Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amatøren har kommet på enda et spørsmål, håper noen kan svare :) Jeg har planer om å gå på PSMF i 5 uker, vil det være for lenge selv om jeg ønsker å gå ned ca 8kg i fett?

Det kommer helt ann på hvor mye fett du starter med, om du har en del vill det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, nybegynner her. Begynte på psmf idag, har planer om å gå lenge på det..er ekstremt overvektig. Vil tippe ca 125kg :( Har lest forskjellige steder nå at er du stor så skal du ha i deg mindre proteiner. Håper det stemmer, for kan ikke skjønne at jeg skal gange vekten min med 2,5..det blir jo helt ekstremt?? HAr lest alt fra 1,3 til 2,6..så ja, er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe en hvalross på vei ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Artic-olje fra myrevolution.no . I 10-pack er den veldig rimelig, og personlig HAAAAAAATER jeg alt som er av fiskeoljer (og konsistensen på alle oljer, egentlig). Artic-oljen går ned, men jeg passer på å drikke eller spise noe etterpå for å få oljefølelsen bort. I løpet av et år tror jeg at jeg kun har hatt ett oljerap, så jeg er fornøyd :)

Du skal ikke ta nåværende vekt, men målvekt, når du ganger med 2.5. Hvis du tar 80kg som utgangspunkt blir det 200g og bør være helt overkommelig. Skulle det vise seg at du skal ned til 60kg (målvekten justerer du når du kommer i nærheten av første målvekt) så blir det 150g - forskjellen er bare 200kcal, så å bomme litt over er ikke verdens undergang.

Å såpass ja, skjønner ikke hvorfor det ikke står svart på hvitt i artiklene. Takk for raskt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvor mye fett du starter med, om du har en del vill det ikke være noe problem.

Jeg vet ikke fettprosenten min, men med 73kg fordelt på 169cm hvor jeg ønsker å nå 65 håper jeg 5 uker går fint?

Tenker å starte loggbok og så da kan jeg kanskje gå noen pekepin i riktig retning og om jeg er tøff nok og legger ut litt bilder og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på PSMF i dag.

Er 191 cm høy og veier ca 106 kg.

Målet er 95-100 kg - match vekt håndball.

Men er litt usikker på hvor mye jeg skal spise, burde jeg følge måltids-eksemplet i artikkelen, eller redusere noe?

Håper dette funker, har noen knær som skriker etter litt letere vekt å bære på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jente bør du ikke satse på mer enn maks 1kg i uken. Og selv det er ganske heftig fremgang når man ikke løper maraton hver dag...

Mente at målvekten min er 65, ikke at jeg skal på død og liv nå det på 5 uker ;) Beklager litt teit formulering. Spørsmålet var vel heller om jeg kan gå på det i et strekk i 5 uker uten fysiske problemer, f.eks nedsatt forbrenning, funksjon eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på omtrent hver side i denne tråden. Ta målvekten din og gang med 2.5 for å finne protein i gram. Fett og karbo bør holdes under 20g per dag. Da kan du gjerne bruke eksempelet i artikkelen for å få ideer.

Bedre? Ja. Ideelt? Nei.

Hvorfor er det ikke ideelt? Føler meg helt blond nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av oss mener at melkeprodukter inneholder for mye fett og/eller karbo, og at det gjør at resten av dagen blir mye strengere enn den må være. Det som er positivt med melkeprodukter er at melkekalsium visstnok har helt spesielle, positive egenskaper for vektreduksjon.

Oki, da skjønner jeg litt mer :) takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa

tror også mager cottage cheese inneholder mer karbo enn vanlig, så ja - mindre fett, men mer karbo :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av oss mener at melkeprodukter inneholder for mye fett og/eller karbo, og at det gjør at resten av dagen blir mye strengere enn den må være. Det som er positivt med melkeprodukter er at melkekalsium visstnok har helt spesielle, positive egenskaper for vektreduksjon.

I tilleg noen gunstige effekter m tanke på høyt protein inntak om jeg ikke husker helt feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror også mager cottage cheese inneholder mer karbo enn vanlig, så ja - mindre fett, men mer karbo :p

Stemmer det, 0,6 mer karbo i den magre, men halvparten av fett og 20 kalorier mindre.. Så ja, tror jeg kommer til å droppe cc..men kjøpte jo seff 2 bokser igår, og siden jeg er den eneste i huset som liker cc så får jeg legge opp ukesplanen sånn at jeg blir kvitt dem haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har planer om å starte på PSMF, og har lagd en diett for dag 1 som jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger på:)

Jeg er en aktiv gutt på 191 som veier 108 kilo, og jeg har gått ut ifra et daglig protein intak på 240g.

Frokost:

200g Kyllingfillet

Agurk, Asparges

1ss Tran

Lunch:

260g karbonadedeig

Løk, sopp og tomater

Middag:

280g lettsaltet torsk, lettkokt

Brokkoli og blomkål

Kvelds:

1ss tran

Omelett med 4 eggehvitter, 150 tunfisk og kokt skink

Resten av dietten (2-3 uker + 1 dag med refeed per uke) har jeg planer om 2ss tran/selfolje per dag for å dekke fettbehovet, passe på å få i meg multivitaminer, masse grønnsaker som har mindre enn 5g karbohydrater per 100g, samt magert, fettfritt kjøtt, men maks 240g proteiner om dagen.

Ser dette ut som en okej plan? Forslag/tilbakemeldinger tas imot med åpne armer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen regler for hvor høyt fettinnholdet kan være på en refeed? Tenkte å lage en pizza, men bunnen inneholder 5g fett per 100g deig, og 500g deig tilsammen.

Litt nysgjerrig på dette selv, men håper det er lov med litt mer fett på refeeds ettersom en pizza uten fett blir litt kjedelig.

Selv lagde jeg en pizza sist refeed med litt ost bare men jeg tenkte at jeg heller kunne sløyfe osten og lage innbakt pizza istedet!

Ikke at jeg er NØDT til å lage pizza men jeg er veldig svak for det..

Tok ditt råd Little Engine og bestilte 10x Arctic Oil, bra investering det! Jeg regner med at de klarer seg bra i kjøleskapet i en del måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke forstår hvordan folk som skriver at de ligger rundt 1000kcal i underskudd, klarer å gå ned over 2 kg i uka uten tap av muskelmasse. Om jeg ikke tar feil vil 1000kcal i underskudd per dag tilsvare 7000kcal i uka, som er ca. 1 kilo med fett. Hvis de dekker resten av underskuddet som trengs gjennom trening, må det nesten bety at de i tillegg til styrketrening, tar seg (for eksempel) en times joggetur hver dag. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...