Gå til innhold

Hva spiser du som lørdagskos? :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fruktsalat, yoghurt, brunost og rosiner (funker bra sammen ja) eller litt 70% sjokolade pleier jeg å holde meg til :)

Det hender at det blir litt i ukedagene også som dessert (ikke sjokolade da - det er kun på lørdag), men ser ikke på dette som spesielt usunne alternativer.. :)

Ville vel ikke kalle brunost veldig sunt, og ikke rosiner/yoghurt heller forsåvidt (kommer ann på typen yoghurt, og hvilke målsetninger du har selvfølgelig). Men de fleste yoghurttypene inneholder masse sukker, og rosiner er i likhet med annen tørka frukt, veldig kaloritette, så alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel ikke kalle brunost veldig sunt, og ikke rosiner/yoghurt heller forsåvidt (kommer ann på typen yoghurt, og hvilke målsetninger du har selvfølgelig). Men de fleste yoghurttypene inneholder masse sukker, og rosiner er i likhet med annen tørka frukt, veldig kaloritette, så alt med måte.

Ja jeg vet det - derfor jeg spiser det som kos og ikke i store mengder :)

Spiser yoghurt naturell med feks bær og litt honning og holder meg til 4-5 skiver brunost og en neve rosiner da kaloriinntaket fort kan gå i været etter en sånn "dessert" ja, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke lørdagen til å spise det jeg har lyst på, eller har sug på i løpet av uka. Eeeelsker hvetebakst, så blir alltid boller på dagtid, og lager en bedre middag som f.eks. pizza, lasagne eller taco og spiser så mye jeg orker av det. Også blir det dreamis og/eller evt. smågodt som kveldskos.. (men har funnet ut at smågodt er alt for søtt for meg, og egentlig ikke verdt å spise for mye av). Spiser noen ganger brød/rundstykker til frokost også, siden dette også er noe jeg er veldig glad i, men ikke spiser til hverdags.Jeg tenker at når man spiser såpass sunt eller i ukedagene, må man ha en dag der man unner det det man er sugen på, hvis ikke så går man på en smell en dag. Drikker også maassssse pepsi max på lørdager (som jeg prøver å begrense på hverdager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha,ja er mange jenter der ute som tror de kan hive innpå alt i verden på en lørdagskveld,men da er de nok på bærtur :p men folk er forskjellig :) :) jeg har ikke behov for brus og godteri på lørdager men hvis jeg har lyst på så kjøper jeg en sjokolade,ikke noe mer,må velge,enten vin,pizza,godteri eller brus :p så i dag ble det sjokkis ;)
Man kan i en forstand gjøre det uten å¨legge på seg...for det er bare ikke mulig å legge på seg på en dag;) Ikke fett ivertfall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg pålørdager jeg føler jeg har det der suget som ikke kan slukkes med andre ting enn god gammeldags snop. Men det er kanskje en gang i mnd. Ellers lager jeg noe proteinrikt,lavkarbo osv. Favoritten for tiden er å lage sjokolade av eggehviter,,fiberfin,mandelmel,melkesjokoladeprotein,sukrin og kakaopulver og ha i mikroen,toppe det med pb2...smaker minst like godt som konfekt:) Litt annen kons men det lever jeg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

[ATTACH]25776[/ATTACH]

snack a jacks 30g pose

[ATTACH]25774[/ATTACH]

/mager vaniljekesam og bær (gjerne frosne)

[ATTACH]25775[/ATTACH]

eller proteinlefse/rull med syltetøy og cc

Liker å lage noe godt og nytt på lørdager, blir da som oftest på formiddagen. Har prøvd meg på proteinmuffins, lefsa ovenfor, smoothies (ikke en nyhet akkurat) og litt forskjellig. "Klarer" ikke unne meg noe på kvelden, om det skal være en sjokoladebit ender jeg opp med å spise 10... :rolleyes:

post-599-14440850636086_thumb.jpg

post-599-14440850636885_thumb.jpg

post-599-14440850637744_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sikkert ha ete brokkoli og sursild med magerkesam på lørdagskvelden for å kjøra fitnesstilen heilt ut, men når det først er lørdagskveld, då skal eg ha godt gammaldags smågodt i påsen!!

[ATTACH=full]25778[/ATTACH]

Det havnet visst en liten sånn pose oppi handlekurven min også i dag :oops::blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer på noe jeg nok egentlig vet svaret på, men det er trygt å få samtykket for at det stemmer.

Om jeg har som mål å ligge på 1800kalorier om dagen, men på lørdag klarer å trykke i meg, si 3500kcal. Jeg er da så mett at jeg ikke orker noe annet enn en liten kyllingfilet og salat på søndag noe som kanskje utgir 200kcal.

Når jeg da ser på uken totalt, så velger jeg å dele de 3500kalorien på lørdag og søndag, så jeg har spist 1900kcal på lørdag og 1800kcal på søndag.

Da vil jeg ikke gå opp i vekt, selvom jeg har fråtset på lørdag. Fordi jeg har holdt kaloriene der jeg skal totalt?

JA,OG NEI...egentlig vil jeg si at ukens totale eller egentlig månedens totale energiinnskudd teller mest ja...altså 1800 kcal hver dag i en mnd=ca54000 kcal. Så lenge du ligger oppunder der eller akkurat der vil jeg si du holder vekta fin. MEN..lørdagens magefyll kan gjøre at man for noen dager etterpå er i + på vekta pga vann og fulle tarmer osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hjemmelagde sjokolade coccies, NAM, beste jeg har laget :D til og med mamma og lillebror likte de :p

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...