Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, ja å veie maten noen dager går greit, bare vanskelig å få det gjort hver dag, siden jeg reiser på samlinger på skole...men skal begynne dietten nå når sommeren kommer, da er timeplanen min mye roligere og jeg kan konsenterere meg om min egen helse. Og så bra at man kan styre antall måltider selv. Tusen takk for godt svar:)

om du veier maten og legger inn tallene på diett.no lager den en oversikt over antall gram av ditt og datt og kalorier for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3-tilskudd uten omega 6? Min mor sliter med migrene, og for henne har det fungert veldig bra å redusere inntaket av omega 6 og hatt fokus på mye omega 3.

Tror det er ganske mange på PSMF som drikker lett-brus. For min del er det et must, både for å ha noe å glede meg til, men også for å veksle mellom forskjellige "smaker" slik at jeg greier å konsumere all kjøttet.

du kan lage kake/muffins av cottage cheese, proteinpulver, eggehviter og sukrin. Proteinbombe nesten helt uten fett og karbo. Tilsett bittelitt i love eco kakao som har minst karbo eller kanskje du har proteinpulver med sjokoladesmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan lage kake/muffins av cottage cheese, proteinpulver, eggehviter og sukrin. Proteinbombe nesten helt uten fett og karbo. Tilsett bittelitt i love eco kakao som har minst karbo eller kanskje du har proteinpulver med sjokoladesmak?

Mulig jeg må prøve dette:) Har choco peanut-pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan lage kake/muffins av cottage cheese, proteinpulver, eggehviter og sukrin. Proteinbombe nesten helt uten fett og karbo. Tilsett bittelitt i love eco kakao som har minst karbo eller kanskje du har proteinpulver med sjokoladesmak?

Oi :D Har du noe blandingsforhold? (så jeg slipper mislykka forsøk :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg ca 3dl vann på en scoop, så får prøve med mindre i morgen da :)

Jeg har aldri prøvd men kan ren soyamelk funke i shake om vann ikke er godt? ren soyamelk er nesten helt uten fett og karbo, men smaken aner jeg ikke hvordan blir, men kanskje verdt å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :D Har du noe blandingsforhold? (så jeg slipper mislykka forsøk :p )

i denne har jeg brukt et helt egg, men det kan jo byttes i to hviter og da blir det mindre fett enn det jeg oppgir

lavkalorikake i 6 store muffinsformer

15 g kakao

30g proteinpulver, her soya fra jarrows uten smak og uten søtning

1 stort egg

1 hvite

2 g vanilje

2 g bakepulver

1 klype salt

150 g mager cc

½ ts kaffepulver utrørt i varmt vann

1 krm stevia eller mer for ordentlig søt smak

70 g sukrin

401 kcal, 387,5 g, 13,64 g fett, 6 g karb, 61,41 prot

delt på 6 deler gir

66,83 kcal, 64,58 g, 2,27g fett, 10,235 protein,1 karb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey folkens!

Har endelig kommet meg nærmere på tanken med PSMF-diett! Og har tenkt til å følge oppsettet her ifra (PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen), kan jeg spise så mye av de nevnte grønnsakene? OG 150g karbonadedeig, er det USTEKT? :)

Hvor lenge er det vanlig å gå?

Skal på harrytur til Sverige på onsdag, er det noe annet enn kyllingfilet, svin ytrefilet og karbonadedeig som er lurt å kjøpe der? :) Kom med forslag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noe annet er å lage pannekake/lefse av proteinpulver utblanda med eggehvite, litt salt og et par ss sukrin. kjempegodt. F.eks 23 g pulver til 2 hviter, 2 ss (måleskje) sukrin om du liker søtt, eller mindre, og en knivsodd salt.

Visp hvitene stive med saltet og bland forsiktig inn pulveret. Det blir nesten marengsaktig konsistens. Kan stekes midt i ovnen kort tid på 200 grader. lag dobbel posjon om du vil ha to posjoner. med noen pulvere kan man enkelt steke i stekepanne også, tror det funker med whey men har ikke testa annet enn eggehvite og soya. med soya blir pannekaka ikke fluffy, men med eggehvitepulveret blir den skikkelig fluffy og god. På dette er det godt med finnbiff synes jeg. finnbiff er reinsdyrskav nesten uten fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey folkens!

Har endelig kommet meg nærmere på tanken med PSMF-diett! Og har tenkt til å følge oppsettet her ifra (PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen), kan jeg spise så mye av de nevnte grønnsakene? OG 150g karbonadedeig, er det USTEKT? :)

Hvor lenge er det vanlig å gå?

Skal på harrytur til Sverige på onsdag, er det noe annet enn kyllingfilet, svin ytrefilet og karbonadedeig som er lurt å kjøpe der? :) Kom med forslag!! :)

Ja. det er ustekt karbonadedeig.. men ikke kjøp i Sverige, for den har 10% fett.. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd men kan ren soyamelk funke i shake om vann ikke er godt? ren soyamelk er nesten helt uten fett og karbo, men smaken aner jeg ikke hvordan blir, men kanskje verdt å teste?

Hvis den går innenfor dietten så er det jo absolutt verdt å prøve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den går innenfor dietten så er det jo absolutt verdt å prøve! :D

jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle det ihvertfall. Den røde fra apro de selger på rema og kiwi bl.a har 31 kcal, 3,3 g protein, 1,8 g fett og 0,2 g karbo pr 100 g/100 ml/dl. Det var litt mer fett enn jeg trodde men ikke ille om man tar litt lite synes jeg. 120 mg kalsium på kjøpet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på forklaringen rundt PSMF dietten her på FB, men forstår meg ikke helt på hvor mye fett og karbs man skal legge seg på ? Proteinene står oppsatt rundt 2,6g/kg, men hva med de andre ? Hvor lavt skal man legge seg på kcal i forhold til vekt og høyde etc.

Vurderer å kjøre en 10dagers å prøve ut denne galskapen :) Noen som kan guide meg litt rundt det jeg spurte om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5g protein pr kg kroppsvekt du vil ta vare på

maks 20g av vett og karb hver

Spis masse grønnsaker (men ikke så mye av de med 5+g karb pr 100g)

1-2ss fiskeolje daglig

Lett fullkroppsøkt 3x uka med rpe 8

Refeed går etter fettprosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
2,5g protein pr kg kroppsvekt du vil ta vare på

maks 20g av vett og karb hver

Spis masse grønnsaker (men ikke så mye av de med 5+g karb pr 100g)

1-2ss fiskeolje daglig

Lett fullkroppsøkt 3x uka med rpe 8

Refeed går etter fettprosent

hvordan kan det bli masse grønnsaker om det er maks 20 gram karb? føler jeg får i meg nærmest ingenting av grønnsaker og da velger jeg sånn som issalat, agurk litt tomat og paprika. blir jo nesten ingenting :p hehe spiser nesten bare rent kjøtt jeg, men med masse ulike krydder gjør det meg ingenting =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...