Gå til innhold

Spørreundersøkelse, teller du kalorier?


Vegard L

Anbefalte innlegg

Medlemmene på forumet har veldig ulik bakgrunn og svært ulike målsetninger. For noen handler det om å holde seg i form, mens andre har helt klare målsetninger om å stille i f.eks. kroppsbygging eller fitness.

Det er ingen tvil om at kostholdet er viktig for mange her, men hvor nøyaktig går folk til verks? Veier du all mat, tar det på øyemål eller spiser du mer etter hvor sulten du er? Registrerer du på noen måte hva du putter i deg til daglig, eller tenker du ikke så mye over det?

Målet med denne spørreundersøkelsen er å kartlegge hvordan forummedlemmenes forhold til kosthold er, også med tanke på tema for eventuelle artikler senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir en liten kombinasjon av valg 2 og 4 :) Men valgte 2..

Jeg teller ikke og holder 100% kontroll, men passer på å spise proteinrikt og få i meg minst 2500-3000kcal daglig, og holde spisevinduet mitt sånn noen lunde.

Var litt vanskelig å lage kategoriene, og klarte ikke å unngå at noen overlapper.

Selv føler jeg at jeg helt klart hører mest hjemme på alternativ 4, selv om jeg også har en viss oversikt over hva jeg får i meg, noe som er en naturlig konsekvens av at jeg har en del kunnskaper om hva som inneholder hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Fram til jeg er nede på veldig lav fett %, derifra kjører jeg etter feeling. Blir jo mye mat jeg ikke får veid eller, feks når jeg spiser ute osv.. Er ikke helt 100% slavisk, bare litt morro og vite sånn ca hva man kan ligge på før man går opp eller ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en spiseplan med fast mengde PKF i de ulike måltidene, også lager jeg maten min ut fra hva som skal være i de enkelte måltidene :) har drevet med dette i 2 år nå, så vet næringsinnholdet i det meste... er litt deilig å slippe og slå opp hver eneste matvare hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble 2 på meg! etter noen år med diett vet jeg hva mye inneholder! er veldig nøye, men ikke akkurat på kalorien! varierer jo også litt, om det er hviledag eller ikke! Å så spiser jeg RENT og sunt! ikke noe hallfabrikat og søppelmat!Nøye på å gi kroppen et godt inntak når jeg trener så mye som nå! Har man en dieselbil fyller man ikke bensin sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden et av målene mine er å gå ned i fettprosent, passer jeg på at jeg gjerne går i underskudd. Men er ikke så nøye at jeg teller hver eneste kalori, og jeg veier heller ikke maten. En god kombinasjon mellom 2 og 4, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kombinasjon av 1 og 3 - jeg fører opp stort sett alt, på nøyaktige mål, men det er først og fremst for å se at jeg spiser nok og nok protein, sånn at målet er ikke å regulere kaloriinnholdet, bare å holde en oversikt og ha noe å kople treningsprestasjoner/framgang opp i mot:) Kaloriinnholdet ender der det gjør, basert på sultfølelse og treningsprestasjon/hva det kjennes ut som jeg trenger mer/mindre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vekta stående på kjøkkenbenken fast, og har de siste mnd brukt den ganske mye. Mest for å vite at jeg får i meg "nok". Men på de dagene hvor det nyttige kostholdet uteblir, dropper jeg selvsagt vekta og bare spiser! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...