Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tar seg en tur på psmf-vognen. Fra et vedlikehold på ca 3200 kcal, ble det i går inntak på 950 kcal. Kroppen føles ok, så jeg er klar for fortsettelsen. Er 1.86 og 92 kg. Har ikke noe vektmål, det blir heller målt visuelt,.og midjemål. Men tenker rundt 85 kg. 182 g protein, 21 g fett (inkl fiskeolje) og 11 g karbo. Jeg tror rett og slett jeg ikke klarer å presse verken fett eller karbo mye nærmere null. Blir kun vedlikeholdstrening denne perioden, annenhver dag. Så får jeg håpe det holder seg fremover. Tror det!;-)

Lykke til:)

Fortsetter under...

Takk takk, Admira!:-) men jeg lurer på hvordan det er med kreatin? Det er jo en del energi i det. Tjener jeg mest på å droppe det under perioden, eller har det ingenting å si? Har ikke funnet noe om det gjennom skumlesingen i tråden:-)

Takk takk, Admira!:) men jeg lurer på hvordan det er med kreatin? Det er jo en del energi i det. Tjener jeg mest på å droppe det under perioden, eller har det ingenting å si? Har ikke funnet noe om det gjennom skumlesingen i tråden:)

Jeg har en tskj kreatin i shaken... Jeg fant heller ikke noe om det, så da ble det til det:p

Takk takk, Admira!:) men jeg lurer på hvordan det er med kreatin? Det er jo en del energi i det. Tjener jeg mest på å droppe det under perioden, eller har det ingenting å si? Har ikke funnet noe om det gjennom skumlesingen i tråden:)

Hvilken kreatin bruker du om det er energi i det?

Annonse

Kreatin monohydrat kan du trygt ta mens du er på PSMF. Er ikke karbohydrater i ren kreatin monohydrat.

Var det jeg også skulle frem til, men det finnes suspenderte løsninger - og om det er noe i dem aner jeg ikke.

Det beste er uansett å sjekke boksen. Jeg tar både kreatin og beta-alanin på PSMF. Ingen problemer. Og siden det uansett bare er snakk om 5-10g, så hadde jeg bekymret meg mye mindre for det enn "melk i kaffen" som så mange snakker om :)

Hei! :) Tips til en shake som kan erstatte et PSMF måltid? Type/merke proteinpulver.. (Godt å ha når liten tid?!)

Jeg pleier å ta:

1 scoop ON Whey (sjokolade)

1.5 scoop ON Casein (sjokolade)

0.5 scoop ON Casein (vanilje)

5dl vann

ca 0g karbo, ca 0g fett, ca 75g protein :)

Hei! :) Tips til en shake som kan erstatte et PSMF måltid? Type/merke proteinpulver.. (Godt å ha når liten tid?!)

Da foreslår jeg at du lager mat på forhånd/kvelden før som du kan ha til dagen etterpå når tiden ikke strekker til. Å erstatte et psmf-måltid i fast føde med noe drikkende er sjeldent lurt.

Da foreslår jeg at du lager mat på forhånd/kvelden før som du kan ha til dagen etterpå når tiden ikke strekker til. Å erstatte et psmf-måltid i fast føde med noe drikkende er sjeldent lurt.

Eneste grunnen til ikke å ta en shake i ny og ne er mangel på fiber, og mange får ikke metthetsfølelsen. Bortsett fra det er det ikke noe problem. PSMF er ikke en livsstil, så å "endre vanene" er ikke en issue. Faktisk er det største problemet med PSMF at man ikke lærerer seg sunnere vaner...og da er ikke en shake det største problemet ;)

Annonse

Eneste grunnen til ikke å ta en shake i ny og ne er mangel på fiber, og mange får ikke metthetsfølelsen. Bortsett fra det er det ikke noe problem. PSMF er ikke en livsstil, så å "endre vanene" er ikke en issue. Faktisk er det største problemet med PSMF at man ikke lærerer seg sunnere vaner...og da er ikke en shake det største problemet ;)

Enig. Det var ment som at det ikke er lurt å gjøre til en vane, for alt jeg vet kan det være hun skal på på dietten over lenger tid. jeg vil vel tenke det er lettere å gå på en smell om man har en travel hverdag og føler sult til tross for en proteinshake, og så dropper man innom en butikk for å finne en "rask løsning". :-)

Tar seg en tur på psmf-vognen. Fra et vedlikehold på ca 3200 kcal, ble det i går inntak på 950 kcal. Kroppen føles ok, så jeg er klar for fortsettelsen. Er 1.86 og 92 kg. Har ikke noe vektmål, det blir heller målt visuelt,.og midjemål. Men tenker rundt 85 kg. 182 g protein, 21 g fett (inkl fiskeolje) og 11 g karbo. Jeg tror rett og slett jeg ikke klarer å presse verken fett eller karbo mye nærmere null. Blir kun vedlikeholdstrening denne perioden, annenhver dag. Så får jeg håpe det holder seg fremover. Tror det!;-)

Hva spiser du av proteiner?

Hva spiser du av proteiner?

Det har gått i kyllingfilet, scampi, tunfisk, torsk, sei og biff! Lurte meg til karbonadedeig i sted, men det var så lite at fettet ikke ble mye. Lever lett på hvit fisk og biff hele dagen, men varierer så godt jeg kan. Kommer til å bli litt svinekjøtt også.

er straks ferdig med min 2. dag på psmf, skal holde på til neste fredag er planen i første omgang. Har gått veldig bra egentlig, litt småslapp og sånn, men har totalt mista sultfølelsen. Skulle egnetlig "kost" meg med en kyllingfilet og brokkoli til kvelds, men det frister virkelig ikke, så da ble det en liten shake istedet bare for å fylle opp proteinene. Lurer på om det er ok å ta vanlig møllers tran? Leser jo om selolje osv her, men det er tran jeg har i skapet...

er straks ferdig med min 2. dag på psmf, skal holde på til neste fredag er planen i første omgang. Har gått veldig bra egentlig, litt småslapp og sånn, men har totalt mista sultfølelsen. Skulle egnetlig "kost" meg med en kyllingfilet og brokkoli til kvelds, men det frister virkelig ikke, så da ble det en liten shake istedet bare for å fylle opp proteinene. Lurer på om det er ok å ta vanlig møllers tran? Leser jo om selolje osv her, men det er tran jeg har i skapet...

Myrevolution har en veldig fin olje med veldig lite smak og ekstremt lite tilbakeslag. Jeg HAAAAAATER!!!! tran NOE SÅ GRØNNJÆVLIG og jeg virkelig HATER den fettfølelsen man får i munnen. Og jeg takler den fra myrevolution ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...