke setter det å bygge muskler så høyt at han/hun vil la det gå utover helsen.

Må også legge til at kostholdet må bli enormt kjedelig om man skal basere seg på piller og tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går 100% inn for og bygge muskler, har du ikke så mye appetitt til overs for og trøkke i deg alle mulige grønnsaker. Har aldri sagt grønnsaker ikke er bra for og holde en god helse, men det er ikke optimalt til muskelbyggning, grønnsaker bygger ikke muskler. Det kan du ikke argumentere imot.

og jeg svarte trådstarter, ikke de som skeja ut offtopic under der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den syrenøytraliserende effekten av grønnsaker er gull verdt etter trening, og derav for restitusjonen.

Er vel strengt tatt mye annet en grønnsaker som er bra for restitusjonen, har ingenting og gjøre med utsagnet mitt om at grønnsaker ikke er nødvendig for muskelbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel strengt tatt mye annet en grønnsaker som er bra for restitusjonen, har ingenting og gjøre med utsagnet mitt om at grønnsaker ikke er nødvendig for muskelbygging.

Mat etter trening er heller ikke nødvendig for muskelbygging, men det gjør det ikke til en dårlig ide av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg seriøs. Om du har spist tilstrekkelig før trening så er ikke mat rett etter trening essensielt for å bygge muskler. Selvfølgelig vil det være en god ide å spise etter trening for å legge til rette for god restitusjon, men det samme vil være tilfelle med grønnsaker, det var DET som var mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvilket poeng du snakker om egentlig...enlighten me!

Poenget som har kommet fram i typ hver post jeg har skrevet, trådstarter liker ikke grønnsaker, jeg svarte han og informert om at DET IKKE TRENGS OG SPISE GRØNNSAKER (teskje) for og bygge muskler. Det er sant, og det er du også enig i om du har litt kunnskap.

Her kommer neste sak; Om det er bra og spise grønnsaker for god helse er en helt annen ting, det var jo noe du dro op og noe jeg ikke har nevnt i hele tatt før du gjorde det.

god helse kan du diskutere i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF..? Grønnsaker er jo så vanvittig mye forskjellig. Ingen kan ikke like absolutt alt, det må være noe innenfor grønnsaker du liker du også. Kanskje du bare ikke har lært deg å tilberede det riktig. Ihjelkokt selskapsblanding er ikke representativt for grønnsaker f.eks.Bama har en del gode tips om tilbereding av ulike typer grønnsaker.

Jeg lover deg at du liker grønnsaker om du bare lærer deg å tilberede dem riktig og ikke går inn med en innstilling om at du ikke liker noe som vokser opp av jorda (som en og annen fireåring i trassalderen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt morsomt at det er de som diskuterer anonymt som alltid er først ute med å diskutere på person og ikke sak :D

1. Siter meg gjerne på at jeg har sagt at grønnsaker er nødvendig for å bygge muskler, dersom du finner at jeg har skrevet det noe sted.

2. At det er bra å spise grønnsaker for god helse er det ingen tvil om. At det vil være positivt for restitusjonens del har jeg også argumentert for, men at noe er positivt er ikke ensbetydende med at det er nødvendig. Kreatin har en positiv effekt på ytelse, men er likevel ikke nødvendig for å yte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at det er de som diskuterer anonymt som alltid er først ute med å diskutere på person og ikke sak :D

1. Siter meg gjerne på at jeg har sagt at grønnsaker er nødvendig for å bygge muskler, dersom du finner at jeg har skrevet det noe sted.

2. At det er bra å spise grønnsaker for god helse er det ingen tvil om. At det vil være positivt for restitusjonens del har jeg også argumentert for, men at noe er positivt er ikke ensbetydende med at det er nødvendig. Kreatin har en positiv effekt på ytelse, men er likevel ikke nødvendig for å yte bra.

Hva mener du med og diskutere anonymt? At jeg ikke har Mitt ekte navn som "brukernavn"?

Er ikke snakk om at du har sagt grønnsaker er nøvendig og bygge muskler, du siterte meg og skrev "Grønnsaker bør absolutt ha en sentral plass i et sunt kosthold, og da snakker vi ikke bare om å bygge muskler, men å opprettholde en god helse."

men dette, jeg snakket jo ikke om et sunt kosthold. jeg snakket om NØVENDIG for og bygge muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Nå er jeg helt ny her og skal prøve å få bygd meg litt muskler til sommeren, MEN problemet er jo at jeg liker ikke grønnsaker, noe jeg sikkert ikke er alene om.

Så da spør jeg dere inne her som er mer erfaren på dette med alskens av matgreier, hva kan man spise om man ikke liker grønnsaker? :p

Som vi ser spurte ikke trådstarter om grønnsaker var nødvendig for å bygge muskler, men lurte på han kunne spise da hun ikke liker grønnsaker.

Trådstarter, er det noe spesielt du ikke liker? jeg tror ikke at det finnes noen som ikke liker noen grønnsaker tilberedt på noen måte. Noe må du da like? Det vil hjelpe oss litt å komme med ideèr til deg. Og går utifra du spiser frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med og diskutere anonymt? At jeg ikke har Mitt ekte navn som "brukernavn"?

Er ikke snakk om at du har sagt grønnsaker er nøvendig og bygge muskler, du siterte meg og skrev "Grønnsaker bør absolutt ha en sentral plass i et sunt kosthold, og da snakker vi ikke bare om å bygge muskler, men å opprettholde en god helse."

men dette, jeg snakket jo ikke om et sunt kosthold. jeg snakket om NØVENDIG for og bygge muskler.

Ja, og hvis du ser hva jeg siterte deg på, så var det angående grønnsakers funksjon i kostholdet, og det er jo ikke det vi har fortsatt å diskutere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hvis du ser hva jeg siterte deg på, så var det angående grønnsakers funksjon i kostholdet, og det er jo ikke det vi har fortsatt å diskutere ;)

Hva faen, vi er ikke 14år gamle gamere som ikke tør og si sin mening annet sted enn på internett.

Om jeg kan gjøre det litt mindre morsomt for deg og gi deg navnet mitt gjør jeg gjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...