Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Tenker å begynne på psmf på mandag, og har noen små spørsmål :)

1. Kesam og CC er lov, ikke sant? Noen som har noen andre gode forslag til frokoster? Jeg er aldri sulten om morgenen og mistenker at jeg kan få store problemer med å spise kylling til frokost..

2. MÅ jeg ta fiske/selolje? Jeg har ikke sjans til å få i meg sånne kapsler, og det samme med ren olje.. Noen annen måte å få i meg fett, eller andre løsninger?

3. Hvor mye ødelegger alkohol for denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Har man noen omtrent anbefaling på kcal på karbdager?:unsure: Vedlikehold?

Nå er ikke jeg noen PSMF proff, men Børge Fagerli svarte på et forum at man skal spise vedlikehold, eventuelt 200-500 kcal over vedlikehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenker å begynne på psmf på mandag, og har noen små spørsmål :)

1. Kesam og CC er lov, ikke sant? Noen som har noen andre gode forslag til frokoster? Jeg er aldri sulten om morgenen og mistenker at jeg kan få store problemer med å spise kylling til frokost..

2. MÅ jeg ta fiske/selolje? Jeg har ikke sjans til å få i meg sånne kapsler, og det samme med ren olje.. Noen annen måte å få i meg fett, eller andre løsninger?

3. Hvor mye ødelegger alkohol for denne dietten?

Above all, les denne: PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Der får du svar på mye.

1. Du kan godt spise kesam og CC, men du vil bli mer mett av å spise fast føde (kjøtt/grønnsaker) og det er fordelaktig med tanke på hvor lite du skal spise i løpet av dagen. Du trenger heller ikke å spise frokost hvis du ikke trives med det, så lenge du får i deg det du skal ha i løpet av dagen så går det bra.

2. Jeg har ikke så mye greie på akkurat det, men det finnes veldig mye forskjellige kapsler der ute. Mange med smak osv, de er gjerne litt dyrere og du må proppe i deg mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er på dag 2 med PSMF nå. ligget 800kcal i underskudd en god stund, men tenkte å ta 2 uker med PSMF, før jeg tar ferie 3 uker.. er det bare jeg som syns den 2. og 3. perioden med PSMF er 10x verre enn den første???

-KAN selvsagt ha noe med at jeg har ligget i underskudd siden april.. ooog at jeg har fri om dagen, og ikke gjør annet enn å "ligge å tenke på mat" *bite tenna sammen og prøve å presse meg gjennom 14 dager med psmf, med refeed hver 7.* ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF etter lang periode med overskudd, null stress. PSMF etter lang periode med underskudd, litt stress. PSMF 3 runder på rad etter lang periode med underskudd, megastress.

Megastress som i at jeg bør gi f, for det ikke er bra for meg? Eller megastress som i at det er verre enn de andre gangene pga underskuddet over tid? muuuuuulig jeg justerer litt og si legger meg på 1500kcal og legger inn litt karbs de to siste ukene før ferien, men planen var psmf.. Tar meg ferie i en 3ukers periode og vil ned mest mulig før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. lagt inn all mat på diett.no... får ikke opp kalorier, men energi. hørte med en "verdensmester" på treningsstudioet om jeg kunne regne energi til kalori. han så jeg kunne dele energi på 4, da fikk jeg kalorintaket mitt.

så 1119energi fikk jeg i meg i går, kalorier aner jeg ikke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
hmm. lagt inn all mat på diett.no... får ikke opp kalorier, men energi. hørte med en "verdensmester" på treningsstudioet om jeg kunne regne energi til kalori. han så jeg kunne dele energi på 4, da fikk jeg kalorintaket mitt.

så 1119energi fikk jeg i meg i går, kalorier aner jeg ikke:p

Dette er kcal:) så du fikk i deg 1119kcal:)

Edit: KJ er noe helt annet ja. Men hvem bryr seg om det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. lagt inn all mat på diett.no... får ikke opp kalorier, men energi. hørte med en "verdensmester" på treningsstudioet om jeg kunne regne energi til kalori. han så jeg kunne dele energi på 4, da fikk jeg kalorintaket mitt.

så 1119energi fikk jeg i meg i går, kalorier aner jeg ikke:P

Det du får opp som energi der, er kcal :) kJ brukes også som regning av energi, sikkert det som kan deles på 4 (aner ikke). Men da ser det bra ut:) kjør på videre du, så skal du se det slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenker å begynne på psmf på mandag, og har noen små spørsmål :)

1. Kesam og CC er lov, ikke sant? Noen som har noen andre gode forslag til frokoster? Jeg er aldri sulten om morgenen og mistenker at jeg kan få store problemer med å spise kylling til frokost..

2. MÅ jeg ta fiske/selolje? Jeg har ikke sjans til å få i meg sånne kapsler, og det samme med ren olje.. Noen annen måte å få i meg fett, eller andre løsninger?

3. Hvor mye ødelegger alkohol for denne dietten?

1. Kesam og CC er lov, men bør så absolutt begrenses og er på ingen måte nødvendig. Selv synes jeg at kesam og CC bare trigger sukkerbehovet og jeg fungerer bedre uten. Som andre har nevnt så trenger du ikke spise frokost. Jeg spiser 1-2 måltid til dagen og synes det fungerer supert.

2. Du må få i deg en av delene. Mat med fett i er veldig kaloririk mat som ikke har noe i en diett som PSMF å gjøre. Om du tar kapsler blir det dyrt og du må regne med å ta veldig mange, samt du må være flink til å finne noen som dekker det behovet du har og som er beskrevet i PSMF. Selv synes jeg at det å greie å ta olje er noe som folk burde prøve å mestre– det gjør alt mye lettere. På samme måte som du blir vant med andre ting blir du også vant med olje-smaken. Jeg hatet den før, nå drikker jeg rett fra flaska hver dag og har ingen problemer med gulping eller lignende.

3. Alkohol er "næring" med 7kcal per gram, i tillegg til at det er tilsatt mye annet også. Alkohol har absolutt ingenting på en slik diett å gjøre. Må du ha alkohol så må det blir på spisedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også PSMF var mye lettere første runde. Om det har med at jeg ikke er feit lengre og rett og slett ikke har kniven på strupen i samme grad nå, eller om det bare er pga fedmen og det den fører med seg skåner deg mot de noe av effekten kaloriunderskudd har på deg og hormonene dine, og at du av den grunn får "mildere symptomer" som feit. Jeg tipper det er en blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...