Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Noen som har flere oppskrifter på hvilken mat en kan spise i løpet av en dag? Dette er første gangen jeg skal prøve ut dette, og flere oppskrifter hadde vært supert!:) Gleder og gruer meg på en og samme gang, dette bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har flere oppskrifter på hvilken mat en kan spise i løpet av en dag? Dette er første gangen jeg skal prøve ut dette, og flere oppskrifter hadde vært supert!:) Gleder og gruer meg på en og samme gang, dette bli spennende!

Magert kjøtt: stekt, bakt

Mager fisk: stekt, bakt, kokt

Proteinshake: med vann, ikke melk

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magert kjøtt: stekt, bakt

Mager fisk: stekt, bakt, kokt

Proteinshake: med vann, ikke melk

:D

Supert! Jeg er så gira på og starte, skal stå utenfor butikken når den åpner i morgen for å handle inn maten! ;) Blir også skummet melk for mye?

Nesten så jeg gleder meg til å "fråtse" i grønnsakene :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Jeg er så gira på og starte, skal stå utenfor butikken når den åpner i morgen for å handle inn maten! ;) Blir også skummet melk for mye?

Nesten så jeg gleder meg til å "fråtse" i grønnsakene :thumbsup:

Skummet melk er ekstra høy i karbo...og hadde den ikke vært det hadde den vært ganske høy i fett. Så...på en skikkelig PSMF skal du holde deg unna melkeprodukter. De fleste klarer det om de virkelig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Visste ikke hva den inneholdt.. Men klart jeg skal klare det, har satt meg dette som mål nå! :) Skumleser litt på hva andre har skrevet, så har fått noe tips her og der.

Lykke til, til meg selv ;)

Hvis du har lyst på best mulig resultat anbefaler jeg deg å lese boken til Lyle. Den er billig og full av god info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle flinke folk!

Jeg trenger å kickstarte vektnedgangen med PSMF. Jeg er 160cm, veier 64kg og vil ned til rundt 55kg. Kan noen komme med tips/forslag til eksempel på hvordan man kan legge opp dagen? gjerne et par forslag slik at jeg kan forholde meg til det? Jeg vil så gjerne få det til, lei av at det er så mye som "ikke hører til" på kroppen min.:ninja:

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke folk!

Jeg trenger å kickstarte vektnedgangen med PSMF. Jeg er 160cm, veier 64kg og vil ned til rundt 55kg. Kan noen komme med tips/forslag til eksempel på hvordan man kan legge opp dagen? gjerne et par forslag slik at jeg kan forholde meg til det? Jeg vil så gjerne få det til, lei av at det er så mye som "ikke hører til" på kroppen min.:ninja:

Hilsen meg

I artikkelen står det til og med forslag til mat, selv om jeg ikke er enig i FB sin versjon av dietten. I tillegg til maten, null kardio og helkroppsprogram tre ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke folk!

Jeg trenger å kickstarte vektnedgangen med PSMF. Jeg er 160cm, veier 64kg og vil ned til rundt 55kg. Kan noen komme med tips/forslag til eksempel på hvordan man kan legge opp dagen? gjerne et par forslag slik at jeg kan forholde meg til det? Jeg vil så gjerne få det til, lei av at det er så mye som "ikke hører til" på kroppen min.:ninja:

Hilsen meg

Du lærer mye mer ved å prøve selv. 150ish g proteiner, 1 spiseskje fiskeolje av et slag og minst mulig av alt annet. Måltidsfrekvens og hva du spiser spiller ingen rolle så lenge du holder deg innenfor retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artikkelen står det til og med forslag til mat, selv om jeg ikke er enig i FB sin versjon av dietten. I tillegg til maten, null kardio og helkroppsprogram tre ganger i uken.

Takk! Har lest artikkelen flere ganger:) Siden du ikke er helt enig med FB, hva mener du er en god verson av dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer mye mer ved å prøve selv. 150ish g proteiner, 1 spiseskje fiskeolje av et slag og minst mulig av alt annet. Måltidsfrekvens og hva du spiser spiller ingen rolle så lenge du holder deg innenfor retningslinjene.

Takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har lest artikkelen flere ganger:) Siden du ikke er helt enig med FB, hva mener du er en god verson av dietten?

Det nano sa. 2.5g protein per kg kroppsvekt, 10g EFA og så lite som mulig av andre ting (karbo og fett utover EFA-en). Og det jeg skrev om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å leser denne fantastiske artikklen om PSMF og har nå ett par spørsmål.

1) Jeg er en eggspiser.. rettelse, jeg er en eggFRÅTSER! spesiellt om morgenen hvor jeg alltid lager meg egg til frokost i form av omeletter, eggerøre osv.. Er dette ok? istedet for kylling? fordi er jeg ikke spesiellt gira på om morgenen.

2) jeg har veldig store problemer med å få i meg nok mat, da jeg aldri klarer å sitte stille lenge nok til å få meg ordentlig mat.. noen stalltips på å gjøre netopp dette?

3) er protein barer god nok erstatter for mat når man ikke har tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å leser denne fantastiske artikklen om PSMF og har nå ett par spørsmål.

1) Jeg er en eggspiser.. rettelse, jeg er en eggFRÅTSER! spesiellt om morgenen hvor jeg alltid lager meg egg til frokost i form av omeletter, eggerøre osv.. Er dette ok? istedet for kylling? fordi er jeg ikke spesiellt gira på om morgenen.

2) jeg har veldig store problemer med å få i meg nok mat, da jeg aldri klarer å sitte stille lenge nok til å få meg ordentlig mat.. noen stalltips på å gjøre netopp dette?

3) er protein barer god nok erstatter for mat når man ikke har tid?

1) Hva inneholder egget da, spesielt eggeplommen? Den inneholder fett. Fett skal holdes nede, dermed er eggeplommen ikke "tillatt".

2) Spis.

3) Hva inneholder proteinbarer da?Nettopp. Skal ikke inntas under PSMF.

Ninjatips; les artikkelen en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Eggehvite er flotte greier. Plommen bør du kutte.

2) Les en bok/ se en serie, så blir det ikke så kjedelig å spise? Jeg leser alltid når jeg spiser. Kjempekoselig.

3) På PSMF? Bare hvis du finner en proteinbar som er laget av rene proteiner og grønnsaker ;) Husk: Masse protein, grønnsaker for fiber, carb og fett så lavt ned mot 0 som mulig. De barer jeg har sett er ikke optimale, men selv spiste jeg en SKYR. Lå greit i underskudd likevel....... Det kommer bare helt an på hvor strikt du vil kjøre. Jo mer ekstrem diett, desto mer ekstreme resultater.

edit: ååååhhhh slått på målstreken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) Les en bok/ se en serie, så blir det ikke så kjedelig å spise? Jeg leser alltid når jeg spiser. Kjempekoselig.

problemet er at jeg jobber ganske langt i fra der jeg bor, jobber åtte timer for å stikke i stallen og så for å trene.. er ikke mange sitte stille minutter hos meg gitt, bortsett fra jeg kjører bil.:mellow:

forresten leser jeg når jeg spiser. ( avisen om morgenen, ei bok i lunsjen osv)

Greit, no more egg for me... :(

(og ja, det kan komme en del teite spørsmål, men vet man ikke selv så spør man)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg jobber ganske langt i fra der jeg bor, jobber åtte timer for å stikke i stallen og så for å trene.. er ikke mange sitte stille minutter hos meg gitt, bortsett fra jeg kjører bil.:mellow:

Ååå, kjenner meg igjen. Stallen stjeler all tid! Men blir du ikke uthungret av alt stallarbeidet? Det ble jeg, kunne lett trøkke i meg 400 g kjøttdeig etter en kveld i stallen.

Jeg har alltid vært en leser, så jeg bare LAGER tid til å sitte i ro med bok og mat. Er sikker på at det på alle vis er positivt å ta seg tid til å sitte i ro med maten, for å få den mentale følelsen av at man har spist, gi kroppen tid til å roe seg og la spisehormonene jobbe osv.

Vet at det er travelt, men jeg har selv gått på vgs med full fordypning i realfag, hatt egen hest (tre treninger i uka og stevner i helgene i sesongen), samt hatt jobb og kjæreste. Nå går jeg på en av de travleste linjene på gløshaugen, har jobb ved siden av og trener 3-4 gg i uka - pluss at jeg fester/ er sosial nesten hver helg. Likevel har jeg alltid tid til å sitte i ro og nyte maten. (Synes egentlig ikke jeg har det så travelt engang). Det er rart hvordan man velger hva man har tid til. Etter min mening BØR du sitte i ro med maten, men det blir ditt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg jobber ganske langt i fra der jeg bor, jobber åtte timer for å stikke i stallen og så for å trene.. er ikke mange sitte stille minutter hos meg gitt, bortsett fra jeg kjører bil.:mellow:

forresten leser jeg når jeg spiser. ( avisen om morgenen, ei bok i lunsjen osv)

Greit, no more egg for me... :(

(og ja, det kan komme en del teite spørsmål, men vet man ikke selv så spør man)

Spis eggehviter. Det går helt fint. Du kan også ta noen proteinshaker om du sliter med å spise nok mat, men ikke bruk melk - bland i vann. Det er en vanesake, men mitt tips er å bruke så lite vann som mulig. Proteinbarer er for det første veldig dyre og egentlig ikke så veldig mye bedre enn snickers :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på PSMF i dag, men har ikke fått handlet inn matvarer enda. Noen som har noen tips til hva jeg burde kjøpe?

Sliter litt med å få i meg frokost, for er aldri sulten om morgenen. Men hvis jeg kunne fått en viss pekepinn på en del råvarer som er ok, så hadde det vert flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...