Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

trenger råd..

skal ha refeed eller et godt måltid til torsdag, men jeg har masse overskudd og føler formen er utrolig bra . . tenker tilogmed å øke litt vekter på treningsprogrammet mitt. Dumt å hoppe over? Jeg har vært på PSMF i 8 dager nå..

innspill setter pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere!

Jeg har nå gått på PSMF i 3 dager, men har ennå ikke sett resultater. Utrolig frustrerende, da noen sier de ser at magen er strammere etter bare noen få dager. :/ Sliter i tilleg med å stå i mot fristelser som å spise grøt og andre godsaker jeg er veldig glad i, da jeg syntes det er veldig lite variasjon i maten jeg spiser. Jeg er 165 og veier ca. 58kg og vil gjerne gå ned til å veie 50-52kg. Prøver å spise sunn mat med lite fett og karbohydrater, men alikevel føler jeg at jeg ikke har noen fremgang.

Lurte derfor på om noen hadde hatt lyst til å sette opp et matoppsett til meg? Hadde blitt utrolig glad! :D

-MayHelene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har nå gått på PSMF i 3 dager, men har ennå ikke sett resultater. Utrolig frustrerende, da noen sier de ser at magen er strammere etter bare noen få dager. :/ Sliter i tilleg med å stå i mot fristelser som å spise grøt og andre godsaker jeg er veldig glad i, da jeg syntes det er veldig lite variasjon i maten jeg spiser. Jeg er 165 og veier ca. 58kg og vil gjerne gå ned til å veie 50-52kg. Prøver å spise sunn mat med lite fett og karbohydrater, men alikevel føler jeg at jeg ikke har noen fremgang.

Lurte derfor på om noen hadde hatt lyst til å sette opp et matoppsett til meg? Hadde blitt utrolig glad! :D

-MayHelene-

Jeg kan ikke sette opp en matplan for deg, men hva spiser du nå? Veier og logger du alt du spiser?

Jeg har vært utrolig streng med meg selv, kun spist grønnsaker med mindre enn fem gram karbo per 100 gram, ikke tilsatt noe fett, spist helt rent kjøtt (kyllingfilet, svinefilet, biff) og veldig mye seifilet og torskefilet. Holder meg under 15 gram karbo om dagen og under 10 gram fett. I tilegg så spiser jeg ikke cottage cheese eller kesam, pga fettinnholdet. Og jeg har hatt stor suksess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei psmf eksperter ;)

Lurer på en ting ang psmf, er det unormalt å gå fra å være matvrak til å miste matlysten totalt når man starter på psmf? :)

Det er mitt tilfelle i hvertfall. Måtte kjøpe proteinpulver i går, bare for å sikre meg nok proteiner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå :)

Er det veldig dumt med tanke på vektnedgang og PSMF kosthold at man trener mye? Jeg går nesten daglig på et lite fjell i nærområdet her, ganske bratt, med høy intensitet. Ca 45 min opp og ned. Trener ikke noe særlig styre for tiden, annet enn en bodypump time og corebar time i ny og ne (i tillegg til kondisjon, så er det jo ganske grei styrketrening for bein, rygg og mage å gå på fjellet da!) Er det feil av meg og gå på PSMF da? ..

Jente, 168 høy og 73 kg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå :)

Er det veldig dumt med tanke på vektnedgang og PSMF kosthold at man trener mye? Jeg går nesten daglig på et lite fjell i nærområdet her, ganske bratt, med høy intensitet. Ca 45 min opp og ned. Trener ikke noe særlig styre for tiden, annet enn en bodypump time og corebar time i ny og ne (i tillegg til kondisjon, så er det jo ganske grei styrketrening for bein, rygg og mage å gå på fjellet da!) Er det feil av meg og gå på PSMF da? ..

Jente, 168 høy og 73 kg.

:)

Man skal ikke trene kondisjonstrening på PSMF, dette har blitt sagt flere ganger tidligere i tråden:) og det har også blitt begrunnet hvorfor både her og i artiklene om PSMF. På denne dietten skal man trene 3 ganger fullkroppsstyrke i uka, thats it :) Så kanskje kan det være lurt å vurdere noe annet, eller evt tilpasse treninga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde. Litt vanskelig å vite hvilket kosthold jeg skal forholde meg til, treninga klarer jeg ikke kutte ned på. Men bør vel få i meg litt karbo og evt. litt mer fett? Leser så mye her inne at det går helt i surr :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde. Litt vanskelig å vite hvilket kosthold jeg skal forholde meg til, treninga klarer jeg ikke kutte ned på. Men bør vel få i meg litt karbo og evt. litt mer fett? Leser så mye her inne at det går helt i surr :eek:

Kjenner til den altså:) prøvde PSMF for en uke nå, gikk ned 4 kg da, men justerer seg vel litt opp igjen nå som jeg spiser litt mer karbo og sånn. Hva med å bare kutte litt ned på poteter,ris,pasta og brød, og spise rent kjøtt? :) Vil tro du kommer langt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vel egentli kutta ned på poteter, ris og pasta for flere år siden. Vært litt av og på, men har greid å gå ned til 66 kg på den måten, men da trente jeg ikke noe særlig og spiste vel egentlig ikke noe særlig heller. Er redd for å spise for mye. Skal neimen ikke være enkelt dette :p Spiser omelett til frokost og cottage cheese med bær til lunsj og kjøtt og grønnsaker til middag nå da. Får legge til sunne karbohydrater, så blir det vel etterhvert ordnings ;) Startet "på orntlig" i går liksom, og hadde en real "karbosprekk" forrige uke, men gikk likevel ned 1 kg.

Er helt fascinert over styrketreninga til folk her inne. Jeg og vil, men er litt pysete når det kommer til å starte alene på treningssenteret. Litt tryggere å gå på timer på en måte. Er jo helt grønn på egentreninga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sette opp en matplan for deg, men hva spiser du nå? Veier og logger du alt du spiser?

Jeg har vært utrolig streng med meg selv, kun spist grønnsaker med mindre enn fem gram karbo per 100 gram, ikke tilsatt noe fett, spist helt rent kjøtt (kyllingfilet, svinefilet, biff) og veldig mye seifilet og torskefilet. Holder meg under 15 gram karbo om dagen og under 10 gram fett. I tilegg så spiser jeg ikke cottage cheese eller kesam, pga fettinnholdet. Og jeg har hatt stor suksess...

Har ikke veid maten min frem til nå, da matvekten var ødelagt, men i dag har jeg kjøpt nye og sammen med den kommer også nye vaner! :)

Jeg er ikke spessielt glad i mat, iallefall ikke for store mengder. Lurer derfor på; om jeg får i meg ca 130g protein i løpet av dagen via kjøtt som kyllingfilet, svinekjøtt, storfe, fisk, tunfisk, osv. + tunfisk og egg, hvor mye grønnsaker trenger jeg da å spise i tilegg? Er det lov å spise frukt på PSMF-diett?

Lurer også på hva jeg har lov å drikke.. Hva av dette er lov:

-Vann m/sitrondråper

-Vann m/smak fra butikk (BonAqua)

-Kaffe m/melk

-Grønn te m/en sukett

-Juice

-Smoothie (Bama)

-Hjemmelaget smoothie

-Lett -eller vanlig brus

-MayHelene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke veid maten min frem til nå, da matvekten var ødelagt, men i dag har jeg kjøpt nye og sammen med den kommer også nye vaner! :)

Jeg er ikke spessielt glad i mat, iallefall ikke for store mengder. Lurer derfor på; om jeg får i meg ca 130g protein i løpet av dagen via kjøtt som kyllingfilet, svinekjøtt, storfe, fisk, tunfisk, osv. + tunfisk og egg, hvor mye grønnsaker trenger jeg da å spise i tilegg? Er det lov å spise frukt på PSMF-diett?

-MayHelene-

Jeg foreslår at du setter deg ned og leser artikkelen her og eventuelt boken til Lyle. Etter spørsmålene dine å dømme har du ikke satt deg inn i dietten i det hele tatt, da mye av det du spør om ligger under emner som vektlegges i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vel egentli kutta ned på poteter, ris og pasta for flere år siden. Vært litt av og på, men har greid å gå ned til 66 kg på den måten, men da trente jeg ikke noe særlig og spiste vel egentlig ikke noe særlig heller. Er redd for å spise for mye. Skal neimen ikke være enkelt dette :p Spiser omelett til frokost og cottage cheese med bær til lunsj og kjøtt og grønnsaker til middag nå da. Får legge til sunne karbohydrater, så blir det vel etterhvert ordnings ;) Startet "på orntlig" i går liksom, og hadde en real "karbosprekk" forrige uke, men gikk likevel ned 1 kg.

Er helt fascinert over styrketreninga til folk her inne. Jeg og vil, men er litt pysete når det kommer til å starte alene på treningssenteret. Litt tryggere å gå på timer på en måte. Er jo helt grønn på egentreninga ;)

Ting tar tid som regel:) men ser ut som du er på god vei :)

Styrketreningsdelen kjenner jeg meg igjen i ja, tok eevigheter før jeg turte selv. Men nå er jeg bitt av basillen, og tør tilogmed å dra alene for å trene. Jeg har fått god hjelp fra de som jobber på senteret, og kompiser som trener selv da ...det gjorde det såklart litt mindre skummelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnitt per dag:

Kalorier: 1 275,91 kcal

Protein: 152,54 g

Karbohydrat: 79,59 g

Fett: 39,16 g

Fiber 15,03 g

Har mye å ta av med mine 95 kg fordelt på 163 cm. Ser dette fornuftig ut? Lurer også på om det er riktig å veie mengden kjøtt/fisk i rå tilstand, siden det forsvinner endel væske under tilberedning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttdeig / karbonadedeig - Sett det har stått på listen over proteinkilder på PSMF, men er ikke det "høyt" på fettinnhold? Fikk inntrykket av et svar jeg stilte i denne tråden, at typ laks var ikke helt pluss i boka på høyt fettinnhold. Av det jeg har lest har jeg forstått det slikt at man skal holde fettet lavt også, men jeg har ikke klart å finne ut - hvor - lavt.

Frossengrønnsaker er akseptabelt så sant de har under 5 g karb pr 100 gram?

Takker på forhånd for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar tid som regel:) men ser ut som du er på god vei :)

Styrketreningsdelen kjenner jeg meg igjen i ja, tok eevigheter før jeg turte selv. Men nå er jeg bitt av basillen, og tør tilogmed å dra alene for å trene. Jeg har fått god hjelp fra de som jobber på senteret, og kompiser som trener selv da ...det gjorde det såklart litt mindre skummelt:)

Ser du bor i Volda? Kansje jeg skulle tatt et styrketreningskurs med deg da!? ;) Jeg studerer selv der! Absolutt litt enklere å starte sammen med noen ja. Spørs omm jeg må ta mot til meg og få litt starthjelp av de som jobber på TREN !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...