Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Eftersom vi den senaste tiden fått följa en så uppfriskande debatt vidare man ”behöver” ta tillskott eller inte så kan det vara intressant att se hur mycket av några vanliga livsmedel man behöver äta för att nå upp till 10 gram EAA. Mängden som krävs för att nå upp till 5 gram BCAA skiljer sig som du ser en hel del mellan livsmedlen, om man ser till både volym och energiinnehåll. 300 gram cornflakes är en hel del på tallriken, medan 6 dl mjölk ”bara” är två stora glas. (Inom parenteserna anges den ungefärliga kalorimängden i respektive mängd livsmedel).

6 dl mjölk (288 kcal)

300 gram Corn Flakes (1140 kcal)

200 gram havregryn (738 kcal)

2,5 mellanstora ägg (225 kcal)

260 gram sojabönor (333 kcal)

120 gram kyckling (138 kcal)

170 gram keso 4% (158 kcal)

160 gram cashewnötter (944 kcal)"

Henta fra http://afpt.no/?page=16&title=ernaering&post=983&rel=50

Edit: Jeg husker den gangen jeg var på diett å spiste ris, brokkoli og 10g bcaa fordi kyllingfilleten inneholdt for mange kcal. troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://journals.lww.com/acsm-msse/pages/articleviewer.aspx?year=2010&issue=05000&article=00016&type=abstract

Det er relativt lite studier gjort på dette med godt nok studiedesign synes jeg, så da er det vanskelig å oppsummere i begge veier for å være ærlig. Jeg så blant annet en nyere fra Australia der hvor man i første forsøk fant ikke en effekt men i krossovern ble det funnet en effekt, skal se om jeg finner den. Jeg så nylig splitter ny studie på dette, men den ser ikke isolert på BCAA, studieprotokollen som vanlig er utfordrende (potensielle cofounders) og består av utrente. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3827986/

Det som er sikkert er at siden det er vanskelig å å dokumentere en effekt til å starte med så kan man spørre seg hvor stor denne i tilfelle er, spesielt hos personer av mer trente individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her: Kjøpte Ultimate Nutrition BCAA 12000. Før brukte jeg Mutant BCAA 9,7. Syns det er veldig stor forskjell mellom disse to produktene..! Den jeg brukte før blander seg lett med vann og løste seg opp rimelig kjapt. Ultimate Nutrition sin syns jeg er mer tungvint å blande ut og løser seg ikke opp så bra. Hadde mye "guge" igjen i bånn av shakeren min :(

Bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt avsporing her: Kjøpte Ultimate Nutrition BCAA 12000. Før brukte jeg Mutant BCAA 9,7. Syns det er veldig stor forskjell mellom disse to produktene..! Den jeg brukte før blander seg lett med vann og løste seg opp rimelig kjapt. Ultimate Nutrition sin syns jeg er mer tungvint å blande ut og løser seg ikke opp så bra. Hadde mye "guge" igjen i bånn av shakeren min :(

Bare meg?

Nope :) fleste folk sliter med å få blandet ut enkelte typer, men personlig har jeg aldri forstått vitsen som av å behandle BCAA som en digg leskedrikk da jeg syns det finnes så utrolig mye annet som er bedre. Det jeg gjorde da jeg tok BCAA var å ta en skje i munnen og skylle ned med vann. Sparer både tid og oppvask (y) Dette gjorde jeg til tross for at jeg har en ganske velsmakende BCAA, men dette hadde vel mer med at jeg ville gi mer plass til hel-melk og sjokoboller. Aka gainz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
OK :) Jeg drikker min under treninga, kanskje den løser seg mer opp over tid.

La det stå noen minutter, så løser det seg helt opp (: Jeg fyller opp flasken min med vann og rister før jeg skifter/går til senteret, så er det utblandet når jeg skal trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det stå noen minutter, så løser det seg helt opp :) Jeg fyller opp flasken min med vann og rister før jeg skifter/går til senteret, så er det utblandet når jeg skal trene.

Litt usikker på om det er denne tråden det har blitt snakket om, men det er faktisk folk som har måtte la det ligger over natta/flere timer da BCAA som regel ikke er lettløselig. Noe av grunnen til at Xtend fra scivation selger så ekstremt bra. I tillegg til smaken da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander min og lar den stå litt før jeg tar noen skurker for å skulle ned pillene mine. Så drar jeg til treningssenteret. Til sammen tar det vel ca 15-20min. Det bør vel være helt oppløst innen da :p I shakeren eller funker vanlig vannflaske? Akkurat kjøpt meg ny...

Takk for svar på mine dumme spm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander min og lar den stå litt før jeg tar noen skurker for å skulle ned pillene mine. Så drar jeg til treningssenteret. Til sammen tar det vel ca 15-20min. Det bør vel være helt oppløst innen da :p I shakeren eller funker vanlig vannflaske? Akkurat kjøpt meg ny...

Takk for svar på mine dumme spm ;)

Usikker på om du har kjøpt deg en ny vannflaske eller shaker, men jeg føler i hvertfall at BCAA "legger igjen smak". Så selvom jeg har skrubbet for harde livet med såpe så smaker jeg litt av det samme dersom jeg bruker den flasken til andre ting. Angående hva du skal blande det avhenger av hvor vanskelig/lett det er. Dersom noe er lett oppløselig så kan man bruke vanlig vannflaske, men er det ikke det så hjelper det vel å bruke en shaker mtp. på "sivet" under lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har bcaa i pilleform hvor det står at jeg skal ta 3 stk. 3 stk tilsvarer 2,7g protein i følge innholdsfortegnelse. Hvis jeg ønsker å ta 10g bcaa må jeg øke dosen så det tilsvarer proteinmengden i innholdsfortegnelsen? Altså ca 10 piller. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bcaa i pilleform hvor det står at jeg skal ta 3 stk. 3 stk tilsvarer 2,7g protein i følge innholdsfortegnelse. Hvis jeg ønsker å ta 10g bcaa må jeg øke dosen så det tilsvarer proteinmengden i innholdsfortegnelsen? Altså ca 10 piller. Noen som vet?

Har fått svar. 10 piller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...