Gå til innhold

Slankeren

Medlemmer
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. http://www.youtube.com/watch?v=DNyAGRSiLKo Rolig rap med et budskap er noe for meg i varmen.. Hele året egentlig
  2. I morgen er jeg ferdig med en diett på tre uker, å trenger litt råd rundt hva et "normalt" kosthold innebærer for meg. Jeg er 19 år, snart 20 og forbrenner rundt 2000 kalorier på en dag. Det jeg hovedsaklig lurer på er om det holder for en person å holde seg på minussiden med kalorier for å ikke gå opp i vekt, eller om man bør ha et tall å holde seg under med fett og karbohydrater også? Proteiner er det greit med, holde seg på ca. 2g pr kg kroppsvekt, men det er resten jeg lurer litt på. Jeg føler jeg kommer til å bli gal om jeg skal regne ut hvor mye fett og karbo jeg har i meg hver enes
  3. Den første som stemte Zero? Jeez..
  4. "Jenta på 17 år" som ikke skjønner noe som helst av PSMF og som gjør alt feil dukker opp flere ganger i tråden, det er det jeg reagerer på. Jeg er overbevist om at det er mange over 30 som tror de holder på med PSMF der de sulter seg mellom løpeturene sine. For eksempel: Ja, de fleste kriminelle er utlendinger. Nei, de fleste utlendinger er ikke kriminelle. Det er slike to vidt forskjellige påstander folk har tendensen til å bytte på til noe som feier mange under en stålkam. Såklart er det kun et eksempel, men det går igjen flere ganger her inne på forumet.
  5. Syns det er litt vel negativt mot unge folk her inne?? Jeg er selv en ung gutt som startet på PSMF fordi jeg brakk en fot for et år siden. Før det var jeg en veldig aktiv gutt men som plutselig ble sittende rolig i et helt år med fysioterapi og smerter, 4 mnd på krykker, og mistet alt av motivasjon til å trene. Jeg drakk også iskaffe og brus på daglig basis, og hivde fort i meg en 400g kjøttdeigspakke med masse ris og saus ved siden av til middag. Dette førte til at jeg gikk opp mange kilo og målte hele 100 cm rundt midja i år før jeg bestemte meg for at noe drastisk måtte gjøres. Nei,
  6. Jeg har hvertfall mettet meg selv hver dag. Blir ofte 100g frokost, 100-150g lunsj og 150-200 til middag. Magen tilpasser seg fort mindre måltider Jaja, får prøve å hente litt motivasjon til trening da. Høre mye ut med tre økter på 45 min men jeg får prøve. Leste en plass at de kunne være helt ned i 20 min også?
  7. 75 kg(70 etter en uke), 170 cm, dårlig form, har ikke trent på flere mnd bortsett fra skolegym pga problemer med en fot. Har spist mest kyllingfilet og karbonadedeig til alle måltid. Er ikke så kjempeglad i grønnsaker så det blir ingen haug med grønnsaker til kjøttet, men sånn passe sånn at jeg blir mett. Har holdt meg på mellom på rundt 3-400 gram kjøtt hver dag fordelt på tre måltid, også har jeg holdt meg mellom 600-800 kalorier. Fett og karbo har det gått bra med, men ligger kanskje litt lavt på proteiner og bør kanskje trene en dag mer styrke de neste 2 ukene. Ble kun to økter x 20 min d
  8. Kan noen svare på et spørsmål her? Har gått på dietten i en uke nå. Har vært ganske streng med meg selv, men fått i meg nok god mat hver dag. Veide meg i dag, å har gått ned 5kg???? Jeg så for meg kanskje 1-2, så ble jo helt sjokkert. Hvor mye kan man regne med å miste av muskler på en uke da, sånn i tilfelle jeg har vært for dårlig med trening/proteiner og at det har noe med tallet å gjøre? Kan jo også være at jeg har ganske bra forbrenning, ettersom at jeg spiser veldig feil å har ikke lagt på meg mer enn 5kg på ett år. Jaja.. har hvertfall gått inn 5 cm rundt magen. Det er jeg kjempeforn
  9. Ikke akkurat en oppskrift men når jeg først er inne på anbefalinger til hva man kan spise så kjøpte jeg meg Skyr med Jordbær og Granateple i helgen for å prøve noe nytt, å den smakte mye mer naturlig yoghurt enn de andre sortene. Du får ikke den tørre ettersmaken..
  10. Har du eventuelt et eksempel på en dagsplan som gir 170g proteiner samtidig som man holder seg lavt på kalorier, karbs og fett da? Så langt har jeg holdt meg rundt 20g fett og karbs og alt under 1000 kalorier godtar jeg. Kaloriforbrenningen min ligger på rundt 2000. Jeg tror nok litt proteinpulver i en Skyr til kvelds er enklere for meg ja..
  11. 200 g karbonadedeig Tacosaus Paprika Sopp Løk Isberg Agurk salt/pepper/ønsket krydder Stekk kjøttet i litt vann. Når vannet begynner å ha forsvinne heller du over tacosaus, men ikke for mye (sjekk næringsinnholdet). Del opp paprika, champignon og litt løk i små biter som du hiver oppi panna. Mens det hele står å godgjør seg strør du over salt og pepper etter eget ønske å helst et krydder til for å få litt mer smak (paprika, chilli etc). Mye pepper er godt om du liker det spicy! Hell det over på en tallerken å bland inn litt isberg. Legg noen agurkskiver på kanten og finn frem en i
  12. Takk for et kjempebra svar! Da kjøper jeg litt proteinpulver i morgen som jeg kan øke på litt med
  13. For et lite lærerrikt svar.. Ja jeg har allerede regnet ut hvor mange proteiner det blir, altså 170 ettersom at jeg ønsker meg ned på 70 kilo. Men jeg aner ikke hvor viktig det er å få i seg så mye, eller om man kan ligge under som med karbo og fett. Ja, jeg vet at jeg skal ha i meg oljer men når man allerede har spist nesten 20g fett en dag å fått i seg omega-3 tabletter til frokot så e det ikke bra i hive i seg en laksefilet med over 20g fett i når man ikke trenger mer. Derfor lurer jeg på om teknikken kvitter seg med noe av fettet i kjøtt eller fisk. Ja, jeg vet hvilke oljer det
  14. Jeg trenger svar på et par spørsmål her.. Først og fremst, hvis man tar utgangspunkt i en laksefilet som inneholder hele 16g fett pr 100g, vil det tallet minke om jeg koker det med litt vann i panna, og bytter ut vannet 2-3 ganger samtidig som jeg presser ut safta av laksen hver gang jeg skal skifte vann? Såklart mister den en god del av smaken men jeg steker maten min hakkede tomater på boks med krydder og diverse etter jeg har gjort det så det merker jeg ikke noe av uansett. Vil det eventuelt gå utover andre tall også? Som feks proteiner? Det jeg også lurer på er hvor mye proteinene har
  15. Så hvis jeg da vil ned på 70 kg så vil det si at jeg kan spise 70g protein x la oss si 3 pr dag? Takk for nyttig svar
×
×
  • Opprett ny...