Gå til innhold

Anbefalingstråd - Tv serier


Golferen

Anbefalte innlegg

De som er markert rødt er ikke verdt å se i mine øyne :p Og de 5 beste med grønn.. Morsommeste med blå..

Sett ferdig:

- Jeremiah

- Kyle XY

- The Shield

- Prison Break

- The OC

- Jericho

- Hung

- Human Target-

- The Defenders

- Chuck

- The Mentalist

- Entourage

- Blue mountain state

- The Wire

- OZ

- Criminal Minds

- Flash Forward

- Alcatraz

- Spartacus

Venter på nye sesonger:

- In plain sight

- Spartacus blood and sand

- Sons of Anarchy

- Eastbound and down

- Boardwalk Empire

- Dexter

- The walking dead

- The Event

- How i met youre mother

- Justified

- Arrested development

- House

- Two and a half men

- Fringe

Holder på med nå:

- Breaking Bad

- True blood

- Suits

- Modern Family

Helt sikkert flere som er glemt... Og en god del seirer eg har sett sporadisk på Tv.. Eks simpsons, futurama, +++++++++++++++++++++

Er ikke house slutt nå da? Mente det var final ep den siste som kom ut :/

The Wire burde alle se. Er vel en av all time beste seriene som er laget :) Selv om sesong 1 er crappy så er resten sykt bra :)

White Collar er og en bra serie, men vet ikke om noen har lista opp den

Men har sett så mye serier at jeg kommer ikke til å huske alle vis jeg skulle ramsa de opp :)

Det meste som er laget av HBO pleier å være sykt bra, spesielt mini seriene som band of brothers og the pacific.

Men savner en ny serie som har mange sesonger å starte på nå. Men føler jeg har sett alle de beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke house slutt nå da? Mente det var final ep den siste som kom ut :/

The Wire burde alle se. Er vel en av all time beste seriene som er laget :) Selv om sesong 1 er crappy så er resten sykt bra :)

White Collar er og en bra serie, men vet ikke om noen har lista opp den

Men har sett så mye serier at jeg kommer ikke til å huske alle vis jeg skulle ramsa de opp :)

Det meste som er laget av HBO pleier å være sykt bra, spesielt mini seriene som band of brothers og the pacific.

Men savner en ny serie som har mange sesonger å starte på nå. Men føler jeg har sett alle de beste:)

OZ, samme folka som laga det The Wire.. 6 sesonger er det vel ;) Så den kan du jo starte på :)

Eller The Shield..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OZ, samme folka som laga det The Wire.. 6 sesonger er det vel ;) Så den kan du jo starte på :)

Eller The Shield..

Holder vel egentlig på med the oz, men kom utav hvilken episode jeg så en gang i 2009 så har ikke vert frista å se alt på ny :/

The Shield så jeg før jeg så The wire :)

Har en serie jeg vil se men den finnes ikke alt av:/

Men holder på med SVU eller hva det heter nå igjen så er jo et par sesonger der og + resten av de andre tilhørende seriene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

modern family,house, its always sunny in philadelphia, peep show (!!), true blood, QI, come dine with me (f9s), graham norton show, criminal minds (guilty pleasure), greys anatomy og private pratice.

Disse jeg kommer på i farta. elsker tv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er et par gjengangere i stort sett hvert innlegg så jeg skal prøve å unngå de (med mindre de faktisk fortjener det, da!)

Utrolig at ingen har nevnt Six Feet Under (HBO). Fantastisk dramaserie. Ikke så mye mer å si. Prøv den!

Sherlock (BBC):

Handler om ... Sherlock Holmes! (Sjokkerende, hva?). Uansett. Dette er en modernisering av de klassiske fortellingene om mesterhjernen. Og det er så utrolig bra gjennomført på flere punkter. Det skal sies at en ikke trenger å kjenne til så mye for å nyte den. Dersom du liker House vil du garantert like Sherlock (naturlig nok, i og med at House er inspirert av nettopp Holmes). Det er til nå to sesonger á 3 episoder som i utgangspunktet høres veldig lite ut. Det er det ikke, ettersom episodene varer i 90 minutter. Langdrygt vil sikkert noen tenke, men der tar de også feil. :) Anbefales på det sterkeste.

The Sopranos (HBO)

Obligatorisk dersom en liker mafiafortellinger. Veldig hverdagslig, men allikevel ikke. Det er en grunn til at HBO ofte blir brukt som et kvalitetsstempel.

Breaking Bad (AMC)

En kjemilærer får påvist lungekreft og bruker sine kjemikunnskaper til å finne på en måte å forsørge familien etter hans død. En utrolig spennende serie, som en fort blir litt oppslukt i. Til nå 4 sesonger, og skal jeg være ærlig er jeg veldig usikker på hvordan sesong 5 kommer til å bli. Frykter at det kan bli litt som House, men det er dyktige forfattere bak denne serien så det gjenstår å se.

Extras (BBC)

Ricky Gervais spiller en statist i denne serien. Hver episode har en kjent person i seg, som vi får se fra en litt annen vinkel. Tidvis (hele veien?) pinlig på en slik måte at The Office blir jovialt. Men fortsatt uten at det blir tåpelig og urealistisk. Hvilket bringer meg videre til ...

Peep Show (?)

Dette er også en britisk serie. Har faktisk ikke sett så altfor mye av dette, men det jeg har sett er over gjennomsnittet bra. Der hvor du trodde Extras var pinlig er Peep show verre. Det har vært øyeblikk hvor jeg bare ikke klarer å se hva som utarter seg. Det blir for flaut. Allikevel er det morsomt.

Bored To Death (HBO)

Så tidligere i denne tråden at dette har blitt kansellert. Det er synd, for det var en komedie som var bra, uten å være flåsete. Jason Schwartzman i hovedrollen som håpløs privatdetektiv på fritiden. Jeg er klar over at det hele høres ut som en stor klisjé, men den klarer fint å unngå det. Gi den en sjanse og døm selv.

Rome (HBO+BBC)

Historisk drama satt til tiden der Gaius Julius Cæsar var keiser. Serien selv omhandler hovedsaklig to av soldatene i en av hans flere legioner. Artig serie, spesielt dersom en liker antikken litt. Syntes de klarer å få frem en mer eller mindre autentisk atmosfære (utifra hva jeg vet, da), og det gjør det så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på Fringe for noen dager siden. Har ikke sett så alt for mye, men syns den er kul hittill. En spennende, overnaturlig serie som minner meg på en blanding av Flash Forward og Supernatural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Typiske jenteserier:

One Tree Hill

Pretty Little Liars

The Lying Game

Gossip Girl

Sex and the City

Desperate housewives

The OC

Annet:

Dexter

Prison Break

Disse seriene synes i alle fall jeg at er verdt å se :) Må snart finne meg en ny serie å følge med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen har nevnt Tremé, en fabelaktig dramaserie fra HBO skrevet av de samme manusforfatterne som står bak The Wire – og flere av rolleinnehaverne spilles av kjente ansikter fra The Wire. Eksempelvis Wendell Pierce som spilte Bunk Moreland og Clarke Peters som spilte Lester Freamon. I tillegg gjør John Goodman en god rolle, og nydelige Lucia Micarelli spiller seg mer og mer inn i løpet av første sesongen.

Serien er en fiksjon basert på virkelighetens historier etter Hurricane Katrina slo innover bydelen Tremé, New Orleans i 2005, og tar for seg innbyggernes kamp mot naturen, maktovergrep fra politi og landets styresett som i utgangspunktet lovde dem bedring på alle problemene naturkatastrofen tok med seg.

Bydelen Tremé er kjent for en sterk en kulturell blanding av afro-amerikansk kultur og det kreolske som kjennetegner New Orleans, mange av verdens mest prominente jazzmusikere kommer fra området, og seriens vinkling gjennom dette miljøet gir deg mange gode musikalske opplevelser i tillegg til historiene serien forteller. Musikkmiljøet viser også hvordan folket i New Orleans holder sammen og kommer seg gjennom de tyngre tidene vet å klamre seg til kulturen gjennom jazzklubbene, mardi gras-tradisjoner og godt samhold.

Tredje sesong begynner 23. september, så da har man rikelig tid til å få med seg de to første før det bærer videre! Klart en fordel om man er litt interessert i politikk, kultur og musikk, enda man ikke er noen enorm jazzfan kan man fort digge til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen har nevnt Tremé, en fabelaktig dramaserie fra HBO skrevet av de samme manusforfatterne som står bak The Wire – og flere av rolleinnehaverne spilles av kjente ansikter fra The Wire. Eksempelvis Wendell Pierce som spilte Bunk Moreland og Clarke Peters som spilte Lester Freamon. I tillegg gjør John Goodman en god rolle, og nydelige Lucia Micarelli spiller seg mer og mer inn i løpet av første sesongen.

Serien er en fiksjon basert på virkelighetens historier etter Hurricane Katrina slo innover bydelen Tremé, New Orleans i 2005, og tar for seg innbyggernes kamp mot naturen, maktovergrep fra politi og landets styresett som i utgangspunktet lovde dem bedring på alle problemene naturkatastrofen tok med seg.

Bydelen Tremé er kjent for en sterk en kulturell blanding av afro-amerikansk kultur og det kreolske som kjennetegner New Orleans, mange av verdens mest prominente jazzmusikere kommer fra området, og seriens vinkling gjennom dette miljøet gir deg mange gode musikalske opplevelser i tillegg til historiene serien forteller. Musikkmiljøet viser også hvordan folket i New Orleans holder sammen og kommer seg gjennom de tyngre tidene vet å klamre seg til kulturen gjennom jazzklubbene, mardi gras-tradisjoner og godt samhold.

Tredje sesong begynner 23. september, så da har man rikelig tid til å få med seg de to første før det bærer videre! Klart en fordel om man er litt interessert i politikk, kultur og musikk, enda man ikke er noen enorm jazzfan kan man fort digge til dette!

Har faktisk sett en hel sesong av det her, med mindre du liker en typ "musical jazz" serie er det ikke noe jeg vil annbefale. Jeg hadde store forventninger til serien og ble kraftig skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker best komiserier:

Scrubs

The Big Bang Theory

Community - Helt fantastisk serie!!! :D

How I Met Your Mother (favoritten)

That 70's Show

Futurama

Simpsons

Family Guy

The War At Home

King of Queens

Entourage

Two and a Half Men

Workaholics - (Nettopp begynt å se på, serien har potensiale)

Ellers er:

Shameless(US)

Game of Thrones

Caleforniacation

The shield

Sopranos

Terra Nova (håper på en sesong 2)

Top Gear

The Ultimate Fighter

Spartacus

Har visst sett endel serier merker jeg, må jo ha noe å sove til, mens man også får sett endel når man har kyssesyka :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...