Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

PSMF tok helt av, etter FHM! Fikk meg selv til å starte. fullført 3. dagen nå. har bittelitt hodepine, ellers fungerer jeg helt fint :) Er jo bare å takke folka her, for at jeg fant den dietten. Men den er helt klart ikke noe for alle. For min del er jeg vant til kyllingfilet og laks som regel, så dette blir jo bare festmåltider i forhold. pleide bare å ha ris/brokkoli før. nå er det jo full fest, med tomat, brokkoli, løk, paprika og hele pakka! den lille salaten gjør jo underverker + en god peppermix krydderblanding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ferdig med første dag på PSMF

Er 180 cm/96 kg/fett ca 20%

Hva Antall Prot Karb Fett Kalori Prot tot Kalori tot

Eggehviter 180 18 0,72 0,72 81,36 18 81,36

Kyllingfilet 250 50 0 0,25 202,25 68 283,61

Agurk 250 2 3 0,25 22,25 70 305,86

Tomat 100 0,9 1,2 0,2 10,2 70,9 316,06

Cottage ch 225 29,25 3,38 9,68 217,58 100,15 533,64

Bringebær 150 1,65 4,8 0,6 31,2 101,8 564,84

Sei 150 25,5 0 0,75 108,75 127,3 673,59

Skampi 150 22,5 1,5 1,5 109,5 149,8 783,09

Broccoli 150 4,8 2,85 0,45 34,65 154,6 817,74

Am. bl 50 1 4 0 20 155,6 837,74

Fiskeolje 20 0 0 19,2 172,8 155,6 1010,54

Hvordan vurderer dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen. Jeg har kjørt PSMF for fjerde dag i dag. Det går mye bedre enn forventet. Jeg ser i artikkelen om tema i bloggen her at en skal ha flere oppkarbingsdager i uka ettersom man har en lav fettprosent. Jeg er 173 cm, 67kg, BMR på 1510 kcl og 14 % fett. Er rett og slett red for å ødelegge mye av dietten ved å ha oppkarbing hver tredje dag slik det står i artikkelen. Er det svært vesentlig eller kan man ha det en dag i uka? og hvor mye carb snakker vi om her?

Mulig dette er nevnt her før og at jeg ikke har fått med meg det. I så fall beklager jeg hvis jeg maser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er jente med 14% bør du ikke gå på PSMF, og i hvert fall ikke mer enn 10 dager (uten oppkarbing) for så å ligge minimum på vedlikehold i to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er jente med 14% bør du ikke gå på PSMF, og i hvert fall ikke mer enn 10 dager (uten oppkarbing) for så å ligge minimum på vedlikehold i to uker.

Har ikke planer om å holde på lenge. Skal ned til 10%, Men tanken på å skulle miste alle musklene jeg har jobbet for i et par år nå gjør meg litt sprø og usikker. 10 dager burde være greit. Tenker du i et strekk LEtC? når burde jeg ha oppkarbing? helt mot slutten leste jeg på artikkelen http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf. Er du PT? virker som du sitter med mye info <ahttp://forum.fitnessbloggen.no/uploads/emoticons/default_wink.png' alt=';)'>/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planer om å holde på lenge. Skal ned til 10%, Men tanken på å skulle miste alle musklene jeg har jobbet for i et par år nå gjør meg litt sprø og usikker. 10 dager burde være greit. Tenker du i et strekk LEtC? når burde jeg ha oppkarbing? helt mot slutten leste jeg på artikkelen http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf. Er du PT? virker som du sitter med mye info <ahttp://forum.fitnessbloggen.no/uploads/emoticons/default_wink.png' alt=';)'>/

Jeg er ikke PT, nei. Bare holdt på i en del år.

Så lavt som du er burde du virkelig investere i boken til Lyle. Det står veldig mye info der, og spesielt er det en del ting som skal klaffe for deg som er "kategori 1". Rådet er visst helkropps treningsprogram tre ganger i uken, 10 dager PSMF uten oppkarbing, og så en periode med oppkarbing ala UD 2.0. Det blir mer og mer teknisk jo lavere du kommer.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller tittet på leangains og brukt IF-kalkulatoren for å regne ut hvordan du skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... det er sinnsykt mye bra info i hele tråden... men jeg må dobbeltsjekke alikevel....

Jeg er en mann på 180 cm.... vekt er 110.... ganget dette opp med 2,5 g protein pr kg skulle bli 275 g protein pr dag???

Er dette riktig???

Jeg er på dag 2 i PSMF/FHM dietten min... og har til nå spist (etter oppstart i går ettermiddag) Lunsj: Grønn salat med en boks tunfisk (etter trening av treningsopplegget i FHM artikelen) Middag: 200 gr laksefilet med akurk og tomatsalat tilsatt 1/2 beger mager kesam, Kvelds: 1/2 beger cc 100 gr hamburgerrygg. Frokost: 1/2 beger cc og 100 gr hamburgerrygg....

Er jeg heeelt på jordet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... det er sinnsykt mye bra info i hele tråden... men jeg må dobbeltsjekke alikevel....

Jeg er en mann på 180 cm.... vekt er 110.... ganget dette opp med 2,5 g protein pr kg skulle bli 275 g protein pr dag???

Er dette riktig???

Jeg er på dag 2 i PSMF/FHM dietten min... og har til nå spist (etter oppstart i går ettermiddag) Lunsj: Grønn salat med en boks tunfisk (etter trening av treningsopplegget i FHM artikelen) Middag: 200 gr laksefilet med akurk og tomatsalat tilsatt 1/2 beger mager kesam, Kvelds: 1/2 beger cc 100 gr hamburgerrygg. Frokost: 1/2 beger cc og 100 gr hamburgerrygg....

Er jeg heeelt på jordet???

Kaloriene ser bra ut. Hvor mye fett er det i hamburgerryggen? Er ikke det ganske fett kjøtt? Jeg ville også droppet laksen og heller fått fettet fra en god omega-kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanmburgerryggen har 3% fett eller 3 gr pr 100.... så den er vel ikke så gal???... tenkte og variere litt i forhold til å ikke bli så lei av en ting... men jeg mangler litt inspirasjon på frokost/mellommåltid siden....

Laksen blir byttet ut med torsk og sei......

Kjenner jeg er litt utåmodig vedr trening... trente i går... har lyst til å trene i dag!!

Må også sies at jeg ikke er i like dårlig form som jeg trodde... i tillegg til at pusten har blitt merkbar bedre eter røykeslutt....

Men siden mitt overordnete mål er vekttap og bonusen er bder kropp og helse... så lurer jeg også litt på dette med oppcarbing... hvor ofte bør jeg gjøre dette...... Tanken er å gjøre PSMF hvertfall 30 dager??? er dette urealistisk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om du har litt å ta av, så begynn med ett måltid i uken der du koser deg litt. Prøv å hold fettet nede, men spis mye karbo. Du trenger ikke mer enn det.

Når det gjelder perspektivet ditt...jeg gikk på det i fire måneder, så jeg kan ikke se at en måned skal være urealistisk. Med mindre du satser på å se ut som en undertøysmodell etter såpass kort tid, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nop.... og jeg ønsker vel egentlig å gå på dietten lenger.....

Jeg har mye å ta av.... mye magefett....

Så ett måltid i uken med mye karbo.... bør jeg gjøre dette allerede første uken(tenkte lørdag) eller bør jeg hoppe over denne uken???

Veldig takknemelig for dine innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop.... og jeg ønsker vel egentlig å gå på dietten lenger.....

Jeg har mye å ta av.... mye magefett....

Så ett måltid i uken med mye karbo.... bør jeg gjøre dette allerede første uken(tenkte lørdag) eller bør jeg hoppe over denne uken???

Veldig takknemelig for dine innspill

På det nivået du er nå ville jeg nesten begynt med å ta det "ved behov". Dette måltidet er i første delen av dietten mer en belønning, men etter hvert som man blir slankere blir det også for å regulere leptinnivåene. Lavt leptin kan føre til panikkspising fordi hjernen overstyrer fornuften i et forsøk på å unngå å sulte ihjel. Om du sloss med ungene for å få frokosten deres er det et faresignal :p

Så...om du tar det måltidet første uken eller ikke tror jeg er litt hips om haps. Eventuelt kan du ta en grandis og en pils til fotballkampen om du er en av de syyyyyyyyke personene som ser på slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter en lang marsj i fotball.... men å ta en pils... ja det trives jeg med....

Tror jeg ser ann hvordan dette barker i vei... og holder muligheten oppe for en pils eller maks to til helgen....

tror ikke behovet er stort for karbo på fyll denne uka uansett.....

så igjen takk..... så blir det spennende å se hvor jeg til slutt havner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mye fett.. Har du regnet ut antall gram i laksen og i melkeproiduktene du har skrevet?

Nei jeg har ikke det... men har begynt å få kontroll på utregninger..... så nå sitter jeg her å lager meg et exell ark med ja mat... men som sagt jeg tar gjerne imot innspill på hva jeg kan spise til frokost.....

og takk for svar og innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ligger i underskudd vil et kontrollert tilskudd med karbohydrater i hovedsak fylle opp muskel og leverglykogen, samt bli brukt av hjernen din på PSMF. Du ødelegger kun ved å spise for mye karbohydrater, og dermed få for mye energi. Hvordan har du fått målt at du har 14% kroppsfett?

Hei Asle og takk for gode tilbakemeldinger.... tror du enten blander meg med andre eller så har jeg skrevet noe feil.... for jeg har definitivt ikke 14% kroppsfett..... Jeg har nok myyye mer.... Mener å huske fra en Easylife måling at den er på over 30%... noe som høres ritigere ut da jeg er 180 cm og veier 110 kg....

Jeg er ikke redd for karbo... men vil jo selvfølgelig ha minst mulig for å gå mest mulig ned i vekt..... men jeg ønsker jo også å bygge opp musklaturen....

men igjen til slutt det aller viktigste er at dette blir en varig endring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke det... men har begynt å få kontroll på utregninger..... så nå sitter jeg her å lager meg et exell ark med ja mat... men som sagt jeg tar gjerne imot innspill på hva jeg kan spise til frokost.....

og takk for svar og innspill

diett.no er super. Anbefaler å veie, veie og veie. :)

edit, veie MATEN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke det... men har begynt å få kontroll på utregninger..... så nå sitter jeg her å lager meg et exell ark med ja mat... men som sagt jeg tar gjerne imot innspill på hva jeg kan spise til frokost.....

og takk for svar og innspill

Jeg bruker mylog.no, superenkel å bruke! Så kjøpte jeg en vekt på Jernia til 79,-! Ikke digital vel og merke, men jeg klarer fint å se når nåla er på 150gram :p Så er det superenkelt å legge inn egen matvare om det du spiser ikke skulle ligge der fra før av. Jeg har kun måttet gjøre det en gang, da jeg tydeligvis er den eneste som drikker PFs Whey vanilla icecream :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...