Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutt 21, 85 kg, 178cm og har akkurat startet, slik ser min dag ut, 2biffstykker, 2 kyllingfileter, 2 ytrefileter og 600 g grønnsaker, 2 kaffe og et flass melk, alt som ble stekt ble stekt i rapsolje, litt krydder måtte på, fikk disse resultatene, 1854 kcal, 234g proteiner, 61,8 fett, 77 karbs og 20g kostfiber, noen innspill eller ser det ut som jeg kan fortsette slik framover? kanskje droppe en biff? på forhånd takk for svar hilsen noobie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykk kanskje dumt spørsmål. I artikkelen i FHM om å få sixs pack på 12 uker.

Fulgte han PSMF ? Isåfall kommer det opp av han kunne fint nyte et glass rødvin uten å ødlegge dietten. er dette tilfelle ? :p

Han i FHM hadde hovedsakelig fett rundt magen, så vidt jeg kan se. Mye av det var bukfett som er lett å få tak på. Vin er nok ikke det verste man kan ta til seg da sukkeret som regel er spist opp av gjæren. Om det er optimalt? Neppe. Dør du? Neppe.

Hmm, ifølge diett.no vil 100 g sushi med laks og avokado ha 21 g karb, 4,3 g fett og 6,5 g protein.

Da tror jeg du bør glemme det.

Gutt 21, 85 kg, 178cm og har akkurat startet, slik ser min dag ut, 2biffstykker, 2 kyllingfileter, 2 ytrefileter og 600 g grønnsaker, 2 kaffe og et flass melk, alt som ble stekt ble stekt i rapsolje, litt krydder måtte på, fikk disse resultatene, 1854 kcal, 234g proteiner, 61,8 fett, 77 karbs og 20g kostfiber, noen innspill eller ser det ut som jeg kan fortsette slik framover? kanskje droppe en biff? på forhånd takk for svar hilsen noobie :)

Alt for høyt i fett og karbo til å være i nærheten av en PSMF. Faktisk er det så høyt at du ligger i faresonen for ikke å gå ned i vekt selv på en "tradisjonell" diett om du har lite muskelmasse.

Har du lest artikkelen med anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han i FHM hadde hovedsakelig fett rundt magen, så vidt jeg kan se. Mye av det var bukfett som er lett å få tak på. Vin er nok ikke det verste man kan ta til seg da sukkeret som regel er spist opp av gjæren. Om det er optimalt? Neppe. Dør du? Neppe.

Da tror jeg du bør glemme det.

Alt for høyt i fett og karbo til å være i nærheten av en PSMF. Faktisk er det så høyt at du ligger i faresonen for ikke å gå ned i vekt selv på en "tradisjonell" diett om du har lite muskelmasse.

Har du lest artikkelen med anbefalinger?

Jeg tror ikke jeg har lest den artikkelen, har gått igjennom mange foskjellige sider her nå, tid til å linke? Er det grønnsaksblandingen og rapsoljen som "føkker" hele greia tror du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, for jeg som prøver og få vekk underhudsfettet,, vil jeg ikke ``ødlegge`` dietten om jeg tar et glass vin på kvelden. ?

Alkohol er en karbohydrat med 7kcal per gram. Drikker du 10g alkohol får du i deg 70kcal og med vin på 10% skal du drikke 700g for å få i deg såpass. Hva annet som finnes i vin vet jeg ikke, men kroppen oksiderer ikke fett så lenge den har "giftstoffer" i systemet.

Næringsinnhold for rødvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har lest den artikkelen, har gått igjennom mange foskjellige sider her nå, tid til å linke? Er det grønnsaksblandingen og rapsoljen som "føkker" hele greia tror du? :)

Du får se hvor kaloriene kommer fra. Du skal ha 2.5g protein pr kg kroppsvekt, og fett og karbo skal holdes så lavt som mulig. Du bør fint komme deg under 20g av hver, men helst 10g. I tillegg skal du ha i deg 10g EFA i døgnet.

Gå på forsiden og bruk søkefeltet for å finne PSMF-artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig imponert over hvordan dere gjenntatte ganger svarer på de samme spørsmålene!

Dere burde hatt premie:)

(Og noen burde lære seg å selv sette seg inn i ting ordentlig før de skal på diett:whistling:)

Visste du ikke at "ekstrem-diett" betyr "enkelt, enkelt bare å starte"? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se hvor kaloriene kommer fra. Du skal ha 2.5g protein pr kg kroppsvekt, og fett og karbo skal holdes så lavt som mulig. Du bør fint komme deg under 20g av hver, men helst 10g. I tillegg skal du ha i deg 10g EFA i døgnet.

Gå på forsiden og bruk søkefeltet for å finne PSMF-artikler.

Ok, takk for svar foresten, men jeg fant ut av det, jeg hadde glemt å føre inn her en litago som jeg tok etter trening, uten den og et glass melk og rapsoljen var karbo nede på 25, og fett nede på 19, Ytrefileten er faktisk den som inneholdt nesten 10g fett av disse 19, og grønnsaksblandingen er alle 25 g.. skjønner at jeg må finne noe nytt å steke i, droppe litagoen (så klart).. og kjøpe grønnsaker og hakke opp selv, ikke disse som inneholder gulrøtter osv.. forslag til va jeg kan steke kjøttstykkene med? og nå endte jeg på 1200 kcal, er dette litt lite? ble litt mye men det er kanskje bare morro å diskutere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar foresten, men jeg fant ut av det, jeg hadde glemt å føre inn her en litago som jeg tok etter trening, uten den og et glass melk og rapsoljen var karbo nede på 25, og fett nede på 19, Ytrefileten er faktisk den som inneholdt nesten 10g fett av disse 19, og grønnsaksblandingen er alle 25 g.. skjønner at jeg må finne noe nytt å steke i, droppe litagoen (så klart).. og kjøpe grønnsaker og hakke opp selv, ikke disse som inneholder gulrøtter osv.. forslag til va jeg kan steke kjøttstykkene med? og nå endte jeg på 1200 kcal, er dette litt lite? ble litt mye men det er kanskje bare morro å diskutere:)

Stek i teflon uten noe i. Eventuelt kjøpe en slik 1-kal spray, men funker bra uten. Når det gjelder kalorier lå jeg rundt 900kcal om dagen da jeg var 90kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek i teflon uten noe i. Eventuelt kjøpe en slik 1-kal spray, men funker bra uten. Når det gjelder kalorier lå jeg rundt 900kcal om dagen da jeg var 90kg.

Åîj så lavt ja, takk for svar, skal ordne slik at morgendagen blir perfekt :) du må nesten spionere på meg neste gang jeg oppdaterer, dette var hjelpsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åîj så lavt ja, takk for svar, skal ordne slik at morgendagen blir perfekt :) du må nesten spionere på meg neste gang jeg oppdaterer, dette var hjelpsomt :)

Bare legg inn makroene her, og få med hva de forskjellige matvarene inneholdt, så kan vi kanskje hjelpe deg med bedre alternativer eller ting som må kuttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet at du helst skal spise ting som har mindre enn 5% fett, eg har ofte karbonade deig da dette er så kjapt og lage, eg har kjøpt first price sin karbonade deig som har 6% vil dette har noe og si ? Denne er en hel del billigere enn feks gilde.

PS: noen tips til supper ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet at du helst skal spise ting som har mindre enn 5% fett, eg har ofte karbonade deig da dette er så kjapt og lage, eg har kjøpt first price sin karbonade deig som har 6% vil dette har noe og si ? Denne er en hel del billigere enn feks gilde.

Det første spørsmålet mitt da er om du vet om dette er 6 kaloriprosent eller vektprosent. Om det er vektprosent vil det kunne ha mye å si hvor mye is som ble brukt under kverningen. Det ser du best når du steker den - er det mye is i den blir det mer koking enn steking, og da er det egentlig lurt å holde seg unna uansett.

Om det er vektprosent og samme innhold av vann, så er det jo snakk om 4g ekstra for en hel pakke. Neppe det som kommer til å gjøre det hjulbent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steker eg hele pakken blir det

Det første spørsmålet mitt da er om du vet om dette er 6 kaloriprosent eller vektprosent. Om det er vektprosent vil det kunne ha mye å si hvor mye is som ble brukt under kverningen. Det ser du best når du steker den - er det mye is i den blir det mer koking enn steking, og da er det egentlig lurt å holde seg unna uansett.

Om det er vektprosent og samme innhold av vann, så er det jo snakk om 4g ekstra for en hel pakke. Neppe det som kommer til å gjøre det hjulbent ;)

Når eg steker hele pakken blir det ofte en del veske som eg må helle ut. Eg er ikke sikker på hvordan man finner ut om det er kaloriprosent eller vektprosent ?

et lite spørsmål til : måler dere maten før dere steker den eller etter ? med tanke på at feks karbonade deig mister jo litt veske og vil veie mindre ettter steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva PSMF går ut på? Lest noen artikler rundt emnet?

Her tror jeg du vet svaret selv. Du vil uansett ligge i et solid underskudd, men som det er skrevet utallige ganger før; jo mer ekstrem du er i matveien, jo mer ekstrem vil resultatene bli. Med andre ord anbefales ikke melkeprodukter, frukt og bær med mindre du holder på å kollapse. Hva med å ikke spise frokost, og heller legge opp dietten som periodisk faste?

Jeg bare tenkte på det siden det står en hel boks med CC som mellommåltid i artikkelen. Men ser poenget ;) Periodisk faste har jeg brukt før så det går jo an. Tenkte at det muligens blir for ekstremt. Men, vel så lenge jeg får dekket proteinbehovet så er jeg berja.

Takk for tipset nano ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...