Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det lov å spiser CC til frokkost på PSMF??? 4 dag idag, mye energy enda....men lyst på søt når jeg spiser salt mat og omvend.....:confused:

Lov og lov, det står i artikkelen at det går an hvis man ønsker det. Men som du ser i mange tidligere innlegg her, så er det flere som mener at det ikke er noe særlig ;) Ta deg litt hvis du får et søtsug da vett :) Evt så funker Fun Light saft eller is for søtsuget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, bare liker ikke konsestanse i FinLight, drikker litt PepsiMax, skal prøver isbiter, du mener ikke Iskrem vel;) Er glad i CC, er det ikke lov noe fet?

Det går an å fryse litt sterk saft, så får du saftis ;) is er is ;) Pepsi Max funker jo det også, hvis du ikke liker saft.

Du skal helst ha max 20 g fett og 20 g karbs om dagen, så lenge du ikke overstiger det så går det jo greit med CC. Legg inn hva du spiser på diett.no, så ser du hvordan du ligger an med og uten CC i menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når man må ta spontane spisedager :p

Idag ble en av de. har hatt et vanvittig kjør på jobben i det siste, så har vært totalt utkjørt. så idag så merket jeg at jeg ble svimmel, kvalm og hele sulamitten, og det rett og slett påvirket mitt arbeid.

Og en av kravene jeg personlig har satt er at jeg driter lang F i hva som skjer med meg, sålenge det ikke påvirker jobben, men når det da gjorde det idag så var det å stikke på butikken å hive i seg en pakke med fiskekaker, 2 stk bananer og en halvliter melk.

Og ja, jeg vet at det er fordi jeg mest sansynlig ikke har fått i meg nok næring, men ja...sånn går det. da blir det å hate livet mitt i hele helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg vet at det er fordi jeg mest sansynlig ikke har fått i meg nok næring, men ja...sånn går det. da blir det å hate livet mitt i hele helga.

Ser ikke poenget med å hate livet sitt for dette :p Det er er en del av statestikken som ikke engang utgjør 1 % i det lange løpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke poenget med å hate livet sitt for dette :p Det er er en del av statestikken som ikke engang utgjør 1 % i det lange løpet. :)

Hehe, er vel egentlig fordi jeg liker lite å måtte spise kyllingfilet i helga når de andre hiver i seg tacomiddag med pils og godis :p

Jeg er altfor glad i taco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er vel egentlig fordi jeg liker lite å måtte spise kyllingfilet i helga når de andre hiver i seg tacomiddag med pils og godis :p

Jeg er altfor glad i taco.

Jeg stemmer for at du spiser taco i helgen i tilleg :D Du ligger jo godt i underskudd tviler på at det kommer til å utgjøre en gigantisk forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er vel egentlig fordi jeg liker lite å måtte spise kyllingfilet i helga når de andre hiver i seg tacomiddag med pils og godis :p

Jeg er altfor glad i taco.

Karbonadedeig med hjemmelaget tacokrydder med salat til går jo bra på en PSMF-diett;) og en pepsi max/cola zero ...klarer å droppe lefsa og rømme og ost en gang eventuelt:) og så er det ikke akkurat verdens undergang med noen slike måltid avogtil, tar bare litt lengre tid å gå ned i vekt kanskje (marginalt) :p ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest en god del om PSMF rundt om på forum og diverse artikler. Dette er noe jeg har lyst til å prøve til med, i og med at tjenesten er veldig rolig fremover. Jeg er 22 år, ca 179cm høy og veier om lag 84kg (gir sånn ca for at vekten vi har her kan man ikke stole på).. jeg har fulgt tech nutrions RYP-grunnprogram, som går 3 ganger i uken. Jeg har forstått prinsippet med hele dietten, bare så det er sagt. Men problemet mitt er at jeg er i en leir, der vi må spise i messa og har ikke mulighet til å lage mat selv. (sånn som kyllingfilet osv..) i tillegg så har vi ikke tilgang til eget kjøreskap :( Jeg startet sånn smått idag, men jeg kommer ikke langt over 1000kcal, noe som er alt for lite, siden det er bare fettet som må bort. Til frokost kan vi spise følgende pålegg (som er relevant til denne typen diett): skinke, skivet kalkunskinke, ubegrenset egg, litt salat, paprika, akurk og tomat. Lunchen er det litt mer : Salatbar mer tunfisk, isberg, løk, paprika, tomat, skinke, biter med grillet kylling Middagen er som regel proppet med alt annet en proteiner, men to ganger i uka spiser vi fisk. De rullerer da mellom torsk, sei og laks.. Selv har jeg Whey Tech fra proteinfabrikken i skapet, kan kjøpe skyr osv på butikken.. eneste jeg kan komme på er å kjøpe salat og tunfisk på butikken som middag.. Så er det noen som kan hjelpe meg å finne ut noe jeg kan få opp antall kalorier, med tanke på det jeg har å jobbe med? håper på svar, mvh, Trygve D. Jakobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest en god del om PSMF rundt om på forum og diverse artikler. Dette er noe jeg har lyst til å prøve til med, i og med at tjenesten er veldig rolig fremover. Jeg er 22 år, ca 179cm høy og veier om lag 84kg (gir sånn ca for at vekten vi har her kan man ikke stole på).. jeg har fulgt tech nutrions RYP-grunnprogram, som går 3 ganger i uken. Jeg har forstått prinsippet med hele dietten, bare så det er sagt. Men problemet mitt er at jeg er i en leir, der vi må spise i messa og har ikke mulighet til å lage mat selv. (sånn som kyllingfilet osv..) i tillegg så har vi ikke tilgang til eget kjøreskap :( Jeg startet sånn smått idag, men jeg kommer ikke langt over 1000kcal, noe som er alt for lite, siden det er bare fettet som må bort. Til frokost kan vi spise følgende pålegg (som er relevant til denne typen diett): skinke, skivet kalkunskinke, ubegrenset egg, litt salat, paprika, akurk og tomat. Lunchen er det litt mer : Salatbar mer tunfisk, isberg, løk, paprika, tomat, skinke, biter med grillet kylling Middagen er som regel proppet med alt annet en proteiner, men to ganger i uka spiser vi fisk. De rullerer da mellom torsk, sei og laks.. Selv har jeg Whey Tech fra proteinfabrikken i skapet, kan kjøpe skyr osv på butikken.. eneste jeg kan komme på er å kjøpe salat og tunfisk på butikken som middag.. Så er det noen som kan hjelpe meg å finne ut noe jeg kan få opp antall kalorier, med tanke på det jeg har å jobbe med? håper på svar, mvh, Trygve D. Jakobsen

1000 kcal er vel mer enn nok? :) Jeg ligger på 7-900 kcal per dag :) Det viktigste er at du får i deg rett antall gram protein, minst mulig fett og karbs(under 20g) om dagen. Legg inn hva du spiser på diett.no så får du en oversikt :)

Skyr kan du bare styre unna på PSMF. Av fisk så er hvit fisk best :) Og kylling; uten skinn :) Også må du passe på å ikke spise ubegrenset med grønnsaker, husk at de inneholder karbs ;) Se på artikkelen her på Fitnessbloggen, så ser du en del grønnsaker som er "lov" ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar ;-) Har du holdt på lenge? har du fått noen resultater enda? ;-)

Jeg er bare på min tredje dag :) Hittil har jeg gått ned 1,6 kg, men dette er nok MASSE vann :p Rekker jo nesten ikke gjøre noe annet enn å springe på do! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg bare fortsette å se hvordan det går. Egentlig ganske fint at jeg ikke har tilgang til en badevekt før om tre uker.., da jeg også har en badevekt som gir meg en indikasjon på hvordan fettprosenten min er. Ikke at jeg vet hvor nøyaktig denne er, den har tidligere påstått at jeg ligger på omlag 18-19% kroppsfett ;-) spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet frem til følgende:

protein = 177,4gram

carbs = 22gram

fett = 17gram

Dette er som følge av 3x whey tech, 2x cottage cheese, 4 eggehviter og 1 egg med plomme.

Jeg kan bytte ut noe med skinke/tunfisksalat, men da blir det noe usikkert mtp. næringsinnhold, i og med at jeg ikke vet hvor mye jeg har på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet frem til følgende:

protein = 177,4gram

carbs = 22gram

fett = 17gram

Dette er som følge av 3x whey tech, 2x cottage cheese, 4 eggehviter og 1 egg med plomme.

Jeg kan bytte ut noe med skinke/tunfisksalat, men da blir det noe usikkert mtp. næringsinnhold, i og med at jeg ikke vet hvor mye jeg har på..

Nå vet ikke jeg mye om sultfølelsen din generelt, men uten virkelig fast føde er det veldig veldig lett å bli sulten.

Legg til grønnsaker for næringens del.

Seifile er en sikker vinner, rent protein. Kyllingfile og reker også for den saks skyld. Metter mer enn man tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa

hei folkens, bare lurte på hvor mye dere gikk ned den første uken?

har kun gått ned 1,4 kg, og inn 2 cm i midjen (mistet fett andre steder - typisk at puppene forsvinner først :p ) ,men syns dette virker veldig lite? max 20 gram karb/fett hver dag, følger anbefalt treningsprogram og proteininntak på 2,2 x kroppsvekt. men er ikke den som veier mest og hadde et relativt karbolavt kosthold før psmf, er dette årsaken til at jeg har gått ned så lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...