Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Husk at proteinpulver vil gi en annen insulinrespons enn kjøtt, aminosyrer kan brukes som glukose, og dere må spise mye grønnsaker for å få metthetsfølelsen, som kan gå ut over karbohydratinntaket...

Metthetsfølelsen er ikke noe problem altså.. er det da greit? I dag har jeg spist 50g brokkoli liksom.... Jobber med saken.:p

Hva mener du med annen insulinrespons?:)

Edit: Altså, hvordan.. (insulinresponsen..) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at proteinpulver vil gi en annen insulinrespons enn kjøtt, aminosyrer kan brukes som glukose, og dere må spise mye grønnsaker for å få metthetsfølelsen, som kan gå ut over karbohydratinntaket...

Etter en uke på PSMF hadde jeg omtrent fraværende sult og metthetsfølelse så jeg hadde flere dager med kun shakes+grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden pulver går fortere gjennom systemet enn ekte mat, så vil det også påvirke blodsukkeret mye mer. Kasein vil dog være bedre enn myse.

Som i praksis vil innebære...? :)

Jeg også, men aldri to dager på rad...blir kjedelig med proteinshake med vann også, liksom :p

Men resultatene det gir overgår kjedelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både at protein i større grad kan konverteres til glukose (aminosyrer kan fort gå den veien) og at du fortere blir sulten og får "søtsug". Og blir forstoppet...

Har lyst til å spørre videre, men... vet ikke om jeg tør! :p

Siden sult og søtsug viser seg å ikke være noe problem, er det da bare å kjøre på?:thumbsup:

Og fiberhusk i shaken er bra.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sliter veldig med å nå proteinmengden i løpet av en dag, og hadde jo planlagt og ta en shake per dag.

Men nå sliter jeg som pokker fordi begge proteinpulverene jeg har kjøpt smaker faenskap.

Eller smaken på selve pulveret er okay, men ingen av de egner seg til å blandes ut med vann.

Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sliter veldig med å nå proteinmengden i løpet av en dag, og hadde jo planlagt og ta en shake per dag.

Men nå sliter jeg som pokker fordi begge proteinpulverene jeg har kjøpt smaker faenskap.

Eller smaken på selve pulveret er okay, men ingen av de egner seg til å blandes ut med vann.

Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? =)

Hvilke pulver har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk mindre vann. I mitt kasein bruker jeg 2dl melk, men bare 1dl vann. For myse bruker jeg 1dl melk eller 0.5dl vann. Bortsett fra det er det bare å svelge unna..

Nå hadde jeg ca 3dl vann på en scoop, så får prøve med mindre i morgen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo null og niks om makroene dine, så litt vanskelig for oss andre å vite...men for folk flest vil muskeltapet være minimalt.

Hvordan måler du fettprosenten din? Husk at på en PSMF er musklene tomme for glykogen og målebånd vil derfor vise dem som mindre. BIA vil også bomme på grunn av forskjell i hydrasjon...Hva sier styrken deg? Har du blitt mye svakere?

Ahh brukt målbånd og fettprosent.no sin kalkis for å regne ut fett %. Deretter brukt en formel jeg fant på tech nutrition sin hjemmeside. Eks Fett: 110kg x 0,34= 37,4 LBM: 110-37,4= 72,6kg. Reagerte bare på dette regnestykket da jeg mener jeg lå på 25% og veide 93kg. Regnestykket viste da jeg hadde gått ned 14,15kg i fett, men på LBM som da ble 69,75kg hadde jeg også gått ned 2,85kg i muskelmasse. Fikk meg til å freake ut en smule:P

Mulig jeg er helt på jordet her som har brukt dette for å sjekke fett% (Har nå bestilt meg en fettkaliper) for å se om ikke det blir bedre. Ang styrken har jeg heller blitt bittelitt sterkere (øker litt på vektene når jeg kjenner det blir for lett etter en uke eller 2 som oftest) Vist du mener med makroene hvor mye jeg har holdt meg til hver dag har det blitt rundt 200g protein, karb og fett til under 20g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hydrolyserte og ultrarene? Du har testet det på begge proteintypene og ikke bare melkeprotein generelt? Tviler ikke på det du sier, men må i såfall være forferdelig kjipt...

Ut i fra hva legen min sa så ja. Men jeg er jo allergisk/intolerant mot alt så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaliper er mye bedre, ja.

Men tenk på dette...om du har blitt sterkere, hvordan kan du da liksom ha mistet muskler? ;)

Hehe:P takk for svar:D Var vell mest redd om det tallet stemte at jeg hadde mistet for mye. At jeg hadde gått opp litt, men også mistet mer enn nødvendig. Skjønner man kan miste litt, og her har det også gått unna for å si det sånn. Første gang jeg prøver psmf så ikke sikker på hva som er "normalt" å miste av muskelmasse går man ned masse. Lest noen som har mista 0,5kg mens andre 3kg ect. Jeg vil jo helst holde på hver bidige muskelfiber jeg får mens jeg mister fett:D Får se når kaliper kommer i posten om jeg ikke får til å følge med bedre da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også føler jeg mister muskler under psmf Brisn, men siden man ikke spiser karb og sånn så vil du ikke tilføre kroppen eller musklene glykogen, da vil du se mindre ut fordi musklaturen er tom for det. Jeg syntes på Lørdag at jeg begynte å se mindre ut, hadde oppkarbing på kvelden, og på søndag så alt normalt ut igjen. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa

etter oppkarbing på fredag så la jeg på meg ca 1,5 kg - dette er nok vann siden jeg ikke spiste nok til å legge på meg masse fett :p dagen etter var jeg back on track, men vekten er fortsatt ikke gått ned igjen. trodde jeg skulle miste vannet ganske fort. har også ikke gått ned mer enn 2 cm rundt midjen på 1,5 uker. max 20 gram karbo og fett hver dag, 2,2 x kroppsvekt i proteiner. trener som anbefalt.

noen tanker om hvorfor jeg ikke mister mer cm? før oppkarbingen hadde jeg kun gått ned 1,4 kg på en uka, hvor mesteparten var vannvekt... skjønner ikke så mye..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug kan være mangel på salt. Neste gang det kommer, så prøv å ha litt salt i hånden og slikk litt på det. For meg forsvinner det stort sett alltid da :)

Hei,

jeg ser du er en veldig ivrig blogger her inne, og spør og håper på svar:)

Idag er min 3 uke på PSMF dietten.

Det går bra så langt.

Men jeg er litt dårlig på å spise innemellom, matlysten er ikke på topp.

Finnes det noen gode proteinbarer jeg kan spise som ett erstatningmåltid?

Og i så fall hvilke er best på markedet?

Ser at f.eks. barer på Atkinsen der står det 14.8 gr. karb pr. bar, men at det KUN er 2.6 el noe sånt grunnet sukkeralkoholer.

Hva teller på denne kuren, 14.8 el. 2.6 -- ??? blir så usikker.

Takker for svar :)

Hilsen T*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg ser du er en veldig ivrig blogger her inne, og spør og håper på svar:)

Idag er min 3 uke på PSMF dietten.

Det går bra så langt.

Men jeg er litt dårlig på å spise innemellom, matlysten er ikke på topp.

Finnes det noen gode proteinbarer jeg kan spise som ett erstatningmåltid?

Og i så fall hvilke er best på markedet?

Ser at f.eks. barer på Atkinsen der står det 14.8 gr. karb pr. bar, men at det KUN er 2.6 el noe sånt grunnet sukkeralkoholer.

Hva teller på denne kuren, 14.8 el. 2.6 -- ??? blir så usikker.

Takker for svar :)

Hilsen T*

Du skal ta med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg nettopp 6kg choco peanut-protein og gleder meg til en mer "pulverisert"(?) PSMF-hverdag.

Hvilket merke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...